تعطیلی مراکز درمان اعتیاد به دلیل کمبود شربت تریاک؛ وفور در بازار آزاد/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت موادمخدر از دی ماه ۱۴۰۴

یک پژوهشگر اعتیاد می‌گوید: شربت تریاک در مراکز درمان خیلی خیلی کم شده و سهمیه‌ها تا ۸۰ درصد پایین آمده ولی این شربت در بازار آزاد و با قیمت‌های بالا موجود است و این نشان می‌دهد که از یک جایی نشت می‌کند.

فرزانه فراهانی: تورم و افزایش قیمت تنها در کالاها و اجناس عادی عموم مصرف مردم خلاصه نشده و چند ماهی است که صحبت از افزایش قیمت موادمخدر هم بین معتادان وجود دارد. معتادان می‌گویند از ابتدای جنگ تاکنون موادمخدر مصرفی خود را با چند قیمت متفاوت تهیه کرده‌اند که نسبت به پیش از آن افزایش قابل ملاحظه‌ای هم داشته است.

سعید صفاتیان، درمانگر و پژوهشگر اعتیاد، به خبرآنلاین می‌گوید: قیمت انواع موادمخدر از دی‌ماه سال گذشته یعنی از حوادث آن روزها (۱۸ و ۱۹ دی) تا امروز حدود ۳۰ درصد رشد داشته است؛ البته قیمت موادمخدر در جاهای مختلف متغیر است.

او می‌افزاید: معتادان در مدت زمانی که گفتم مخدری مثل تریاک را گرانتر تهیه می‌کنند اما نکته جالب اینجاست که ما کمبود تریاک نداریم.

مشروح گفتگو را در ادامه بخوانید:

تعطیلی مراکز درمان اعتیاد به دلیل کمبود شربت تریاک؛ وفور در بازار آزاد/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت موادمخدر از دی ماه ۱۴۰۴

 تغییرات قیمت موادمخدر در ماه‌های اخیر چطور بوده است؟

قیمت موادمخدر در طول ۵ ماه اخیر، حدود ۳۰ درصد رشد داشته است؛ از ۱۸ دی‌ماه به بعد که آن اتفاقات افتاد موادمخدر با افزایش قیمت همراه بوده و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گران شده و البته این افزایش قیمت در موادمخدر مختلف متغیر است.


آیا در حال حاضر تریاک در کشور کم است؟

معتادان و مصرف کنندگان مخدر تریاک، هم‌اکنون تریاک را گران‌تر تهیه می‌کنند اما نکته جالب اینجاست که ما اصلا کمبود تریاک نداریم. درست است که کشفیات تریاک در کشور کم شده ولی میزان تریاک در بازار کم نشده است و اینطور نیست که شخص مصرف‌کننده تریاک الان بگوید که نمی‌توانم در بازار تریاک گیر بیاورم؛ اما شربت تریاک که از محصولات تولید شده از تریاک است در بازار رسمی کم شده است.

کم شدن شربت تریاک در کشور نشان می‌دهد که دپوی سیستم قاچاق در کشور کامل است و این بخاطر این است که احتمالا کشوری مثل افغانستان، درست است که در حال حاضر خشخاش کشت نمی‌کند اما همچنان در انبارهای آنجا موادمخدری چون خشخاش وجود دارد.

از طرفی در داخل ایران هم دپوی موادمخدر وجود دارد و اگر دپو نداشتیم چون کشفیات نیروی انتظامی پایین آمده است یعنی ورود موادمخدر به مرز خیلی کم شده است.

 همان روزی که طالبان ۵ سال پیش در افغانستان اعلام کردند که اجازه کشت خشخاش نمی‌دهند، مسئولان باید به این فکر می‌کردند که ما بعد از مدتی با کمبود شربت تریاک مواجه می‌شویم و الان جایگزینی آن خیلی سخت است.

