شما نظر بدهید: تجربه شما در استفاده از پیام‌رسان‌های بومی در روزهای اختلال اینترنت چگونه بود؟ / برترین پیام‌رسان بومی چه بود، چرا؟

با توجه به محدودیت‌ها و قطع دسترسی به اینترنت بین‌الملل در ماه‌های اخیر، پیام‌رسان‌های بومی به اصلی‌ترین بستر ارتباطی درون‌کشوری تبدیل شدند. خبرآنلاین در نظر دارد طی یک نظرسنجی، کیفیت خدمات‌رسانی، پایداری شبکه‌ها و ترجیحات شما کاربران را در این دوره ارزیابی کند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طول ۸۸ روز قطعی اینترنت بین‌الملل در کشور، موجی از کاربران ایرانی به سمت پیام‌رسان‌های بومی رفتند تا بتوانند ارتباطات خود را حفظ کنند؛ از شما کاربران خبرآنلاین می‌خواهیم، تجربه خود را در استفاده از پیام‌رسان‌های بومی در دوران قطع اینترنت بین‌الملل با ما به اشتراک گذارید و به این پرسش پاسخ دهید که پس از بازگشایی اینترنت بین‌الملل دوباره برای برقراری ارتباط به سمت پیام‌رسان‌های بومی رفتید یا خیر؟

همچنین از شما می‌خواهیم که پیام‌رسان بومی محبوب خود را در دوران قطع اینترنت بین‌الملل عنوان کنید و بگویید که دلیل اصلی شما برای برتر دانستن و ترجیح پیام‌رسان انتخابی خود نسبت به سایر گزینه‌های بومی چیست؟

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید در بخش «نظر شما» در انتهای خبر، نظر خود را با ما به اشتراک گذارید.

