ونس: لبنان هم شامل توافق است/ هیچ پولی به ایران پرداخت نمی‌کنیم/ مخالفان توافق به دنبال کشتن تمام ایرانی‌ها هستند

«جی‌.دی ونس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با «مگین کلی» که در یوتیوب منتشر شد، تاکید کرد توافق ایران و آمریکا یک توافق صلح منطقه‌ای است که شامل منطقه خلیج فارس و لبنان نیز خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که تفاهم با ایران، یک توافق صلح منطقه‌ای است که در صورت رعایت کامل آن، غرب آسیا دگرگون می‌شود.

به روایت فارس؛ «جیمز دیوید ونس» معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه گفت: «این [حمله به ایران] هرگز یک جنگ تمام عیار نبود. فکر نمی‌کنم تأیید کنگره لازم بوده باشد».

ونس در مصاحبه با برنامه آنلاین «مِگین کِلی» توضیح داد: «ما هرگز قرار نبود در باتلاقی که بسیاری از مردم در مورد آن هشدار می‌دادند، گرفتار شویم، زیرا دونالد ترامپ، جورج دبلیو بوش نیست».

وی درباره مخالفان تفاهم واشنگتن و تهران در آمریکا اظهار داشت: «هم‌اکنون عده‌ای هستند که می‌گویند نیروهای زمینی اعزام کنیم. آنها می‌خواهند ترامپ صدها هزار نیروی زمینی به ایران اعزام کند».

این مقام آمریکایی در این‌خصوص ادامه داد: «آنها می‌خواهند این [جنگ] تا زمانی که تمام بمب‌ها انداخته شده یا تمام ایرانی‌ها کشته شوند، ادامه یابد... آنها یک درگیری بی‌پایان را پیشنهاد می‌دهند». 

ونس با بیان اینکه این چیزی نیست که ترامپ می‌خواهد، گفت: «این [تفاهم با ایران] یک توافق صلح منطقه‌ای است. شامل خلیج فارس، اسرائیل و لبنان خواهد شد».

وی در ادامه مدعی شد: «ایده این است که اگر ایرانی‌ها [تفاهم را] رعایت کنند، آنگاه ما یک توافق واقعاً دگرگون‌کننده برای خاورمیانه خواهیم داشت. اگر ایران حزب‌الله را تأمین مالی می‌کند، ما اجازه نخواهیم داد که انبوهی از دارایی‌های آزاد شده به سمت ایرانی‌ها سرازیر شود».

معاون رئیس جمهور آمریکا سپس اظهاراتی ناامیدکننده برای معاندین ضدانقلاب و براندازها بیان کرد: «ترامپ هرگز نگفت که هدفش روی کار آوردن رضا پهلوی برای حکومت جدید ایران است».

ونس افزود: «این به خودشان (مردم) مربوط است. این بین خودشان و دولتشان است. آنچه ما می‌خواهیم توقف برنامه هسته‌ای آنها است».

ادعای ونس: هیچ پولی به ایران پرداخت نمی‌کنیم

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که در مذاکرات با ایران در ژنو شرکت می‌کند تا به نتایج مثبتی برای مردم کشورش دست پیدا کند.

 «جیمز دیوید ونس» معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه مدعی شد: «ما تحت هیچ شرایطی هیچ پولی به ایران پرداخت نخواهیم کرد».

ونس در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: «رئیس جمهور [آمریکا دونالد] ترامپ و من مذاکرات مستقیم با ایران را به عنوان پاداش نمی‌بینیم، بلکه آن را گامی جدی برای دستیابی به نتایج می‌دانیم».

وی در ادامه توضیح داد: «من همانطور که در مذاکرات پاکستان شرکت کردم، در مذاکرات ژنو نیز شرکت خواهم کرد تا از نیات و میزان جدیت ایرانیان اطمینان حاصل کنم».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «ما به مذاکرات با ایران ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد تا به نتایج مثبتی برای مردم آمریکا دست یابیم».

ونس با انتقاد از مخالفان تفاهم آمریکا و ایران نیز اظهار داشت: «اگر ترامپ به عنوان رهبر ایران هم انتخاب می‌شد، باز دموکرات‌ها همچنان می‌گفتند که آمریکا شکست خورده است».

وی سپس مدعی شد: «ما اساساً خاورمیانه را تغییر داده‌ایم، چه ایران رعایت کند و چه نکند. اگر ایران مفاد توافق را اجرا نکند، برنامه‌های هسته‌ای، نظامی و موشکی آن مختل و مخرب باقی خواهد ماند».

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: «ایرانی‌ها بدون تغییر اساسی در رفتار خود هیچ چیزی به دست نخواهند آورد».

جزئیات این توافق تاکنون اعلام نشده است اما پاکستان به عنوان میانجی اصلی میان تهران و واشنگتن گفت که امضای این توافق روز جمعه در سوئیس انجام خواهد شد و انتظار می‌رود مسائل کلیدی مانند برنامه هسته‌ای ایران بعدا مورد بررسی قرار گیرند.

«شهباز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان، پس از هفته‌ها میانجیگری دولتش میان طرف‌های درگیر، توافق ایالات متحده و ایران را «گامی تاریخی به سوی صلح» خواند.

