نه آهنگ‌هایی که قیصر در عید غدیر خواند مجوز داشت، نه ترانه پرواز همای برای تیم ملی

در جشن عید غدیر از بینش بلور با نام هنری «قیصر»، خواننده موسیقی پاپ که سال‌ها خارج از کشور فعالیت داشت، رونمایی شد. این هنرمند پس از بازگشت به ایران تاکنون دو قطعه موسیقی منتشر کرده است؛ اول «هیچ جا تهران نمی‌شه» به مناسبت میهمانی کیلومتری غدیر، و دیگری «ستاره‌های ایران» که همزمان با حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه رقابت‌های جام جهانی پیش‌رو منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین بابک رضایی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با «ایران» در این باره اظهار کرد: «تا به امروز هیچ درخواست مجوزی از سوی این خواننده به دفتر موسیقی ارائه نشده و هیچ مجوزی نیز برای ایشان صادر نشده است. حضور و اجرای او در عید غدیر و همچنین دو قطعه‌ای که تولید و منتشر کرده، بدون دریافت مجوز بوده است.»
او درباره روند فعالیت هنرمندان خارج از کشور در ایران گفت: «دفتر موسیقی مجوز آثار را صادر می‌کند و با هویت افراد کاری ندارد. ما مانع فعالیت کسی نمی‌شویم و موضوعات غیرهنری و انضباطی خارج از وظایف دفتر موسیقی است، اما درباره هر اثری که تولید می‌شود، موارد لازم از جمله شعر و موسیقی برای دریافت مجوز بررسی خواهد شد.»
رضایی ادامه داد: «همواره اعلام شده است ایرانیانی که خارج از کشور زندگی و فعالیت می‌کنند، اگر با نظام جمهوری اسلامی عناد نداشته باشند و مرتکب جرمی نشده باشند، می‌توانند به کشور بازگردند و فعالیت خود را از سر بگیرند. این مسیر برای هنرمندان نیز باز است و مانعی وجود ندارد، مگر اینکه خود افراد تمایلی به بازگشت نداشته باشند.»

انتقاد از انتشار بدون مجوز سرود تیم ملی
مدیرکل دفتر موسیقی همچنین درباره سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران که با صدای پرواز همای منتشر شد، گفت: «این اثر نیز مجوزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد؛ در حالی که لازم بود پیش از انتشار، مراحل دریافت مجوز طی شود. ظاهراً این قطعه به سفارش و پیشنهاد فدراسیون فوتبال تولید شده و پس از آن دوستان شهرداری آن را در یکی از میادین شهر رونمایی کردند، اما نه برای تولید اثر و نه برای رونمایی آن از دفتر موسیقی مجوزی دریافت نشد. این موضوع از جمله گلایه‌هایی است که نسبت به برخی دستگاه‌ها داریم.»

