انتقاد از یک برنامه آشپزی تلویزیون/ نه دستپخت‌تان خوب ست، نه بلدید درست حرف بزنید، نه می‌توانید هیجان بدهید

پس ازمسابقه«دستپخت»، تلویزیون سراغ تولید یک مسابقه آشپزی جدید به نام«سرآشپز» رفت که نسخه ایرانی مسابقه‌ای مشهوربه نام«Next Level Chef» است. «سرآشپز» که از۲۹ اردیبهشت‌ماه با اجرای پیمان طالبی روی آنتن رفته، نتوانسته رقابت جذاب وسرگرم‌کننده‌ای را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه خراسان نوشت: شرکت‌کنندگان«سرآشپز» درقالب سه گروه و با هدایت سه داورمسابقه، با یکدیگررقابت می‌کنند. «سرآشپز»درترکیب شرکت‌کنندگان خود، سراغ آشپزهای خانگی، حرفه‌ای و البته یک بلاگر اینستاگرام درحوزه آشپزی رفته که غذاهای ترند تیک‌تاک و فضای مجازی را آماده می‌کند.
این سبک آشپزی درفضای مجازی، با پخت غذا درمسابقه تلویزیونی متفاوت است وضامن عملکرد حرفه‌ای او در«سرآشپز» نیست، بنابراین کیفیت رقابت شرکت‌کنندگان چشمگیرنیست وداوران مسابقه نیز ترکیب خوب و جذابی را تشکیل نداده‌اند.
رضا برکتی تلاش می‌کند با ادبیاتی خودمانی و صمیمانه صحبت کند، اما لحن و ادبیات او چندان مناسب این مسابقه نیست. نسرین خدادادی دیگرداور«سرآشپز» هم با صدای بلند با شرکت‌کنندگان صحبت می‌کند و می‌خواهد هیجان رقابت را بالا ببرد، اما حاصل کار اوکلافگی مخاطب است. نظرات این داوران درباره غذایی که شرکت‌کنندگان آماده می‌کنند، همراه با جزئیات، اطلاعات مفید و دقیق نیست. ابوالفضل جعفری دیگرداور«سرآشپز» عملکرد وداوری بهتری دارد.
درباره مسابقه «سرآشپز» می‌توان به یک نکته فرامتن نیز اشاره کرد.درشرایطی که عموم مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و خرید مواد غذایی اولیه و معمول، برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل به معضل شده است، شاید مسابقات آشپزی با مواد غذایی متنوع، ابزارهای مختلف و حرفه‌ای، مانند گذشته صرفا کارکرد رقابتی برای سرگرم‌ کردن مخاطب وآشنایی او با غذاهای جدید نباشد  و باعث ایجاد احساس ناخوشایند فاصله طبقاتی و محرومیت کند.
17302
کد مطلب 2226924

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 63
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    16 29
    برنامه که نیست آب تیزاب است در بلبشوی تلوزیون میلی ما . هر کی از راه میرسد یک کپی رایت از یک برنامه داخلی قبلی که دست اندرکارانش مورد غضب واقع شدند یا کپی برداری از یک برنامه خارجی به بدترین شکل ممکن
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    34 66
    واقعا کسی هم صدا و سیمای میلی جمهوری اسلامی رو نگاه میکنه مگه ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    14 22
    فقط دنبال برنامه های تقلیدی نباشید یک مقدار از فکر خودتان استفاده کنید و برنامه متنفاوت و زیبا درست کنید تا مخاطبین صدا و سیما زیاد شوند .
  • حمید IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    80 20
    خیلی هم مسابقه خوبیه حسودی نکنید تمام
  • خلیلی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    16 20
    تقلید از دیالوگ های آزاد در کشورهای آزاد اونم تو سیمای جمهوری اسلامی!!!!!!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    9 10
    باید سرآشپز بین الملی مجری برنامه باشه و از تمام دنیا آشپز برای مسابقه قبول کنه ودراخر لوح بلورین پولی اشتراکی سکهی چیزی بدن بشون دهنشونو ببندن
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    22 17
    محمدرضا شهبازی سریعا به آشپزی ورود کند
  • امیر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    87 12
    واقعا مسابقه عالی است، یک قسمت ببینید بعدا خودتون میفهمید.