ما در کشور آنقدر هم تولید موادمخدر نداریم که بگوییم به طور کامل نیاز مصرف‌کنندگان را تامین می‌کند. شاید نیروی انتظامی تولیدات خانگی موادمخدر در حجم ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ متر که برای مصارف شخصی است، را کشف کند ولی وقتی می‌بینیم که از یک طرف افغانستان تولید خشخاش ندارد؛ از یک طرف کشفیات ناجا کم شده است اما در داخل کشور تریاک کم نیست، این مسئله نشان می‌دهد که در داخل کشور دپوی تریاک وجود دارد و پلیس و نهادهای مربوطه از وجود آن بی‌خبرند.
شاید تریاک دارد از یک سیستم دیگری وارد کشور می‌شود و قاچاق از راه‌های قدیمی نیست که نیروی انتظامی نتوانسته آن‌ها را کشف کند. ما در کشور تعدادی مصرف کننده مخدر تریاک داریم که هر روز باید تریاک مصرف کنند؛ شاید در حال حاضر موادمخدر و به ویژه تریاک، از مسیرهای دریایی یا سایر مسیرهای جدید وارد کشور می‌شود؛ 

آیا همچنان با کمبود شربت تریاک در کشور مواجه‌ایم؟

شربت تریاک در مراکز درمان خیلی خیلی کم شده و سهمیه‌ها تا ۸۰ درصد پایین آمده ولی این شربت در بازار آزاد و با قیمت‌های بالا موجود است و این نشان می‌دهد که از یک جایی نشت می‌کند. تاثیر کاهش کشفیات تریاک بیشتر در عرضه داروهای مجاز مثل شربت تریاک در مراکز درمان اعتیاد خود را نشان داده وگرنه این شربت در بازار آزاد موجود است و در عرضه تریاک مصرفی معتادان و مصرف‌کنندگان اثر چندانی جز افزایش قیمت نداشته است.

من به عنوان یک کارشناس و پژوهشگر بارها از قبل خطاب به مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر گفته بودم که باتوجه به شرایطی که در افغانستان به وجود آمده، ما به احتمال خیلی زیاد کمبود دارو داریم اما متاسفانه به آن توجهی نکردند؛ نه ستاد مبارزه با موادمخدر، نه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو؛ هیچکدام توجهی نکردند و این ضعف عملکرد استراتژیک آن‌ها است.
مدیران باید برای این معضل برنامه بلندمدت طراحی کنند؛ همان روزی که طالبان ۵ سال پیش در افغانستان اعلام کردند که اجازه کشت خشخاش نمی‌دهند، مسئولان باید به این فکر می‌کردند که ما بعد از مدتی با کمبود شربت تریاک مواجه می‌شویم و الان جایگزینی آن خیلی سخت است.

تعطیلی مراکز درمان اعتیاد به دلیل کمبود شربت تریاک؛ وفور در بازار آزاد/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت موادمخدر از دی ماه ۱۴۰۴

تعداد بیماران تحت درمان با شربت تریاک در برخی از مراکز درمان از ۱۰۰ نفر به ۱۰ نفر رسیده است؛ قبلا سوء فکر و سوءنیتی وجود داشت که امکان دارد مراکز این کار را کنند (یعنی عامل کمبود شربت تریاک باشند) اما الان از سرچشمه خراب است یعنی مسئله از کارخانه‌هایی است که دارند شربت تریاک تولید می‌کنند.
برند شربت‌های تریاک فعلی همه داخلی است؛ حالا از چه طریقی دارند تریاک را به دست می‌آورند که از آن شربت تریاک تولید می‌کنند، خودش جای سوال دارد.

شربت تریاکی که در بازار قاچاق موجود است نمی‌تواند از مراکز درمان باشد؛ خیلی از مراکز تعطیل شده‌اند؛ چون مرکز با ۱۰ تا بیمار نمی‌چرخد. کشفیات تریاک نیروی انتظامی کم شده است و مراکز درمان دچار کمبود شربت تریاک هستند اما در بازار شربت تریاک زیاد است؛ پس شاید کارخانه‌ها از جای دیگری دارند تریاک را وارد می‌کنند. این وسط برای کارخانه‌ها هم می‌صرفد اگر در تناژ بالا بخواهند تریاک بخرند.

تعداد بیماران تحت درمان با شربت تریاک در برخی از مراکز درمان از ۱۰۰ نفر به ۱۰ نفر رسیده است.