17302

کد مطلب 2234428

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 46
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    38 5
    این موارد ثابت می‌کنه فرآیند صدور مجوز چقدر چیز بیخود و الکی ای هست. برید بذارید مردم کارشون رو بکنن. اگه کسی کارش مشکل داشت، بعد جلوشو بگیرید نذارید کار کنه
  • شهاب IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    36 19
    این خودش بهترین گواه که دولت تو این کشور هیچ کاره است. دستورات از جاهای دیگه صادرمیشه.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    40 11
    مجوز دیگه چیه !!!!! این ادارات مسخره را جمع کنید !!!! تو دنیای استریم خیلی از مجوز ها دیگه بی معنی است. تنها جایی که هنوز نیاز به مجوز دارد طبابت و مهندسی ساختمان ، ایمنی خودرو است این مدل امور هنوز مجوزلازم دارد باقی مسائل را باید قلم گرفت بویژه حوزه هنر و ورزش و کامپیوتر و نرم افزار و....
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    38 4
    بابا شما دیگه کی هستید!!!؟؟؟ شخص مورد نظر رو از اون ور دنیا برداشتید آوردید که براتون بخونه و کلی هم براش تبلیغ کردید و ازش در باره حمایتش از ایران در جنگ رمضان تشکر کردید!!! بعد هم که طرف بدون مجوز از بالا دستی ها نمیتونسته همچین راحت وارد ایران بشه و بعدشم بیاد میدون امام حسین و بره بالای سن و هنرنمایی بکنه!!! حالا شما تازه میگی مجوز نداشته!!! شماها با هم ( مسئولان) مشکل دارید چه ربطی به دیگران داره( قیصر) حالا بعد از این بتونه بخونه درسته!! از طرف استفاده ابزاری میکنید و خرتون که از پل گذشت ولش می‌کنید به امان خدا، مثل پسر خزعلی که حبیب خدابیامرز رو آورد و دوسه تا آهنگ با خودش خوند و بعد اون جریانات برای حبیب بنده خدا پیش اومد و در نهایت دق کرد و مرد!! حالا هم خدا بداد این قیصر برسه با این مسئولان!!
  • سیمین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    22 20
    فقط برای کارهای تولید هزار تا مجوز لازم است والا به همه مطرب ها راحت مجوز میدهند فردا اگر گوگوش و جمیله رقاص بیان ایران میترسم به اسم اتحاد به هردوشان با افتخار مجوز بدهند و یکی بیاد بخونه یکی هم بره بالا برای اتحاد و حمایت از ایران حسابی قر بده کی به کیه قاتلین آرمان را فقط پنج سال زندانی میکنند به خواننده های لس آنجلسی هم مجوز ورود و خوانندگی میدهند و برایشان با پول عوارض مردم استیج آماده میکنند مداح ما هم به اسم اتحاد قربان و صدقه لاک مشکی زنان بی‌حجاب می‌ره و بی‌حجابی را تایید میکند واقعا چه خبره
  • Morning IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    23 3
    به تو چه داشت یانه
  • ایران IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    28 2
    چرا همیشه میخواهید یه یکی گیر بدین ؟
  • اکبروثوق IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    33 9
    برای ایران خواندن مجوزنمیخواد عشق میخواد
  • fareeborz IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    33 8
    دمش گرم . نه توهین کرده توی ترانه هاش . نه سیاسی خونده. وقتی برگردن وطن و خاک مادری اش چرا باید توهین کنند و یا اجازه ی اجرا ندن. قیصر صدها برابر بهتر و پاک تر و بی گناه تر از ان دسته افراد بی رگ و ریشه های اجنبی پرست وطن فروش که با شهادت هموطن هاشون رقصیدن. بخاطر شهادت فرشته های معصوم دبستان میناب شادی کردن و هله هله سردادن و از ترامپ و نتانیاهوش مغز اجاره ای تشکر کردن و برای دست بوسیدن بخاطر شهادت زنها و کودکان و خانواده های بی دفاع قطار قطار صف کشیدن . اگر تا همین حد قضاوت کنیم قیصر عزیز خیلی خیلی پاک و معصوم و در کل دمش گرم
  • محسن IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    35 2
    چیه بابا حق و حساب میخواین
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    25 4
    تو رو خدا سخت نگیرید خواهش میکنیم بزارید دلمون شاد باشه دل ایران شهد باشه این روزا همه زخمی هستیم
  • لیلا IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    21 12
    چرا به استاد شجریان مجوز ندادید که در میدان آزادی اجرا داشته باشه و رفت خارج از ایران خوند ....
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    25 12
    به شما چه مربوطه؟؟؟؟ چرا ناراحتیت از اینکه یکی حمایت کرده از جمهوری اسلامی؟؟؟ مشخصه در خط دشمن هستید
  • ملت مایوس IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    15 20
    اوایل دهه هشتاد که‌ همای شروع کرد ما فکر میکردیم با یک خواننده با حال و هوای معنوی و عرفانی مانند ناصر عبداللهی طرف هستیم ولی متاسفانه با یک لاابالی و .... طرفیم که راه ماندگاری در این سیستم رو خوب یاد گرفته. متنفر شدم ازش