  • امید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    15 54
    دقیقابرنامه ی بسیارمزخرف ونچسب فقط هزینه های الکی وبدون هیچ مدیریتی فعلامسئولین صداوسیمادرخوابند
  • مینا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    29 36
    به نظرم در شرایط سخت اقتصادی وگرانی امروز که حتی تهیه اقل لبنیات و گوشت و تخم مرغ برای اکثر خانواده ها دشوار است،صداوسیما که خودش را رسانه ملی می نامد باید توجه بیشتری به تولیدات خود داشته باشد.این روزها یک مسابقه لوس که شرکت کننده ها با خنده و خوشی مصنوعی مشغول بازی با مواد غذایی و حیف و میل گسترده هستند،واقعا نباید جایی در سرگرمی مردم داشته باشد.
  • حیدری IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    15 32
    واقعا حرف دل خیلی از مخاطبها را گفتین ممنون
  • حیدری IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    14 28
    واقعا حرف دل خیلی از مخاطبها را گفتین ممنون
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    48 11
    این خیلی اشتباهه ما این برنامه رو میبینیم و راضی هستیم
  • حیدری IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    21 35
    مافقط شاهد یه مسابقه بی کیفیت وپر ازاسترس هستیم شلوغ بازاره خانم داورغیراز داد زدن قر زدن چیزی بلد نیست توضیح بده
  • شهروند IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    61 10
    خواهشا یه برنامه متفاوت در صدا و سیما ساخته میشه انقدر با انتقادات بی ربط سازنده رو پشیمون نکنید. درسته برنامه اشکال خیلی زیاد داره. ولی به دلیل وضعیت معیشتی باید همش تو صدا و سیما غم و غصه و عزاداری پخش بشه تا مبادا کسی احساس کنه کمبودی تو جامعه وجود داره؟
  • ز IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    15 26
    پول یامفت در دستان صداسیما
  • سارا IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    11 34
    دیروز این برنامه رو دیدم واصلا لذت نبردم واقعا ک این برنامه کیفیت خیلی پایینی داره
  • فاطمه IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    12 8
    سلام بهتر که کسی که غذاش از بقیه خوبتر بوده در مورد طرز درست کردن غذاش توضیح بده حداقل یه چیزی یاد بگیریم
  • ق.ا IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    11 25
    دقیقا.من امروز گفتم ما تو خرید مرغ موندیم .اون وقت این مواد غذایی متنوع کجا و ما کجا.بیایید برنامه اشرافی کمتر پخش کنید چون مخاطبان صدا وسیما اکثرا اقشار متوسط به پایین هستیم
  • سپید IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    34 12
    وضع برا همه همینه ولی دلیل نمیشه انقدر الکی به تنوع مواد غذایی و تفاوت رفتار داوران نقد کنید. من نمیدونم چرا از هر برنامه ای میخوان یه ایرادی دربیارن.... شماها واقعا مشکل دارین
  • فاطمه IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
    34 8
    اتفاقا من برنامه رو دوست دارم و لذت‌بخشه اما با این نکته موافقم وقتی برنامه رو میبینم فکرم درگیر این میشه که چقدر هزینه میبره اگه فلان غذا رو منم بخوام درست کنم و یکم یجوری میشم وقتی اونهمه مواد خوب و میبینم که.... اما فضا و جو و داور ها ،مجری و کلا مسابقه رو دوست دارم و خوشم میاد.
  • رضا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    16 11
    مسابقه آشپزی بسیار خوب است ولی اگر آن داور بی ادب نباشد ، برنامه بهتر می شود .