آیا پیگیری اینکه تریاک مورد نیاز تولید شربت تریاک موجود در بازار آزاد چگونه تامین می‌شود، کار پیچیده‌ای است؟

ستاد مبارزه با موادمخدر برای روشن شدن موضوع باید یک برنامه‌ریزی کلان انجام بدهد اما سخت و نشدنی نیست؛ یک کار عملیاتی و تیم متخصص خیلی قوی و خارج از دستگاه‌های دولتی می‌خواهد که با قدرت تام کار را پیگیری کند. بالاخره ستاد مبارزه با موادمخدر زیر نظر آقای رئیس‌جمهور است.
ایشان می‌تواند در ستاد جلسه‌ای بگذارد و در جلسه به یک نفر اختیار تام بدهد که برود و مواردی چون وضعیت کشفیات، وضعیت دپو و وضعیت تولید را بررسی کند و سپس به سراغ کارخانه‌ها و مراکز درمان برود و همزمان موارد فوق را پیگیری کند و ببیند که چرا این اتفاق (کمبود شربت تریاک در مراکز درمان و وفور آن در بازار آزاد) دارد می‌افتد و چرا این معضل حل نمی‌شود؛ یک جای کار می‌لنگد.
اگر واقعا تریاک در افغانستان نبود و کشفیات کم بود، پس باید شربت تریاک هم کم باشد؛ چون نیروی انتظامی تریاک کمتری را به کارخانه‌ها می‌دهد.
از طرف دیگر اگر تریاک در افغانستان کم است، کشفیات هم کم است پس تریاک باید در داخل کشور هم کم باشد، اما اینطور نیست.

۴۷۴۷

کد مطلب 2234755

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 51
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع.پ IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    21 3
    اگه یه. نفر متخصص اعتیاد توی کشور باشه که اگه اختیار داشتنه باشه مشکل مردم حل میشه همین دکتر صفاتیان هستش.خدذ عمرش بده
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      4 0
      این دکتر شماره نظام پزشکی ندارد1
  • . IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    22 1
    کار از کار گذشت
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    30 1
    کشت خشخاش آزاد بشه زیر نظر وزارت مسول
  • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    30 3
    متاسفانه افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند اکثرا کلیه اندام فیزیکی از قبیل ماهیچه غضروف واستخوان بدنشان شروع به درد میکند. اما یک روش صحیح برای رفع آن توسط وزارت بهداشت درمان و وزارت کشاورزی در تامین داخل دارو موثر ودایمی موجود نیست ،کاری که هند انجام میدهد. بصورت ضابطه مند صورت گیرد‌ .تا کی باید سردرگمی و گیجی درعمل را باید پیمود .بیاید وبیایم عقلائی فکر کنیم و بینش صحیح را بپیمایم .
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      0 0
      احسنت بر شما کاش یکی بتونه به این حضرات بفهمونه درد یه آدم 60 ساله که بیش از 30 ساله مبتلا به این متاع شده با حرف درمون نمی شه
  • مجید IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    15 5
    ارز بابت تریاک صادر نشود فقط
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    29 1
    ۳۰درصدگران شده؟؟!!بیش از۱۰۰درصدگران شده.کشور ما راحت میشه خشخاش کشت کرد.امامافیا اجازه نمیدن.بازاردست دلال ومافیاست البته بدون هماهنگی ممکن نیست.معتادیعنی بیمار،مافیا در دارو هم قدرتمنده.بایدجلوی آنان رو گرفت وکاربسیارآسانی است اگردولت بخواهد!!!احتمالا دولت سودمیبرد.
  • بهرام IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    37 12
    شربت اوپیوم حداقل 600درص یا به زبان ساده از آذر ماه پارسال تا الان 6 برابر شده .. یعنی حتی از این قشر معتاد که امید به ترک اعتیاد دارن نمی گذارید
  • مهدی نجفی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    31 5
    آقا اجازه بدن مردم خشخاش بکارند لااقل واسه مصرف خودشون.....من الان تخم خشخاش دارم جرات ندارم بکارم آخه این چه وعضیه که نمیشه کشاورزی کرد..
  • متفکر IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    28 3
    شربت اوپیوم از1ملیون 500هزار تومن رسیده به10ملیون تومن یعنی بیش از شش ونیم برابر 650درصد تازه همون هم باالتماس و پی گیری زیاد اگه پیدا بشه
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      15 59
      خاک بر سر به جای پول خرج این کثافت کاری ها پول خرج شکم خودت و زن و بچه ات بکن.یه دست چلوکباب خوب بخر خودت بخور یا بده بچه ات بجای پول ریختن توی چاه مستراح.10 میلیون تومن میدید همچین آشغالی که بعد بریزی توی مستراح؟ واقعا مغز توی کله تون هست؟
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      9 3
      آقا یا خانمی که از سر بی کاری میای اینجا و شعار میدی چلو کباب رو خودت بخور و دست از سر موضوعی که ازش اطلای نداری بردار
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      5 2
      آقا یا خانوم شدیدا با تربیت، این بنده خدا به این ماده اعتیاد داره، همینجور ک جنابعالی به یه کوفت دیگه ای مثل قهوه یا شکلات یا غیبت کردن پشت بقیه یا هر کوفت زهر مار دیگه ای اعتیاد داری، اینکه حالا اون زهر ماری ک تو بهش اعتیاد داری مثل این ماده غیر قانونی نیست دلیل نمیشه اینجوری از بالا پایین بهش نگاه کنی عقده ایه حقیر
  • مجتبی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    36 2
    از مدیران مربوط تقاضاداریم شربت اپیوم رو به مراکزبرگردانیدلطفا
    • محمد رضا IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
      2 1
      شربت عمرت دوباره می شود.من مریظ شدم قبر هم برادفن کردنم آماده کردند.پیش دکتر بردنم گفت شربت را براش پیداکنید.خوردن همانا وخوب شدن تضمین شد
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    24 1
    با سلام به نظر بنده آنانی که چهل سال ریاک مصرف میکنند باید تریاک کشید
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      5 55
      کسی که 40 سال تریاک میکشه رو باید انداخت توی رودخانه آب ببردش دریا خوراک کوسه ها بشه بلکه کوسه ها هم نئشه بشن البته اگر چنین موجود انگل بی خاصیتی رو بخورن
  • احمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    28 2
    خب این که قاچاقچی ها وخرده فروشان با قیمت بسیار توزیع می کنند اصلا تریاک نیست بیشترش دست ساز ومواد شیمیایی وکشنده هست چگونه لب مطلب این آقا اینه ما کمبود نداریم چون دربازارسیاه وبا قیمت بالا برای معتادین هست ! .ما کمبود تریاک برای داروسازی ها وبیماران داریم وشکی نیست که باید درهرجایی می دانند اجازه کشت به کشاورزان داده بشه با مقدار ومکان کشت.
  • سیدکمال موسوی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    19 2
    شماهمه بدبخت بیچاره ها بدبخت ترکردید بااین کارمعتادکم نشده همه رواوردن ب خطرناک ترین مواد شربت تریاک برای معتادان خوب وبود وارثان چرابامن همشیره بیست میلیون باید بخرند عاجزانه میخاهم ازطریق مرکزبهداشت مثل قبل کمک کنید ب این قشر بذپخت
  • دانا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    31 1
    واقعا سادگی است فکر کنیم دیگر در افغانستان خشخاش کشت نمیشود
  • . IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    4 2
    عجببببب
  • . IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    8 0
    دیگه درست نمیشه
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    11 0
    شربت اپیوم رو در مراکز درمان، بازار آزاد میفروشن بطذی 6تا 7 میلیون تومان، قیمتی هم که به بیماران میدن 3میلیون تومان البته بصورت قطره چکانی، ضمنا قیمت‌ها 120 درصد نسبت به ماه قبل گرون شده نه 30 درصد
  • ایرج IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    27 0
    فقط قطع کردن که بازار آزاد گران بفروشد فقط بفکری پول در آمدی خودشان هستن
  • Hossein IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    14 2
    سلام بابا ایها همش حرفه وبا زی مافیا.طرف تریاک استفاده می‌کرده واز زمانی تریاک ااز گرم بیست هزارتومان رسیده به سیصد هزارتومان که از نظر درصد میشه صد برابر ومصرف کننده تریاک و شربت از اون رو اوردن به شیشه ومواد شیمیای ودراخر فقط مونده شخصی که تریاک استفاده میکرده زندگیشم متلاشی شه.دولت دردی ازشون بازنمی کن تازه ده تا درد دیگه بهشون ازافه نکنید ووحداقل اجازه کشت تریاک رو به اندازه مصرفشون به خودشون بدید .
  • بازنشسته IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    35 3
    بایدکشت خشخاش آزاد بشه٪ ۴۷سال مبارزه هیچ فایده نداشته٪
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    10 1
    کاشت شاهدانه در کانادا آزاد است
  • سلمان عبدی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    29 1
    تو مملکت ما جای هست که نشت نکنه .فساد سیستماتیک در تمام امور
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    12 10
    خبرآنلاین عزیز! اگر تریاک و اینترنت درست بشه دیگه مشکلاتت حل میشه مردم رو ول کنی؟
  • رضا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    14 2
    چرا دولت سهمیه شربت تریاک را کم کرده ۶۰سی،سی ،دوباره مصرف کنندگان را فرستادند بازار تهيه کنند یعنی همان تریاک پهن گاو گوسفند وسرب دار با قیمت خیلی گران ،بخدا این ظلم است این بندگان خدا جای پدران شما ها هستند مگه چقدر عمر دارند درد پیری با قرص‌های شیمیایی جواب نمی دهد سهمیه ۶۰ سی سی شربت تریاک یعنی توهين ، یعنی بروید از بازار تهيه کنید،
  • محمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    18 1
    به طور حتم وصددرصد مطمئنم که مافیای مواد مخدر سیستماتیک دستش تو کاره دیدن قاچاق پایین اومده وپول مفت درنمیاد قطع کردن یکی از افرادی که راحت میگرفتم وبا کارم که نگهبای شرکتم میرسیدم وخانواده ام راحت بودن متاسفانه الان شربتی که دریک ماه یک میلیون میدادم الان شده ازاد فروان ۴۵ میلیون یعنی ۴۵ برابر شده کم نیس هرچقدر بخوای هست با تورم ۴۵۰۰درصد
  • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    15 0
