۱۵ نفر
۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۶:۲۳
شوخی شوخی می‌خواهند سر رئیس‌جمهور را ببرند

سخن‌گوی وزارت کشور در واکنش به عربده‌کشی‌های یک مداح گمنام و تهدیدهایی که از سوی او متوجه رئیس‌جمهور شده، فرموده‌اند: او شوخی کرده. بعد هم اضافه کرده‌اند که این جور شوخی‌هارا قابل قبول نمی‌دانند و بلافاصله برای محکم کاری از صاحبان تریبون و مداحان عزیز درخواست کرده‌اند از این نوع ادبیات در تریبون‌های رسمی کشور استفاده نکنند.

که شوخی کرده؟ لابد دوستان وزارت کشور و نهادهای امنیتی توقع دارند با این ادبیات، این جماعت دست و پایشان را جمع کنند و از این به بعد بهداشتی‌تر سخن بگویند و دست از تهدید و ارعاب و دشنام بردارند. و لابد یادشان رفته که همین جماعتِ شوخ و بامزه تا حالا شوخی شوخی چه هزینه‌هایی روی دست این مملکت گذاشته‌اند. از دلِ همین شوخی‌ها سعید عسگر بیرون آمد و توی روز روشن اسلحه گذاشت روی شقیقه سعید حجاریان. از دل همین شوخی‌ها بارها و بارها عده‌ای تحریک شده‌اند و ریخته‌اند توی حسینیه و مسجد و مجلس ختم و با شعارهای انقلابی مراسم عزاداری و سخنرانی و گردهمایی را به‌هم زده‌اند و از خجالت مستعمین درآمده‌اند. از دل همین شوخی‌ها، قتل‌های زنجیره‌ای کرمان و اسیدپاشیِ اصفهان و خودسری‌هایِ خراسان و هزارجور مصیبت دیگر بیرون زده است. مشکل اصلی صرفا شوخ بودن این جماعت نیست مشکل این است که برخی از مریدان و پامنبری‌های این حضرات خیلی شوخی سرشان نمی‌شود و این حرف‌ها را جدی می‌گیرند. اصلا شاید آن‌ها هم موجودات شوخی باشند و از سر تفریح و سرگرمی و خوش‌گذرانی شلیک کنند و یا قمه بکشند اما سوژه‌هایی که به سراغشان می‌روند اصلا اهل شوخی نیستند. حتما شنیده‌اید آن شعر معروف را که: بچه‌ها شوخی شوخی به گنجشک‌ها سنگ می‌زنند و گنجشک‌ها جدی جدی می‌میرند.

بیایید ماهم دست از شوخی برداریم و با دوستان وزارت کشور کمی جدی‌تر صحبت کنیم. کاملا واضح است که عزیزان وزارت کشور خیلی بهتر از همه ما می‌دانند که تقلیل دادن این رفتارها به «شوخی» خودش یک‌جور شوخی است. منتهی شوخی بی‌نمک و یخی است. به نظر می‌رسد خواسته‌اند برای خالی نبودن عریضه تذکری داده باشند و حرفی زده باشند تا نشان دهند خیلی هم به مسائل حساس کشور بی‌اعتنا نیستند. البته می‌توان با حسن نیت بیشتری به ماجرا نگاه کرد و گفت که این تذکر صرفا ظاهر ماجراست و فراتر از این ظاهر برخورد جدی‌تری با این مسائل داشته‌اند. امیدوارم اما چنان که باد می‌آید و شاخه می‌جنبد از این خبرها نیست و آن‌هایی که سرِ این جور شوخی‌ها را باز کرده‌اند خیلی جدی دارند به شوخی‌هایشان ادامه می‌دهند و تا کار بیخ پیدا نکند ول کن ماجرا نیستند.

نمونه‌اش: شیخ قاسمیان. که بسیار شوخ است و اصلا آن مداح جوان و امثال او حاصل زحمات و شوخی‌های شیخ قاسمیان و نظائر او هستند. شیخ قاسمیان در همین روزها و شب‌هایی که مملکت دارد بحرانی‌ترین و حساس‌ترین لحظاتش را سپری می‌کند قرآن در دست از این میدان به آن میدانِ شهر و از این شبکه تلویزیونی به آن شبکه تلویزیونی می‌رود تا با استناد به کلام‌ خدا اثبات کند قالیباف و پزشکیان و عراقچی خائنند. و کاش به همین مقدار اکتفا کند. پریشب‌ها در شبکه چهار داشت از دل آیات قرآن این معنا را استخراج می‌کرد که اگر در میان سیاستمداران عالم یک مومن واقعی وجود دارد که به آیات خدا عمل کند همانا رفیق پوتین است و لاغیر. این شوخی‌های خطرناک است که از دلِ آن، نابخردی بیرون می‌آید که تهدید به بریدن حلقوم رئیس‌جمهور مملکت می‌کند.

سرِ چشمه باید گرفتن به بیل وگرنه تا قیام قیامت هم بروید سراغ این معلول‌ها مشکلی حل نمی‌شود. قاسمیان‌ها را دریابید که در پوشش تفسیر قرآن بذر کین‌توزی و تفرقه می‌پراکنند و آتشِ جهل و خشم ساده‌لوحان را شعله‌ور می‌کنند. نبویان‌ها را دریابید که آشکارا با دروغ و تحریف سعی دارند مملکت را به آشوب و ناامنی بکشانند. یقۀ آن نمایندگان چهاردرصدی را بگیرید که با عنوان نمایندۀ مردم هر خزعبلی می‌گویند بی‌آن‌که به تبعات آن توجهی نشان دهند. طرف رسما و علنا در جمع مردمی که می‌داند خشمگین هستند به تیم مذاکره کننده دروغ می‌بندد تا احساسات آن‌ها را برانگیزد. اگر کسی از آن جمع برای حفظ استقلال و عزت کشورش برانگیخته شد تا دخل یکی از همان‌هایی که نبویان به شوخی آن‌ها را متهم می‌کند به وطن فروشی بیاورد، چه کسی پاسخ‌گوست؟ اصلا چرا یک طیف سیاسی باید در این مملکت این‌قدر مصونیت آهنین داشته باشند؟

ما می‌دانیم و تیغ و حلقوم شما؟ الان هرکسی می‌تواند همین حرف را نسبت به یک شخص حقیقی و حقوقی بزند و بعد راست راست راه برود و به ریش صدر تا ذیل مملکت بخندد؟ چرا برای یک اعتراض ساده و صنفی و گاه برای یک موضوع ساده و پیش  پا افتاده سر و کله مدعی‌العموم پیدا می‌شود اما در چنین مواقعی که حقیقتا موضوع عمومی است و به همه مردم مربوط می‌شود حرفی از مدعی‌العموم نمی‌شنویم؟ نمی‌شود که یک نفر را فقط به جرم یک استوریِ اعتراضی و یا به جرم یک کامنتی که سرِ جمع هزار نفر هم آن را ندیده‌اند احضار کنیم و او را به اقدام علیه امنیت ملی محکوم کنیم اما از کنار این همه تخلف آشکار و اقدام رسمی علیه آرامش و امنیتِ نود میلیون ایرانی به راحتی بگذریم. این همه تساهل و تسامح و بی‌خیالی در مقابلِ این گروهِ خشن و شوخی فرض کردنِ جدی‌ترین مشکلاتی که اکنون و آیندۀ این سرزمین را تهدید می‌کند کار دستِ همۀ ما خواهد داد. بنشینید و تماشا کنید.

کد مطلب 2236151

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    92 5
    ان شاالله کسی غیرت کنه و جلو این افراد متعصب که ضررشون بیشتر نفعشون برای کشورمونه بگیره
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    60 1
    شریعتمداری هم ظاهرا شوخی شوخی گفته که برویم بحرین را آزاد کنیم ! یکی از همین ها هم گفته ندا آقا سلطان اصلا وجود نداشته ! اون یکی هم در صدا و سیما گفته معترضان را اگر بکشند خیلی برای نظام کم هزینه تره تا زندانی کنند ! از این حرفهای شوخی زیبا که بعدا متوجه شدیم خیلی هم جدی بوده زیاده ! چرا در این مملکت امثال زید آبادی و زیبا کلام و عبدی و ... مدام باید پاسخگوی گفته ها و نگفته ها باشند و این جماعت کلا از هفت دولت آزادند !
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    53 1
    یکی از همین ها قبل انتخابات مجلس گفت اگر مردم در انتخابات مجلس مشارکت حداکثری انجام بدهند شانس ما در پیروزی کم می شه و شورای نگهبان شوخی شوخی کارهایی کرد که مردم عصبانی بشوند و در انتخابات شرکت نکنند و ما شوخی شوخی امثال ثابتی و نبوی و ذوالنور ... را در مجلس داریم
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    35 1
    یکی از همین ها در مصاحبه با صدا و سیما شوخی شوخی چنان جمله زیبایی از تنگ و گشاد ساخت که کل ملت یهویی شطرنجی شدند و مدتها شطرنجی شطرنجی همه جا تردد می کردند !
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    32 2
    اصولا از نظر حقوقی تهدید به نحو جرم محسوب می شود ولی صرف نظر از این موضوع شوخی واقعا خنده دار اینجاست که رئیس جمهوری که از روز اول ریاست جمهوری مدام در معرض استیضاح بوده ، پس از شهادت رهبر معظم انقلاب در حالی که علی الظاهر بالاترین مقام کشور بود به خاطر یک عذرخواهی از صدمات جنگ به ملتهای منطقه مورد شدیدترین هجمه ها قرار گرفت و در موضوع اخیر حتی وزارت کشورش هم حاضر به دفاع کردن از او نیست یعنی تا این حد بی اختیار است بانی و مقصر امضا توافق با ترامپ و تبعات آن وانمود و معرفی شود.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    9 0
    جناب سخنگو در پاسخ پاراگراف آخر فرمایشاتتان عرض می کنم که : حالا که شده .....
  • محمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    37 1
    مگر اینها نفع هم دارند با باز کردن انواع و اقسام مراکز به اصطلاح فرهنگی بودجه از بیت المال و دولت میگیرند و دغدغه معیشت ندارند برای حل مشکل به مردم رجوع باید کرد.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    34 0
    احسنت مدتهاست شوخی شوخی زشت ترین و ...ترین اتفاقات عادی سازی شده و ازش جلوگیری هم نشده حق الناس کجاست
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    10 5
    نه آقا چرا بگیره؛ باید آزادی افکار باشه. این تندرو ها باشند شما که مثلا تندرو نیستید هم باشید. مردمان عادی کشور ایران هم بتوانند حرف بزنند. نه اینکه نوبتی کنید یه دوره شما بیایید سر سفره دوره بعد اونها بیان.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    37 1
    وقتی وزارت کشور و قوه فشل قضائیه کا باید سریعترین و شدیدترین موضع را در رابطه با این عمل شنیع مداح اسرائیلی اتخاذ و اجرا کنند سکوت میکنند و یا با لحن تمسخرآمیز سخنگوی وزارت کشور با موضوع برخورد میکنند خدای نخواسته ممکن است مردم فکر کنند که کم کم خودشان باید وارد موضوع شوند و حق مجرم که به یک ملت اهانت کرده را کف دستش بگذارند.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    24 1
    این جماعت فکر نمی کنند که اینطور صحبت کردن در مورد هر انسانی زشت و تحقیر آمیز است ؟!
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    4 28
    چه اشکالی داره؟! از این رئیس جمهورا زیادن نگران نباش!
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    31 1
    فامیلی داشتیم که فرزند کوچیکش رو خیلی زیاد دوست داشت. بچه هم خوب تخس بود، از دعوا و درگیری توی کوچه گرفته تا شکستن شیشه در و همسایه. هر موقع هم بهش میگفتیم بچتو ادب کن هیچ کاری نمیکرد. حالا اون بچه بزرگ شده، تبدیل شده به یه جوون معتاد خلافکار. وقتی که باید باهاش برخورد میشد نشد. حالا هم دیگه نمیشه کاری براش کرد. مقامات ما دقیقا دارن همون مسیر رو میرن
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    34 0
    اگه همین شوخی ها رو دیگران با برخی افراد و نهادهای دیگه انجام بدن، شوخی محسوب میشه یا شوخی شوخی سرشون میره بالای دار؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    37 0
    ایشون گفته : تهدید نکردم در حد بیان احساسات بود! آیا ما هم اجازه داریم احساسات خود را در خصوص این جماعت بیان کنیم ؟؟
  • سکوت IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    4 33
    باز یه نفر یه حرف تند زد و سیدجواد دست به قلم شد. بابا سید تا کی میخوای واکنشگر باشی. این همه مشکل اساسی تر داریم. کنشگر باش. متن از خودت بنویس نه یک سره نقد یه چیزای معدود تابلو.
  • خبر آنلاین 🇮🇷 IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    28 1
    طرفداران ۴ درصدیهای پایداری می‌گویند که اینها بدون رانت به اینجا رسیده اند و مخالف رانت و رانت خوری هستند خصوصا درباره آن نماینده جوان مجلس که فکر کنم متولد ۱۳۶۷ باشد آقای الف. ح .ث.م که خیلی دم از ضد رانت بودن می‌زند اما خودش معلوم نیست چگونه از مجری شبکه افق یک دفعه شد استاد دانشگاه شریف و بعد از مدت کوتاهی شد نماینده پایتخت در مجلس!!!!؟؟؟؟بعد این آقا شده ضد رانت و کارشناس امور سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی نظامی و ورزشی و تحلیل گر شبانه و روزانه در کلیه پلتفرم‌های اجتماعی و رسمی مثل یوتیوب و اینستا و تلگرام و آپارات و ایکس و ایتا و روبیکا و کلیه پلتفرم‌های مانند آپارت و اجتماعات شبانه و صدا وسیما و غیره در همه زمینه ها در کنار بقیه مانند همین مداح و آن مداح استاد دانشگاه و قاسمیان شلتری و کارشناس شناسایی شلتر در کلیه کشورها آقا تهرانی و رسایی و غیره و کلیه نمایندگان این دوره مجلس بجز تعداد اندکی بقیه عاشق رانت و پارتی بازی هستند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    22 1
    جرم تهدید لفظی به عنوان یکی از مصادیق جرم تهدید، در ماده 669 قانون مجازات اسلامی، بخش تعزیرات، مورد تصریح قانون گذار قرار گرفته است: « هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید ، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد ، به مجازات محکوم خواهد شد»
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    24 0
    مداح محترم دستگاه قضایی و قانونی کشور دستگاه احساس یابی و تشخیص بی غرض بودن یا با غرض بودن ندارد ،شما تهدید کردی و مجازات 699در انتظار شماست.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    23 0
    جناب مداح محترم، اولا: شما خودت با حرفی که زدی بهانه و خوراک تبلیغاتی برای بی بی سی و اینترنشنال فراهم کردی. ثانیا: چرا فقط بی بی سی و اینترنشنال رو مخاطب قرار میدی؟ چرا با مردم خودمون که از حرف شما آزرده خاطر شدن صحبت نمی کنی و ازشون عذرخواهی نمی کنی؟
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    23 0
    ای کاش در این موارد حکم به ممنوع المداحی توسط دادگاه صالحه صادر شود همانگونه که در برخی موارد برای یک روحانی حکم ممنوالمنبری یا برای اهالی هنر ممنوع الکاری صادر می شود
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    25 0
    افرادی که حتی یکصدم از تهدیدهای تو رو نکرده بودند .سرکارشان با کرم الکاتبین بود . تو چرا استثنایی؟
  • عمو IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    36 1
    من وقتی تاریخ میخواندم از وجود خوارج تعجب میکردم . کاسه ها داغتر از اش .ولی الان عمر خودم کفاف داد و ادم های خشک مغزتر خوارج رو دیدم
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    19 0
    نقطه مقابل قانون هرج و مرج ونا امنی است .