  • یلدا IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    15 17
    باسلام به نظر من برنامه خوبی هست ولی از اون داور زن بد دهن خوشم نمیاد تو حرف همه میپره همش میگه به سلیقه من این غذاها درست نشده بگو اگه تو سلیقه داشتی یه لباس مرتب و شیک میپوشید سلیقتون معلومه دیگه آقای برکتی فوق العاده خاکی وبا مرام آقای جعفری ومجری هم آقای طالبی عالی هستن
  • صدرا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    12 9
    به نظر من نباید در این اوضاع اقتصادی که خرید برای خیلی ها آرزو شده، در این تایم که همه بیننده هستنند این مسابقه ی آشپزی رو پخش کنند خیلی ها توان خرید مواد غذایی خوب رو ندارند و با دیدن این برنامه شرمنده ی اعضای خانواده شون میشن
  • سپیده IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    13 16
    سلام با این متن موافقم من بیننده کل برنامه نبودم ولی رهگذری دیدی زدم . بسیار سبک سر ،بی مغز و بدون داشتن بار هیجانی و دانشی ست. عزیزان نمیدونم مخاطبارو چی فرض کردن و هم اینکه کارشناسا هم چی در خودشون دیدن ک اینطور اقدام کردن. این طور برنامه قبل از اینکه مخاطب رو ببره زیر سوال ک چ ذائقه ای داره،خود مسئول رو میبره زیر سوال ک ذهنش تا چ حده.کم و بسته یا فرا و باز
  • که اینطور IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    27 9
    نظرتان راه به مردم تحمیل نکنید بنظر منی که هر چه برنامه اشپزی در سطح جهان است دیده ام این برنامه واقعا زیباست و مورد استقبال من و هم سلیقگانم واقع شده هیجان کمی ندارد و روند برنامه مانند تمامی برنامه های آشپزی در سطح جهان است اما درموردفاصله طبقاتی اتفاقا به طور کامل انها فاصله طبقاتی رو نشان دادن و دارند به نوعی فرهنگ سازی میکنند با افزایش توانایی اشپزی با اندک ابزار هرچند قدیمی هم میشود با اندک وسیله، غذایی مناسب پخت نمیگویم مشکلات اقتصادی نیست هست اما مطلقا ربطی به این برنامه ندارد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    1 13
    متاسفانه فرهنگ اشپزی با این مسابقات از بین رفته.اشپزی نیاز به صبر وحوصله وگذشت زمان داره اما صدا سیما اشپزی رامثل یک مسابقه ورزشی کرده.
  • خیلیم خوبه من که دوست دارم برنامشونو IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    28 1
    من که برنامه خیلی دوست دارم از همه شهرها هستند قبول دارم برکتی خیلی عامیانه حرف میزنه
  • حیدرحیدر IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    5 13
    مشکل همینه کسی نیست با توجه به مشکلات کشور وزمانه خاص برنامه سازی کنه
  • وحید رحیمی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    4 22
    مردم نون پیدا نمی کنن شما دلتون خوشه
  • مرادی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    27 4
    این انتقاد خیلی خیلی بی معنی و غیرمنطقیه،وقتی مخاطب پسندیده به شما چه مربوطه که جه مدلی حرف میزنن یا چجوری آشپزی میکنن،معلوم نیست چه خصومتی دارید که اینقدر بی منطق انتقاد میکنید
  • m.f IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    2 11
    احسنت هرچی گفتین درست گفتین
  • نام جاوید وطن IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    3 15
    صداوسیمای میلی خیلی وقته تموم شده
  • اکرم IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    9 5
    به نظرم تلویزیون خیلی به این برنامه ها احتیاج داره ولی برای اولین بار در تلویزیون دیدم که چقدر بد غذاها رو تست میکنن ورعایت بهداشت وحضور در جمع رو ندارن همه باقاشق توی ی ظرف میخورن نمیشد هر داور ی بشقاب داشته باشه وبا ی قاشق تمیز بریزن تو ظرفشون وتست بکنن
  • بیطرف IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    7 17
    یکی از داورها انگار از میدان تره بار اومده و داور خانم هم انگار آشنای تهیه کننده است. فقط اون داور آقا که لاغر هست به دل میشینه. در کل برنامه جالبی نیست
  • دکتر اصانلو جامعه شناس IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۳
    32 0
    ادبیات سرآشپز همین گونه است و داوران برای ایجاد فضای واقعی مجبورن خودِ واقعی باشند تا به آشپزها اون حس واقعی رو منتقل کنند. درباره اینکه فرمودید مردم مشکل اقتصادی دارن و... چرا شما منتقدین از انتقاد فقط جنبه ی منفی رو فرا گرفته اید؟ چرا فقط زیرآب زدن بلدید؟؟؟ مثلا اگر این مسابقه ایجاد نمیشد مردم در رفاه قرار میگرفتن؟ یا پولش عاید مردم میشد؟ برای یکبار هم که شده منصف باشید و اگر نون قلم می‌خورید عادل باشید چون مردم به هر برنامه انگیزشی و هیجانی و مسابقه ای که حال شان رو خوب کنه نیاز دارن، و این نیاز و نوع برنامه رو شما تعیین نمیکنید. درسته گرایش به جناح دارید ول کمی مهربانی، کمی صداقت، کمی عدالت و انصاف لطفا

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین