به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نواف سلام، نخستوزیر لبنان روزچهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که در جریان مذاکرات در سوئیس قرار گرفته است که هدف آن تثبیت آتشبس است.
بنابر روایت ایسنا، وی در ادامه ادعا کرد که روند مذاکرات واشنگتن میان لبنان و اسرائیل با هسته تشکیل شده در سوئیس میان ایران و آمریکا برای تثبیت آتشبس متفاوت است.
نخستوزیر لبنان همچنین مدعی شد که لبنان به مذاکرات در واشنگتن رفته است، چرا که این امر کمهزینهترین راه برای لبنان است.
نواف سلام گفت: اشغالگری اسرائیل در پنج یا حتی دو نقطه از خاک لبنان را نخواهیم پذیرفت.
وی همچنین تاکید کرد که «ما خواهان آزادی اسرا هستیم.»
نخستوزیر لبنان ادامه داد: حتی اگر با اسرائیل به توافق برسیم، همچنان به یک نیروی بینالمللی در جنوب نیاز خواهیم داشت.
نواف سلام در پایان گفت: هیچکس از قبل، نتیجه هیچ مذاکرهای را نمیداند، اما ما میدانیم که خواستهمان خروج کامل اسرائیل است.
دور جدیدی از مذاکرات با میانجیگری ایالات متحده بین اسرائیل و لبنان روز سهشنبه آغاز شد که بر دو مسیر سیاسی و نظامی تمرکز داشت. ایالات متحده مدعی است که سودای پیشبرد «توافق جامع صلح و امنیت» را دارد.
این دور جدید مذاکرات در بحبوحه آتشبس شکننده در لبنان برگزار میشود، جایی که نقضهای مداوم آتشبس توسط اسرائیل، مذاکرات ایالات متحده و ایران را تهدید میکند.
یکی از شروط توافق میان تهران و واشنگتن برقراری آتشبس در لبنان است و پافشاری ایران بر مطالبات خود در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان منجر به توقف حملات صهیونیستها به ضاحیه و بیروت و کمتر شدن دامنه حملات در جنوب شده است. با این حال دولت لبنان خواستار عدم پیوند مذاکرات ایران و آمریکا به مساله لبنان و حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان است.
۲۱۹








نظر شما