    خدا لعنتون کنه هر روز یک حرفی میزنید معلوم نیست که در این مورد هزار تا حرف جورواجور میزنید الان از شب عید به ما شربت اوپیوم ندادند و گفتند دیگه سهمی در کار نیست قبلا تقریباً یک شیشه اوپیوم می‌گرفتیم یک‌میلیون پانصد هزار تومن بعد از عید همون شرکتی که اوپیوم می‌گرفتیم قیمت کرده هشت میلیون.اخه اگر نیست چرا هروز یک حرف میزنید اخه یک بازنشسته می‌تونه ماهی هشت میلیون بده.پس باید منتظر بمانیم تا شاید قیمت کمتر بشه.اخه هیچ نظارتی روی این مراکز درمانی که شربت اوپیوم میدن ندارید.قبمت آزاد می‌فروشند از کسی هم واهمه‌ای ندارند.خلاصه بیچاره ام کردید خدا بیچاره تون کنه.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    12 3
    هر شیشه متادون 14 گرم تریاک خالص میده و سود سرشاری نصیب شیادان میکرد. الان میدن عطاری بفروشه سودش هم شرکت داروسازی میخوره.
  • نصرت محمودی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    10 0
    سلام کجا مملکت کار درسته این کار نشد حتی به ما بیمارهای خاص هم رحم نکردن با این وضعیت معیشتی وکار افتادگی به فکر کدامین نیاز ها باشیم
  • ررر IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    8 2
    اینم ی سیاست هست شربت قرص تویه مراکز درمانی گیر نمیاد ما بچه نیستیم بازار آزاد همه نمونه میفروشن..... پولش مهمه تویه جیب می‌ره خدا داند ؟!!!!!!!!!!.....
  • دکتر IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    8 0
    سلام ،بنده به دلیل سروکار داشتن با این موضوع و اطلاع از شرایط کنونی آن به اطلاع شما میرسونم که شربت متادن شده ۷۵۰ هزار تومان و قرص آن یک ورق ۲۰۰ هزار تومان که این گرانی با افزایش ۱۰۰ درصدی این کالا طی این چند ماه همراه بوده نه ۳۰ درصدی آن و متأسفانه خیلی از بیماران رو به مواد مخدر جايگزين و ارزان‌تر شدن مثل کراک و غیره که خطرات و صدمات بیشماری داره. متاسفانه هیچ رسیدگی به این موضوع توسط سازمان های مربوطه نشده و حتی دیده شده مراکز ترک به دلیل رسیدگی نکردن ارگانهای دولتی شروع به فروش به افراد غیر و حتی بازار آزاد کرده و حتی با قیمتی بالاتر در اختیار دیگران قرار می‌دهند.
  • وثوق IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    14 1
    سلام باز نشسته حداقل بگیر تامین اجتماعی هستم هفتاد سالمه تمام حقوقم به خاطر ندادن شربت خرج خرید تریاک میشود مانده ام نمیدونم چکار کنم به داد ما برسید متشکرم
    • اشکان IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
      1 4
      مجبور نیستی پولتو خرج عشق و حالت کنی نکش نخور بدرک که خرج میشه میدونی شما مهتادا چ بلایی سر کشور اوردین
  • محمد IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    11 0
    بی مقدمه آن هم‌که ترک‌می‌کند صدها بار بفکر مصرف است ۴۸ سال می‌گذرد خلخالی هزاران هزار را اعدام کرد میلیاردها خرج مصرف و ترک‌شد نمی‌شود آقا مردم را به هزاران مشکل ودرد مواد مخدر صنعتی وسختی هزار نوع قاطی مواد کردیدزباله گردی های را می‌بینیم با پاهای ورم کرده و چهره ژولیده وسیاه همانند زوغال خوب این بنده خدا در خاکی که بهترین ومرغوبترین مخدر ميشود کشت وبدست آورد را بکارید تحت نظر دولت بگذارید محرمانه و گمنام استفاده کند بخیل نباشيد با بی برنامگی شما جوانان سالم را به ته و غرق جهنم‌اعتیاد میکشانید دختر وپسری می‌بینیم در قهوه فروشی ها و قهوه خانه های که با قهوه و قلیان ناخواسته ندیده خواسته یا ناخواسته اسیر ودر دام اعتیاد صنعتی دچار شدند بهتر فکر کنید هنوز با دیر بودن هنوز هم دور و دیر نیست چه بگویم نمیشود تا دها وصدها روز بنویسم‌‌ کو گوش شنوا تا کسانی در مملکت هستند از این آشفته بازاری و فروش مخدر روان گردان ها قرص متادون شربت وانواع کوفت وزهر مار و غیره سود می‌برد نمی‌گذارند تصمیم گیران نظام بفکر کشت وبرنامه ریزی دقیق و نجات دیگران از دام اعتیاد شوند ووووو وووووو ....
  • استاد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    12 1
    وقتی یه مشت مسعول بیسواد با پول و پارتی میان میز آدم باسواد مملکت تصاحب میکنن کار مملکت بهتر از این نمیشه در 1400سال اسلام آخوندها یه حکومت در ایران طلبکار بودن حالا که بهش رسیدن با این آسونی پیاده نمیشن هر روز منتظر نابودی بیشتر ایران باشید هر روز از این باغ نو بری می‌بارد ایران دیگر امیدی به درست شدن نیست خدا به داد بچه هامون برسه از ما که گذشت
  • ناشناس IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    8 1
    دزدی بیشتر میشه چون معتاد باید پول بیشتری بده و مواد کمتری بگیره آخه بزارن مردم بکارن بخدا سالم تر هست اینهمه مریض نداشته باشیم مواد تریاک با اشغال مخلوط میکنن وقتی تریاک زیاد بشه کسی سمت مواد دیگه نمیره
