بیانیه فرانسه،آلمان، انگلیس و ایتالیا درباره توافق ایران و آمریکا؛ آماده رفع تحریم‌ها هستیم

چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن استقبال از توافق ایران و ایالات متحده اعلام کردند که آماده‌اند در برابر گام‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های ضد ایرانی را رفع کنند.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری رویترز بامداد امروز دوشنبه گزارش داد که کشورهای موسوم به ای۴ شامل انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا پس از توافق ایران و آمریکا برای پایان جنگ، آمادگی خود را برای رفع تحریم‌ها علیه تهران اعلام کردند.

بر اساس گزارش ایرنا به نقل از رویترز، رهبران این چهار کشور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آماده‌اند در پاسخ به گام‌هایی که در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران برداشته می‌شود، تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را رفع کنند.

در این بیانیه ضمن تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، ادعا شده است: «ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. ما آماده‌ایم برای این هدف با آمریکا، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کنیم.»

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده است برنامه هسته‌ای کشور ماهیتی صلح‌آمیز دارد و تهران در چارچوب حقوق و تعهدات بین‌المللی خود عمل می‌کند.

مقام‌های کشورمان همچنین بارها تصریح کرده‌اند که هرگونه روند دیپلماتیک تنها در صورتی می‌تواند پایدار باشد که بر پایه احترام متقابل، رفع فشارهای غیرقانونی و کنار گذاشتن رویکرد تهدید و زورگویی شکل گیرد.

رویترز این بیانیه را نشانه‌ای از آمادگی کشورهای مهم اروپایی برای همراهی با روند جدید پس از توافق ایران و آمریکا ارزیابی کرده که در صورت اجرای کامل، می‌تواند زمینه مذاکرات جامع‌تر درباره موضوعات مورد اختلاف را فراهم کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان که در جریان جنگ میان آمریکا و ایران به عنوان یکی از میانجی‌های اصلی نقش‌آفرینی کرده است، اعلام کرد مراسم رسمی امضای توافق روز جمعه در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

این مراسم قرار است اندکی پس از حضور برنامه‌ریزی‌شده دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست سالانه سران گروه هفت در شهر اویان-له-بن فرانسه، در نزدیکی ژنو، برگزار شود.

کد مطلب 2233456

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • SE ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
    3 1
    آیا میتوان امیدوار بود از این هزینه هایی که از نظر مالی و زمانی داده ایم درس بگیریم و از آن در جهت اصلاح روابطمان با سایر کشورها استفاده کنیم ؟ اگر درس نگیریم تمام این هزینه ها بیهوده بوده و گذشته از آن حاکمیت با مردم هم به مشکل خواهند خورد
  • SE ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
    1 1
    آیا میتوان امیدوار بود از این هزینه هایی که از نظر مالی و زمانی داده ایم درس بگیریم و از آن در جهت اصلاح روابطمان با سایر کشورها استفاده کنیم ؟ اگر درس نگیریم تمام این هزینه ها بیهوده بوده و گذشته از آن حاکمیت با مردم هم به مشکل خواهند خورد
  • محمد بهرامی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
    3 4
    سلام همه اش سراب است بی‌اعتبار ترین ودغل کارترین کشورهای غربی هستند این ها که رزومه کاری شون بارها برای کشور ایران ثابت شده اما متاسفانه عده‌ای در کشور ایران هستند که هنوز امید به این ها بسته اند و کوچکترین لبخند غربی ها جشن می گیرند فقط اول توکل به خداوند متعال و دوم دانشمندان و نخبگان متعهد کشور دل ببندیم اگر قدرت ما داخلی باشه آنها مجبور به مبادلات می شوند توی این قبری که بعضیا دخیل بسته اند مرده ای نیست
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
    2 2
    خدایا شکر که توافق شد تبریک به ایران
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
    3 0
    مردم ایران😥
  • محمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
    1 0
    به هر حال به نظر مییاد این قائله داره تموم میشه. اما قائله بز رگتر نه .تموم نمیشه. و اون اصلاح و بهبود تعامل مردم و نظامه.. ی عده طلبکار نظام و وجود مدیران فشل و قائله های شبیه چای دبشو قائله خاوریها و کاسپین و ثامن الائمه ومحاکم فاسد و مسئله مبارزه با منکرات مثل کشته شدن مهسا امینی و مدیران فاسد هیچوقت حل نمیشه.
  • ایرانی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
    0 1
    غربی ها ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند پس اگر به غرب گدایی ادامه بدهیم بازهم تکرار اشتباهات گذشته است همین انگلیس آلمان و فرانسه بودند که بعداز پایان اعتبار قطعنامه برجام دوباره زیرش زدند حالا هم تحریم ها گذاشتند برای مرحله آخر یعنی موضوع هسته ای که گروسی سگ دست آموزشان به بهانه های مختلف سنگ اندازی میکند