315

کد مطلب 2234467

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    10 9
    "ایرانی‌ها بدون تغییر اساسی در رفتار خود هیچ چیزی به دست نخواهند آورد." تغییر در رفتار خط قرمز نظامه.
  • محمد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    17 9
    بشر چقدر ابله و احمقی . کبک وقتی سرش تو برف باشه فکر میکنه هیچکس نمی بینتش .
  • علی سیستانی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    51 7
    دشمن که تکلیفش مشخص است ولی چرا ما این سیاست های اشتباه و خطاه های راهبردی را انجام دادیم خیلی از کشورها ارتشی قوی دارند ولی تهدید به نابودی کسی نمیکنند بله باید دشمن این ملت و قاتلین رهبر و فرزندان این وطن را نابود کنیم اما با سیاست و با نزدیکی به دشمن خنجر را در قلب او فرو کنیم از تندروی و شعار های تو خالی چیزی جز جنگ و بدبختی ندیدیم
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    53 5
    انشاالله که صلحی پایدار انجام‌ گیردومردم نفسی بعد سالها خفقان تحریم بکشند به خدا که ملت گناه دارند که این همة ظلم وبی عدالتی ها را دراینجا تحمل می‌کنند نه عروسی ونه خرید خانه ونه زندگی که که در حد نیاز یک خانواده هست نا ممکن شده
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    27 16
    این یعنی حزب الله تامین مالی نشه تا راحت خلع سلاح بشه یعنی تمام خطوط قرمز نظام جابجا میشه نیابتی در کار نیست برنامه هستی تعطیل میشه برد موشکها پایین میاد تنگه هرمز با عمان شریک میشیم صندوقی زیر نظر امریکا ساخته میشه و پولهای بلوک شده اونجا تحت نظارت امریکا برای باز سازی کشور هزینه میشه و در همه جا نظارت مستمر امریکا وجود داره نظام هم میدونه کافی فقط یک امریکایی پاش به ایران برسه برای ساخت خرابیها اونوقت که دیگه امریکایی تو همه امور دخیل میشن
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
      10 0
      الان از تامین مالی نیابتی ها و نیروهای خارجی چه چیزی به ایران و مردم ایران میرسد؟! در صورتی که این سرزمین ها عراق، لبنان و یمن جزو خاک ایران بود و منابع آنها برای مردم ایران و منافعشان خرج میشد ارزش داشت که در آنجا هزینه کنیم
    • مهسا IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
      86 2
      توافقی که ملت هیچ ثمره ای از آن نبرند و گشایش اقتصادی نداشته باشد چه سودی دارد ملت ایران دیگر امیدی به آینده ندارند ۲۲ سال مذاکره توافق و تحریم های ظالمانه که دودش به چشم ملت رفت و باعث شکل گیری رانت خواران و مفسدین اقتصادی شد ‌
    • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
      25 2
      درست است ما از کشورهای نفت خیز کمتر نیستیم تاز ه ایرانیها جوهره کار و تلاش و علم و دانش دارند
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    3 4
    عهدنامه ترکمان چای
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    32 7
    آمریکایی ها به فکر منفعت کشورشون هستند سران کشورکه حاضر به توافق شدند خیلی باید مراقب باشندپای این شیطان بزرگ را به کشور باز نکنند اجازه سرمایه گذاری هارا در داخل کشور ندهندهیچ کشوری مثل ایران نخبه نداره خودشون کشورشون رو می سازند
  • تنها IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    8 0
    وقتی ونس با صراحت میگه لبنان هم هست یعنی صلح اصلی بین ایران ولبنان با اسرائیل یعنی هیچ کاری با اسرائیل نداشته باشین وکم کم باهم دوست بشین همون صلح ابراهیم
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    10 4
    کاشکی ما لنگ این لبنان را ول میکردیم هرچه بد بختی میکشیم ا ز این لبنان میکشیم چرا به فکر مردم ایران نیستین ما باید فدای لبنا شویم
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
      1 1
      جایی که مسئولین یک مملکت ایدولوژی محور هستند، چطوری انتظار هست در دفاع از گروه های ایدئوژی گر خود در کشورهای دیگه کوتاه بیان؟هیچ توافقی این امر مسلم رو از بین نمی برد. دل خوش نباشید به آمریکا و ترامپ و دارو دسته اش که ایران هم سرنوشتی مثل شکست اتحاد شوروی پیدا کنه.
  • معلم بازنشسته IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    17 2
    بادوستان مروت بادشمنان مدارا چرا؟؟چین وروسیه با اسرائیل بهترین رابطه دارند ولی ما۴۷سال است با اسراییل درجنگیم بایدترک مخاصمه اعلام شود
  • محمد IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    9 0
    خوبه ما بریم لبنان اونا بیان اینجا شاید اینجوری بیشتر به ما توجه کنن.والا به جون ننه آقا
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    3 3
    چرا در این کشور همه به جای واژه مشمول می‌نویسند: شامل؟ این غلط تا کی ادامه خواهد داشت؟ درستش بکنید.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین