آکسیوس: ویتکاف و کوشنر عازم سوئیس شدند/ ادعای منابع آگاه: عراقچی هم می‌رود/ وزیر خارجه قطر هم حضور دارد

منابع آمریکایی اعلام کردند که استیو ویتکاف و جرد کوشنر دستیاران ترامپ راهی سوئیس شدند تا در صورت فراهم شدن شرایط دور جدید مذاکرات با ایران را شروع کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه خبری آکسیوس مدعی شد، استیو ویتکاف و جرد کوشنر فرستادگان ویژه دولت آمریکا در امور ایران راهی سوئیس شده‌اند تا در صورت فراهم شدن شرایط، دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای با ایران را آغاز کنند.

به روایت فارس؛ این مذاکرات قرار بود روز جمعه برگزار شود، اما به دلیل تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله به تعویق افتاد و تاکنون زمان جدیدی برای آن اعلام نشده است. 

این گزارش افزود، همزمان محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر که از میانجی‌های اصلی میان تهران و واشنگتن به شمار می‌رود، نیز در سوئیس حضور دارد. منابع آمریکایی می‌گویند با وجود تأخیر در آغاز گفت‌وگوها، تلاش‌های دیپلماتیک برای ازسرگیری مذاکرات همچنان ادامه دارد. 

پیش‌تر گزارش شده بود که این مذاکرات در چارچوب تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق جدید میان ایران و آمریکا برنامه‌ریزی شده است.

آکسیوس در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از منابع آگاه ادعا کرده، عباس عراقچی وزیر خارجه ایران در تدارک سفر به سوئیس است اما ممکن است این برنامه دستخوش تغییر شود. 

بر اساس این گزارش، عراقچی در تماس با شماری از همتایان خود تأکید کرده است که موضوع آتش‌بس در لبنان برای تهران از اهمیت حیاتی برخوردار است. این منابع افزودند ایران بر لزوم مشاهده اجرای واقعی و عملی آتش‌بس در لبنان پیش از عزیمت هیئت ایرانی به سوئیس تأکید دارد.

به گفته منابع آگاه، تهران خواستار آن است که آتش‌بس پیش از آغاز دور جدید رایزنی‌ها به‌طور مؤثر وارد فاز اجرایی شود و نشانه‌های ملموسی از کاهش تنش در جبهه لبنان مشاهده شود.

315

کد مطلب 2235637

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    دولت در مسیر منطقی خودش مصمم و با اتکا به پشتیبانی اکثریت ملت قدم برداره و از جانب گزند تندروهای جاهل و واپسگرا هیچ نگرانی ای نداشته باشه، اونا یک زمین سوخته و جنگ بی حاصل می خوان. تندروها تا به حال با اون شعارهاشون چه دستاوردی جز تخریمها و ضربه به برنامه ی صلح آمیز هسته ای و جنگ و خسارت و ویرانی داشتن؟! چه دستاوردی برا فلسطین و لبنان داشتن؟! الآن هم هرجا قدم منطقی ای برداشته میشه به عناوین مختلف کارشکنی می کنن و کارزار و لشکرکشی و انواع و اقسام دسیسه ها رو راه میندازن و می کشن. اما از یک نفطه باید پایان داد به این نزاع بی حاصل و بییار زیانبار، تندروها رو باید به تدریج کنار زد از صفحه ی حکومت، اینها آفتن و راه برقراری و بهبود رابطه رو دنبال کرد، چراا که صلاح و منفعت کشور و راه صحیح و منطقی همینه، درگیری و تنش همیشگی چه نتیجه ای داره؟! این فقط راه تندروهای جاهل و واپسگرا هست که با مقدسات و پوشال کلمات عوامفریبانه و به ظاهر بشردوستانه و انسانی، مزینش می کنن.
  • مجید IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    میخاستم کتاب مذاکره آقای عراقچی رو بخرم و بخونم اما وقتی شیوه مذاکره این آقایون رو دیدم پشیمون شدم. چرا؟ حدس میزنم تو کتاب نوشته اگر همسایه زورگویی به شما حمله کرد چون زورتون بهش نمیرسه درب حیاط را برای همیشه باز بگذار. تفاهم ۱۴ بند داشت وقتی بند اول اجرا نشده عملا و علنا از اعتبار ساقط است. آقای نویسنده کتاب این از ابتدایی ترین اصول مذاکره است. وقتی لبنان داره به خاک و خون کشیده میشه چه مذاکره ایی؟ نکنه ایران و لبنان و اسرائیل سر لبنان بستن؟
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    شرم آور است بند اول توافق نقض شده آقا میخواد بره چی بگه حتما بندهای دیگه هم با این رفتار نقض خواهد شد مشکل نفت امریکا حل بشه ببین ترامپ چه میکنه
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا همیشه منافع لبنان و سوریه و یمن وعراق در اولویت است ومنافع مردم و منافع ایران در اولویت نیست چرا باید صلح در لبنان در تفاهم نامه ایران وآمریکا مسئله حیاتی و کلیدی است مگر عراقچی وزیر خارجه لبنان است کسانی که نگران لبنان هستند تشریف ببرید لبنان بجنگند بس کنید واگزارتان به خدا امروز دوباره دلار رفت بالا قیمت ها که با دلار بالا می‌رود وقتی دلار پایین بیاید قیمت ها دیگه پایین نمیاد چرا اینقدر به مردم ظلم می‌کنید واگزارتان به خدا به قدرت خدا خدا شر لبنان را مانند سوریه از سر مردم ایران کم کند
  • حسین شرافت IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اینکه تو مغز مذاکرچی ها چی هست و چه فکری کردند الله اعلم !؟ اخه مگه با امریکا هم مذاکره معنی دارد !؟ مذاکره با امریکا دقیقا بله دقیقا مثله کسی است که برود لب دریاچه یا رودخانه و ب قصد گرفتن ماهی ولی نه تور ماهیگیری داشته باشد نه قلاب و نه هیچ وسیله ای که بشود با ان ماهی گرفت پس این شخص چه یک روز بماند چه یک ماه و چه یک سال و چه یک قرن باز نخواهد توانست حتی یک ماهی بگیرد!!!؟

آخرین اخبار