  • عباس IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    7 2
    نظارت نیست.شربت تریاک در بازار دست سازه . کلینیکهای ترک تعطیل بشه بهتره بعضی مراکز دارند آزاد می‌فروشند این حرف که میزنم به عنوان کسی که آگاهی دارم میگم
  • سهیل IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    7 2
    من دارو را از مرکز گرفتم آب کردن داخل دارو ومیدن این انصاف نیست که سه سی سی روزانه شربت می‌دهند اونم آب توش بود بهشون هم که میگی با پرویی دکتر و پرستار میگن مگه نمیخواید ترک کنید روزانه ده سی سی مصرفمه آب که میکنند داخلش سر کار خمار بودم توان کار کردن نداشتم مسولین خودشون میدانند که اصل دزدی داخل مراکز داره اتفاق نیفته آب میدن به بیمار و شیشه پلمپ را تو بازار آزاد میفروشن
  • عنایت IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    9 1
    خدا خیرتون نده کل مردم به قرص وشربت ومواد سفید روی آوردن که هیچ ارز هم از کشور خارج میشه اینم تحریمه چرا کشت نکنیم از خدا بترس آقای مسول
  • رضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    6 0
    پدرانمان برای این آب خاک جنگیده اند،به گفته خود دکتر مصرف میکنند ولی متاسفانه برای تهیه کردنش بخدا قسم ازشکم مون میزنیم
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    11 0
    حتی با اعدام تریاک جمع نشد مسولان به فکر کشت سهمیه با لاتر از سن ۶۵ باشن خدایی این بهتر است وهم مصارف بزشکی وعدم خروج ارز از کشور
  • غلامعلی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    8 3
    هرکاری و هر جایی که دولت دست گذاشته به جای اینکه بهتر بشه بدتر شده ؟؟معتادینی که به هوای ترک کردن رفته بودن کلینیک اینقدر شربت گرون و کمیاب شده دوباره همه برگشتن سراغ همون تریاک یا مواد دیگه ای؟؟تریاک برای اکثر داروهای مرفین دار در داروسازی استفاده میشه خود پزشکان وحکومت این را میدونه ولی یک تصمیمی میگیرن که همیشه دودش تو چشم مردم بدبخت میره
  • ابوالفضل IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    3 1
    مبلغ30درصد نیت بلکه تا 400 درصد گران شده وخو کلنیک هم 110درصد گرانو سهمیه کرد 1دهم
  • یاسین بابالویی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    1 2
    باسلام اپیوم وروش تیپربهترین روشی بودکه به واسطه کنگره ۶۰داشت اجرامیشدچون خودبنده توهمین انجی او بودم میدیم سالهاچه خانوادهای ازدام اعتیاد وحتی سیگارهم درمان میشدن وچقدرازنظرروحی وروانی وجسمی خودشخص وحتی خانواده درشعفوشادی بودن باقطع کردن سهمیه اپیوم یاشربت تریاک متاسفانه هیچ درمانی صورت نمیگیره ومردم روآوردن به متادون وبی دو که متاسفانه تخریب خیلی خیلی بالای داره وباعث حتی ازبین رفتن کبدمرگ شخص درکوتاه مدت میشه مسئله اعتیادروزه به روزدر مملکت ماروبه رشدبه دلیل نبودهدف وانگیزه نبودشغل وآینده نبودکاروزندگی ونبودپول برای ازدواج جوناروبه سمت پوچی کشونده ونبوده امیدباعث میشه شخص روبه موادبیاره واین دام ممکنه برای هرکدوم ازبچهای مااتفاق بیفته بهترین وارزانترین وبی ضررترین روش برای درمان یاحتی مصرف شربت تریاک بودبه دلیل بی سوادی ؛دخیل درمافیابودن مسئولین روزبه روزشرایط مردم وافرادگرفتاردراعتیادداره بدترمیشه
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    1 1
    گفتی درد مفاصل رفتم بزار بگم دکتر واسم سیپروفلوکساسین نوشته خوردم کلیه ام خوب شد مفاصلم درد گرفت . طوری که نمیتونستم درست راه برم . رفتم پیش همون دکتر واسه مفاصلم آلفن ایکس ۱۰۰ نوشت. خوردم دچار خونریزی گوارشی شدم . خبر آنلاین خواهش میکنم ازت یه گزارشی تهیه کن که بر کار پزشکان نظارت باشه . با ۱۹۰ تماس گرفتم قطع کردند و پاسخگو نبودند . ویزیت می‌گیرند. ولی عین خیالشون نیست . فقط و خوردهدای سالمه. اگر درد مفاصلم خوب نشه چیکار کنم ؟ تازه خطر پارگی تاندون ها هم هستش .
  • ایران سر بلند IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    0 0
    سلام اتفاقا در افغانستان کشت تریاک وجود دارد زیاد هم هست . کسانی که دستشان تو کار است می خواهند گران کنند برای همین کم شده تو کشور این شربت
  • اردلان IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    همیشه در کشور ما مسولان بی‌توجه و بی برنامه هستند و اصلن آینده نگر نیستند و همگی فقط فکر جیب خودشان هستند. و مردم را ب حال خود رها کرده اند یک نگاه ب وضعیت کشور همه چیز را نشان می‌دهد
  • اسمائیل قلی نژاد IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    تریاک در ایران فراوان است دقیقا بعرض شما می‌رسانم که ۹۵ درصد مسئولین جمهوری اسلامی تریاک مصرف میکنند و مانند دکتر ولایتی که کمتر از روزی ۲۰ گرم بدون مهمان مصرف دارد بنابر این تریاک هست و بسیار مرغوب اما مال ۹۵ دریدی که گفتم هست .خداوند روح شاه فقید راتا ابد شاد کند که با درایت به کسانیکه ۶۰ سال داشتند بصورت کوپنی بین آنها توضیح میکرد ومافیای تریاک هم از ایران با اروپا هست .
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    بیشتر نشت دارو از مراکز mmt نیست؛از شرکت های تولید و پخش دارو هست،در ایران ۴۰ شرکت داروهای مخدر مثل متادون و شربت تریاک و بوپرنورفین تولید میکنند و چندسالی هست که دارو بصورت پالتی و عمده وارد بازار میشه.با اطلاع عرض میکنم. البته همین نشت دارو هم نسبت به مصرف تریاک یا مخدرهای صنعتی بهتر هست منتهی بیماران تحت نظر درمان نمیشوند و عوارضی مثل نارسایی هدایتی قلب و نارسایی کبدی در افراد مبتلا به اعتیاد بسیار زیاد هست متاسفانه. آگاهی بخشی اگر در این زمینه از طریق رسانه ها وجود داشته باشه بسیار کمک کننده هست. افراد دلسوز زیادی در این حوزه هستند اما اختیار اندکی دارند.
  • رضا IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    0 1
    به خدا خسته شدم دو ماهه دارم با متادون میجنگم تازه رسوندم به ۳ اونم با خوردنه یه نصفه ترامادول البته از ۶۵ رسوندم به ۳.تورو به خدا از چیزا درست نکنید امثاله من گرفتار شدن.ترکش واقعا سخته.
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    2 0
    گرانی بیش از حد تریاک بیشتر از مصرف کردنش، داره به خانواده ها ضربه میزنه، فرد معتاد مجبوره تمام درامدش را خرج تهیه مواد کنه و چیزی برای مخارج زندگیش باقی نمیماند، ازاد کردن کشت خشخاش و کوپنی کردن آن زیر نظر دولت بهترین راه برای کنترل این مشکل است
  • مرشد IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    یاهو، خدا را شاکرم از درد . دارو شربت یا قرص یا هر داروی باید نیاز بیمار است و بار ها بیاد دوستی مثل قران واجب است . بیاد هم باشیم برای هم دگر دعا کنیم دنیا اه دم است . خانوادها گناه دارن از همه مسولین بحق قران قسم بهتون میدیم دارو مرگ و زندگی یک بیمار است کمی دانایی انشاالله به مراد خواهی، رسید. دارو را انشاالله پخش کنید تا همه بدانند ایران هنوز ایران است و انشاالله در مسیر درمان باشند اجر شما با سالار شهیدان حسین بن علی ع
  • ابوالفضل IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    0 1
    در شهرما اصلان طول پنج ماه است که به هیچ عنوان شربت تریاک به‌دست مصرف کننده ندادند می‌گویند دیگر شربت تریاک اصلان به من ندادند تا به شما ها بدهیم اما انواع قرصهای جایگزین هر نوعی که بخواهی می‌دهند وهرچه معتاد بدبخت بود قرصییمان کردند به کم‌درآمد سازگاری داشته ومابقی مابدبختر وتوسری خورتر از هرزمانی شدیم آمارهای گوناگون تا فوت کرن که خدا برایشان نسازد که اکثر زدگیخا نابودتر شد وبه خدای کریم سزای اعمالشان رانده ولی نمیفهمند از کجاست از همان دل سوختن ما معتاها هست الی ماها مخصوصا زن وفرزندان همیشه دعا کاشان هستیم ویزای اعمالشان را خوابهای میده خواهشان اگر دستتان میرسه یه‌بار برایمان بکنید وحدانیت که خداوندبرایتان خوب می‌آورد لطفا سریعتر به داد وفریادمان برسید ممنون
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    2 1
    من شش سال اپیوم مصرف می کردم یهویی اپیوم قطع شد ما چه خاکی سرمان بریزیم با زور به مردم متادون می دهند بعضی ها مجبور هستند درد. نگشن بعضی ها رفتن شیشه تریاک سربدار متادون یعنی مرگ یعنی بدبختی شما را قسم میدم به فاصله زهرا اپیوم را به معتادان بدهید راحت سرکار می رفتم چه خاکی سرمان بریزیم هیچ چیزی سر جای خودش نیست یرفکری بکنید
  • Fg IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    0 0
    اقا اینهمه گرونی. همه چی گرون شده. اینم بکنید ۱۰۰ برابر تا جیب یه عده پرتر بشه. حیف چیز خوب به این مردم هست. حتما باید برن سمت اشغالهایی مثل گل و هرویین و هشیش و کراک و این اشغالهایی که راحت توی خیابون پیدا میشه با قیمت مفت.
  • ناشناس FR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 1
    اقاچرا همین شربتو تو پاکستان که معدن تریاک هست درست نمیکنن بعدهم بیارن بریزن تو بازارای ایران تا افراد مریض بخورن و کیف کنن مگرچه کاره سختیه ولا الان همه روی اوردن به شیشه و .....

آخرین اخبار