اولیانوف: انتقال اورانیوم غنی‌شده ایران ضرورتی ندارد

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌ المللی مستقر در وین اعلام کرد:خارج کردن اورانیوم غنی‌شده از خاک ایران ضرورتی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌ المللی مستقر در وین امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خارج کردن اورانیوم غنی‌شده از خاک ایران ضرورتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌ المللی مستقر در وین سپس اضافه کرد: برای این کار، رضایت تهران لازم است. از لحاظ تئوری، در صورت توافق دو طرف، گزینه رقیق‌ سازی اورانیوم غنی‌شده در خاک ایران نیز وجود دارد. بنابراین، گمانه‌زنی‌ها در این زمینه زودهنگام است.

اولیانوف: انتقال اورانیوم غنی‌شده ایران ضرورتی ندارد

این در حالیست که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشتر در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته بود: جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز خود مانند حق غنی‌سازی، اورانیوم غنی‌شده، مدیریت تنگه هرمز و لغو تحریم‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد. روشن است که ترامپ برای نجات خود از این بن‌بست راهبردی یک روز از ابزار تهدید استفاده می‌کند و روز دیگر برای توافق التماس‌ می‌کند.

وی همچنین در گفتگو با ریانووستی گفته بود: اصلاً بنایی برای اینکه اورانیوم‌های غنی شده ما مورد انتقال قرار بگیرد، نیست. این سؤلات درباره اورانیوم نمی‌دانم زاییده فکر کیست. ما بنایی نداریم اورانیوم خود را به کشور ثالث یا میانجی یا جایی منتقل کنیم.»

310310

کد مطلب 2227887

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۳
    1 0
    نظر این هست که ریس کمسیون امنیت ملی مجلس بسیار درست گفتن ماهم ملت ایران هم انرژی هسته‌ای می‌خواهیم که داریم اورانیم غنای بالا هم نیاز است که اگر آن غرب ورژیم صهیونیستی که تجربه در تجاوز به کشورمان دارند را منصرف از نیت شوم شأن کنیم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین