العربیه مدعی نشست مجازی میان ونس و قالیباف شد؛ توافق امروز امضاء می‌شود/ تنگه هرمز هم باز خواهد شد

شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که هیئت‌های نمایندگی ایران و آمریکا قرار است امروز در نشستی مجازی برای امضای یک توافق صلح شرکت کنند؛ نشستی که به گفته این منابع، با حضور کشورهای میانجی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس ادعای منابع العربیه، این نشست به‌صورت مجازی و با مشارکت نمایندگان ایران و ایالات متحده برگزار می‌شود و کشورهای قطر و پاکستان نیز به عنوان طرف‌های میانجی در آن حضور خواهند داشت.

این منابع همچنین مدعی شده‌اند که در جریان این نشست، «یادداشت تفاهم» (Memorandum of Understanding) میان دو طرف به امضا خواهد رسید؛ سندی که گفته می‌شود چارچوب توافق میان تهران و واشنگتن را مشخص می‌کند.

به گفته منابع مورد استناد العربیه، این نشست با حضور «جی‌دی ونس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

العربیه به نقل از این منابع افزوده است که پس از امضای این توافق، تنگه هرمز بار دیگر به روی عبور و مرور کشتی‌ها باز خواهد شد و تردد دریایی از این آبراه راهبردی بدون دریافت هیچ‌گونه عوارض یا هزینه‌ای انجام می‌شود.

همچنین این منابع مدعی شده‌اند که پس از امضای توافق، محدودیت‌ها و محاصره اعمال‌شده علیه بنادر ایران نیز لغو خواهد شد و فعالیت این بنادر به شرایط عادی بازمی‌گردد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ مقام رسمی در تهران، واشنگتن، دوحه یا اسلام‌آباد به صورت علنی چنین نشستی را تأیید نکرده است و جزئیات بیشتری درباره ماهیت توافق ادعایی، مفاد یادداشت تفاهم و سطح مشارکت طرفین منتشر نشده است.

العربیه مدعی نشست مجازی میان ونس و قالیباف شد؛ توافق امروز امضاء می‌شود/ تنگه هرمز باز خواهد شد

315

کد مطلب 2233088

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    25 4
    خدا کمک کنه توافق صورت بگیره طرفین به تعهد شون پایبند باشید خدا وکیلی داریم له میشیم له مثل پنبه له شدیم قرآن وکیلی.....تحریم فقط برای اون کسانی نعمته که حالش را برده تا الان میلیارد ها زده به جیب نه ما بدبخت بیچاره که 1سال پول اب نتونستم بدم وجمع شده رو هم
    • علی بابابخشی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
      0 0
      این تفاهم نامه است توافق نیست فعلا آمریکا ازجنگ خلاص میشه توافق زمانیکه شروط راپذیرفته ومرحله به مرحله بابده وبستن اجرائی وخصومتهاکاملا ازبین برود ومتعهد شوند برگشت نکنند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    20 2
    قالیباف با یک دست امضا می کند و با دست دیگر تکذیبیه می نویسد
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    3 11
    تاکی اراجیف این العربیه را باز نشر می کنی؟
  • ایرانی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    6 30
    نه توافقی در کار است نه تنگه ای باز خواهد شد تا متلاشی شدن آمریکا ....
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
      0 0
      بخاب بابا
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
      0 0
      الان این مخاطب شماذکی است ؟ امام زمان است ؟ پس برو به خودش بگو
  • سعید IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    5 8
    عمرا ب می‌زنیم زیرش
  • امیر IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    7 18
    نباید به امریکا اعتماد کرد
  • ایرانی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    4 12
    هرچه مسولان صلاح بدانند ما مردم اعتماد میکنیم
  • احسان IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    6 33
    خاک بر سرتون که پا رو خون شهدا و رهبر و این حماسه مردمی گذاشتید از ترس مال و ثروت و قدرت و بچه هاتون که تو خارجن ولی مطمئن باشید نیروهای مسلح ارتش و سپاه به موقعش با پشتیبانی ملت میان سراغتون
  • گگت IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    15 2
    چه فرقی میکنه وضعیت ملت هیچوقت خوب نمیشه. امیدی نیست ناامیدم از همچیز،
  • نظریه پرداز IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    4 13
    🤔🤔🤔😂😂😂 بلاخره باید آتش بس بشه در این میان آنکه خانه و کاشانه و جانش رو از دست دادند متضرر شدند و آنهم از خصوصیات جنگ است و باید پذیرفت .
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 0
    بکوب اون امضای لامصبُ، تمومش کن بره رَدِّ کارش بی صاحابُ....
  • جواد IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 0
    مگر غرامت جنگی حمله به ایران پرداخت شد؟ مگر تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده ؟ مگر رژیم کودک کش از جنوب لبنان عقب نشینی کرده ؟ و......؟