  • حسن IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    11 7
    اینجوریه دیگه: شهر که اشوب میشه قورباغه هفت تیرکش میشه
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    12 13
    این آقا آهنگهاش از آهنگهای سندی هم دم دستی تره 😂😂😂😂😂😂😂 دور و برشم که همیشه پر از ................ چی شده تنوع ایجاد کرده !!!!!
  • ع ق IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    15 9
    سلام متاسفانه در ایران طرف هر جنایتی میکند فقط دفاع از مسئولین باعث رشد و ترفی اینگونه افراد میشود امثال این قیصرها سالها هر توهینی توانستن علیه ملت و مملکت و حکومت و اسلام کردن طرف داخل کنسرت هر حرف زشتی میزند جوانان را منحرف میکند هر عشق و حالی توانسته کرده حال سر پیری میشود عابد و زاهد با یک توبه و سرود انقلابی بخشید میشود ولی جوانی هم به هر دلیلی که در تجمعات حضور پیدا می‌کند حتی در نقش تماشاچی هم باید زندان و اعدام بشود بارها قبل از انقلاب از علمای منبر شنیدیم مردم مدینه و مکه کلی به پیغمبر توهین کردن ولی ایشان عفو میکردن پس چرا از بزرگان دین اسلام گذشت و بخشش را یاد نگرفتیم فقط انتقام و انتقام
  • محسن IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    18 6
    کی به کیه , اب که سربالا بره قورباغه هم ابو عطا که هیچ ,,, لری هم میخونه در دستگاه ساطور!!!🤷😒
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    13 5
    طرفدار خواننده خاصی نیستم ولی هرکس عشق وطن داره ، امیدوارم همیشه سالم و سربلند باشند
  • مهدی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    18 0
    شما همونایی هستید که شهید آوینیو ممنوع التصویر کردید
  • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    12 16
    اینم رفته عشق حالشو کرده حالا به یاد ایران مردمش افتاده
  • عاطفه IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    11 6
    قیصردیگه کیه ؟نمیشناسم
  • ناشناس IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    14 7
    جان هر کی دوست دارید.کمی شل کنید اجازه بدید مردم کنار هم زندگی بکنن.به خدا دور زمانه عوض شده.ما ایرانیها خیلی خوبیم....این تندرو ها رو ساکت بکنید. همه چی درست میشه
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    10 12
    جالبه قیصر بدون مجوز تونسته بخونه اشکالیم نداشته والا کلیپای قیصر رو جلوی خانواده نمیشد دید اون خطا نکرده بود؟ ولی تتلو ۳ ساله تو زندانه مطمئنید بابت رفتار مسئولین نیست که افراد معروف و مستعد به این خاک برنمیگردن ؟؟ حداقلش اینه که تتلو با وجود فحش هایی که می داد کلی هوادار داشته و داره چون خیلی از حرفاش درستن ولی عیب نداره اون کسی که به ناحق رای میده بالاخره نتیجشو توی زندگیش خواهد دید و ما هنوز منتظر آزادیش هستیم...
  • آرش IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    17 6
    هرگونه نورپردازی غیرعادی ماشین ها هم طبق قوانین راهنمایی رانندگی ممنوع هست اما با نماد پرچم جمهوری اسلامی و ... همه چی آزاد میشه خخخ دیگه اینجا ایرانه ،، سرزمین تعارض ها خخخخ
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    11 0
    یک کار مثبت و برای تشویق و ترغیب افرادی چون قیصر انجام دهید بعنوان تشکر هموطنانش از وی که به ایران آمده و در کنار هموطنانش و در عید غدیر خوانده به وی مجوز را این آهنگها و اجازه نشر را بدهید لطفا قدمی برای ایجاد ذهنیت مثبت در امثال قیصر که به وطنشان ایران علاقه و وفاداری دارند بردارید تا نشان دهید ارزش حرکت خوب این افراد را میدانید ‌
  • حمید IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    8 11
    اصلاح طلب جماعت همینه برای حجاب و قانون عفاف و حجاب دبه میکنید و با مسلمات شرع و قوانین کشور مبارزه میکنید و آب به آسیاب دشمن میریزین از موتور سواری غیر قانونی زنان حمایت میکنید اما از اینکه یه خواننده لس آنجلسی برگرده و اتفاقا در راهپیمایی غدیر هم شرکت کنه چون بوی حمایت از نظام و دفاع از مذهب تشیع می‌شنوید بطرز مضحک و چندش آوری قانونمند شده و دردتون میگیره خدا ایران رو از شر شما نجات بده . جریان غربزده و واداده اصلاح طلب از فتنه های بزرگ آخرالزمانه که انشاالله به یاری خدا و امام زمان و بیداری مردم دفع و رفع فتنه خواهد شد بدون شک
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    9 4
    ببین یه کاری می کنیدبرگره بره همو جاکه بود
  • رضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    10 4
    حالا یکی اومده برای وطنش برا کشورش خونده بجای اینکه تشویقش کنی انتقاد میکنی همین شما ها مسئولین ابن شکلی هستید که مردم رو از نظام و حکومت زده میکنید من ب شخصه برات متاسفم خیلی کوچک مغزید همینه که هرچی خوانندس از ایران میره بعد میگید چرا رفت