به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مصطفی سوادکوهی در جلسه ساماندهی سواحل استان با تأکید بر اینکه اجرای دقیق و کامل دستورات استاندار باید خط قرمز همه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی باشد، اظهار کرد: آرامش و آسایش مردم همواره مهمترین اولویت استاندار بوده و انتظار میرود همه دستگاهها با پذیرش مسئولیت، برای تحقق این هدف تلاش کنند.
وی با انتقاد از پاسکاری مسئولیتها میان برخی دستگاهها، افزود: فرمانداران محور مدیریت امور در شهرستانها هستند و باید با احصا، رصد و پیگیری مستمر مسائل سواحل، مشکلات را بهموقع به دستگاههای مرتبط و استانداری اعلام کنند تا از بروز نارساییها جلوگیری شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به ضرورت تکمیل ظرفیت ناجیان غریق، تصریح کرد: کمبود نیرو یا امکانات باید پیش از آغاز تعطیلات و افزایش حضور مسافران اعلام و برطرف شود و هیچ شهرستانی نباید با کمبود ناجی غریق یا تجهیزات مواجه باشد.
سوادکوهی پیشگیری از حوادث را مهمتر از اقدامات امدادی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بسیج مردمی، پلیس افتخاری، سپاه، فراجا، دریابانی، هلال احمر و مشارکت مردم باید بهگونهای باشد که از ورود افراد به مناطق ممنوعه جلوگیری شود.
وی همچنین بر برخورد قاطع با هرگونه تخلف در سواحل تأکید کرد و افزود: هیچ فرد یا مجموعهای حق ندارد از جایگاه خود سوءاستفاده کرده یا با ایجاد موانع و فعالیتهای غیرمجاز، امنیت و آرامش گردشگران را خدشهدار کند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به در پیش بودن موج جدید سفرها به استان، از فرمانداران خواست با حضور میدانی و بازدیدهای روزانه از سواحل، بر عملکرد دستگاههای اجرایی نظارت مستمر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد فرمانداران شهرستانهای ساحلی در فصل تابستان، نحوه مدیریت سواحل و حفظ جان مردم است و در این زمینه هیچگونه کوتاهی پذیرفته نخواهد بود.
سوادکوهی از تعیین مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بهعنوان نماینده ویژه خود برای پیگیری مسائل ساماندهی سواحل خبر داد و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاهها، شاهد کاهش حوادث و ارتقای ایمنی سواحل استان باشیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به وقوع حوادث ناگوار غرقشدگی در سواحل استان، از گردشگران خواست تنها در محدوده طرحهای سالمسازی دریا شنا کنند. وی با اعلام دستور استاندار مازندران تأکید کرد که تمامی ظرفیتهای استان برای تأمین ایمنی سواحل بسیج شده و طرحهای حفاظتی در ایام تعطیلات نیز بهصورت مستمر فعال خواهند بود.
وی با ابراز تأسف از وقوع حوادث اخیر، خاطرنشان کرد: علیرغم اطلاعرسانیهای گسترده و نصب تابلوی «شنا ممنوع»، متأسفانه برخی از هموطنان با ورود به مناطق غیرایمن، جان خود را به خطر میاندازند. وی با اشاره به حوادث تلخ اخیر در سواحل استان، از جان باختن تعدادی از گردشگران در مناطق ممنوعه خبر داد.
سوادکوهی با تأکید بر اینکه حفظ جان مردم اولویت اصلی مسئولان است، تصریح کرد: ما خود را خدمتگزار مردم میدانیم و بر اساس دستور استاندار، حتی یک مورد غرقشدگی نیز برای ما زیاد است. وی افزود: از تمامی ظرفیتهای رسانهای و فضای مجازی برای آگاهسازی حداکثری مردم در این زمینه استفاده میشود.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به چالشهای نظارتی گفت: با توجه به طولانی بودن نوار ساحلی استان (۴۷۳ کیلومتر)، امکان استقرار نیرو در تمامی نقاط وجود ندارد؛ لذا مشکل اصلی، کمبود امکانات در طرحهای سالمسازی نیست، بلکه ورود افراد به خارج از این محدوده است.
وی اعلام کرد: با دستور استاندار، فرمانداران شهرستانهای ساحلی مأمور تشدید نظارت بر سواحل شدهاند و تمامی دستگاههای اجرایی برای تأمین امنیت، آسایش و آرامش مسافران در ایام تعطیل در آمادهباش کامل قرار دارند.
مازندران ۴۷۰ کیلومتر ساحل دارد و ۹۸۸ نقطه پایش شده و در این ۶۲۴ نقطه حادثه خیز ۳۱۸ نقطه بخش خصوصی وجود دارد و ۴۸ طرح دریا تعریف شده است.







نظر شما