به گزارش خبرآنلاین، ارتش رژیم اشغالگر عنوان داشت که این تصمیم شامل عقبنشینی چندین تیپ از جبهههای شمالی و جنوبی (اشاره به لبنان و نوار غزه) است. این تیپها قرار است دورههای آموزشی با هدف افزایش آمادگی و تقویت کارایی عملیاتی را پشت سر بگذارند. (هر تیپ نظامی بهطور معمول بین دو تا پنج هزار نظامی را شامل میشود).
بنا بر روایت ایسنا ارتش اشغالگر تأکید کرد که این گام به معنای تخلیه مواضع میدانی در مناطق استقرار فعلی نیست.
این تحولات در سایه فشارهای فزاینده بر نظامیان صهیونیست پس از سالها جنگهای متوالی و کمبود شدید نیروهای نظامی صورت میگیرد. در همین راستا، ایال زامیر، رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی، بر نیاز نهاد نظامی به تمامی نظامیان و فرماندهان بدون هیچ استثنایی تأکید کرد.
در مقابل، یسرائیل کاتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این رژیم حتی در صورت مواجهه با فشارهای آمریکا، از لبنان عقبنشینی نخواهد کرد.
طبق گفته منابع آگاه، اسرائیل در حال بررسی اجرای عقبنشینیهای «نمادین» از برخی مناطق جنوب لبنان است؛ این اقدام بخشی از یک مسیر مذاکراتی است که با دولت لبنان در جریان است و چندین روز است که در واشنگتن ادامه دارد.
ارتش اشغالگر اظهار کرد که طرح استقرار جدید، بر چرخش تیپها میان فرماندهیهای مختلف و ادامه تعدیل حجم نیروها متناسب با الزامات وضعیت میدانی، متکی خواهد بود.
پیشتر، وزارت امور خارجه آمریکا بهطور رسمی از تمدید مذاکرات میان لبنان و اسرائیل در واشنگتن برای روز چهارم (جمعه ۲۶ ژوئن) خبر داده بود؛ این در حالی است که پیشبینی میشد پنجمین دور از گفتگوها روز پنجشنبه به پایان برسد.
منابع آگاه گزارش دادهاند که این گفتگوها بر سر یک اختلاف اساسی درباره «فرمول بیانیه پایانی» و «شکل خروجیهای مذاکرات» به بنبست خورده است.
۴۲/۴۲








نظر شما