۲۲۷۲۲۷

کد مطلب 2232740

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    من از بله استفاده کردم در این دوران، اولا اینکه تو ارسال تصاویر یک عکس میفرستادی یه چیز دیگه نشون میداد، پروفایل هر کس برای من به شکل استیکر نمایش داده می‌شد و هر عکسی که خودش دوست داشت میذاشت پروفایل بقیه من نسخه وب آی‌او‌اس رو استفاده کردم خیلی باگ دااااشت اینترنت خیلی قوییی میخواد برای وصل شدن در حالی که با همون اینترنت واتساپ و تلگرام و اینستا میان بالا بله نمیومد :/
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
      61 57
      دلخوشی و تفریحمون شده بود گشتن تو اپ دیوار.اونم اگر باز میشد😅😂🤣
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
      20 1
      اشکال اصلی ناتوانی در ارسال فیلمه. ولی روی هم رفته بله بهتره. ویژگی های واتساپ و تلگرام رو انگار جمع کرده. روبیکا رو دوست ندارم. امکانات و محیطش خوب نیست ولی مقیمان خارج فقط روبیکا می تونستن استفاده کنن. بله اجازه نمیداد.
  • بله پیام رسان ملی است IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    بله چون خدمات دولتی بانکی و تجاری آن از همه بیشتر و بهتر است جای تعجب داره چرا این همه پیام رسان داریم همه باهم یکی شوند تا اتلاف منابع جلوگیری شود عجیب این هست برای دیوار و اسنپ از داخل و خارج ایران بصورت کاذب دشمن سازی نمی شود ولی برای پیام رسان ها داخلی هزاران دست پنهان بدلیل تضاد منافع درحال انتقام از پیام رسان ها هستند خلاصه اگر یک پیام رسان خوب مثل بله به مرحله بلوغ برسد کاسبی و دزدی برنامه های دیگر تعطیل می شود و اقتصاد دلالی ضربه سختی خواهد خورد
    • رضا IS ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
      1 0
      کدوم چیز تو این کشور با انحصار دولتی درست شده که پیامرسان بشه دومیش؟
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
      2 0
      بله پیام رسان بله به تمام کسانی که بخوان پیامت را بخونند بله میگه. هر نهاد و ارگانی به راحتی دیتا کاربر مورد نظرش دسترسی داشت
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    اگر می‌بینید پیام رسان داخلی دارید و گوشی شما بی دلیل داغ کرده این نشان میدهد که آن پیام رسان دارد از گوشی شما جاسوسی میکند
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
      8 8
      نه بابا
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
      10 6
      نه خیر این اصلا معیار سنجش بد افزار نیست
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    برای کسی که نخواد ازش استفاده کنه بد نیست،شما هم که اجازه فحش دادن نمیدین بهمون و پخش نمیکنین دیگه چی بگیم.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    59 14
    تجربه من اینه که پیام ها در بله دیر می رسید و استفاده از آن ساده و روان نیست و پاک کردن مخاطبی که با او صحبت کرده ایم غیر ممکنه و خیلی شارژ گوشی در هنگام استفاده زود تمام می شه من با وجود واتس اپ و تلگرام واقعا دلم نمی خواست این پیام رسان را استفاده کنم و حذفش کردم
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    43 38
    از بله استفاده کردم ایراداتی داره ولی در مجموع خوبه. امیدوارم ایراداتش رو رفع کنن تا بتونه با پلتفرم های خارجی رقابت کنه
  • جانم فدای حیدر IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    63 8
    خب این نشان میده مردم از سر ناچاری رفتن سراغ پیام‌رسان داخلی.!!! سئوال این است که بعد از وصل مجدد اینترنت بین المللی، چند درصد پیام‌رسان داخلی را رها کردن؟؟
  • عرفان IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    85 20
    یک کلمه: افتضاح
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    64 20
    از سر اجبار و ناچاری استفاده کردم برای درس و کلاس بچه ها اگر اختیاری داشتم هرگز تاکید میکنم هرگز این به اصطلاح پیامرسانها رو نصب هم نمیکردم چه برسه به استفاده. بعد تموم شدن درس بچه ها هم بلافاصله حذفش میکنم به امید خدا. همشون هم افتضاح و فاجعه
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
      23 43
      چند ساله از بله و ایتا استفاده می‌کنم. هر روز بهتر از دیروز شدند.
  • پ IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    55 24
    افتضاح بود
  • علی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    38 20
    از بلی استفاده کردم،در مجموع قابل قبول بود
  • مهران IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    9 7
    پیامهایی مبنی برسعی در هک اطلاعات و ...
  • احمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    23 0
    از بله برای تماس تصویری با دوستان خارج از کشور استفاده کردم. خیلی بد نبود ولی تلفن زنگ نمی‌خورد و باید دو نفر همزمان در اپلیکیشن باشند تا متوجه تماس صوتی یا تصویری بشن.
  • محمد IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    24 11
    من اصلا از کارکرد پیام رسان های داخلی، چه در دوران جنگ و چه بعد از آن راضی نیستم
  • جف IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    13 3
    به عنوان اپلیکیشنی که بخوام خبر، آموزش و مطالب مفید بخونم ایتا خوب بود. برای کارای پیامرسان و انتقال فایل بله بد نیست. تنها برتریشون نسبت به خارجی ها اینه که مطالب منفی ندارن . ولی در کل ضعف زیاد دارن و باید همشون یک نسخه بشن.
  • اکبری IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    23 6
    اگر پیام‌رسان های داخلی طرفدار داشت که قبل از جنگ هم خیلی از مردم نصب میکردن نه زمان جنگ که بقیه پیام‌رسان را قطع کرده بودن. شده مثل داستان واردات ماشین خارجی. جلوی واردات خودرو را بگیریم و بعد بگیم مردم مشتاق استفاده از خودروهای داخلی هستن.!!!
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    16 9
    شما از همین نظرخواهی تون معلومه هیچ چیز دلبخواه مردم نیست. چرا نظرات در مورد بقیه اخبار منتشر نمیشه؟؟؟!!! چرا فقط خبری که شما می خواهید باید اجازه نظردهی داشته باشه؟؟
  • اشکان عزیزی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    24 19
    اشغال به تمام معنا
  • یه بنده خدا IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    28 17
    نظر مارو میخوای؟فاجعه!افتضاح!امیدوارم همونقدر ک مردمو اذیت کردین هزار برابر سر خودتون و خاندان .... بیاد.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    17 15
    فاجعه
  • Shiva IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    25 16
    افتضاااااااااااححححححححححح مسخره رواعصاب بدرد نخور چه اعتمادبنفسی دارن مقاماتی که مردم رو ملزم به استفاده از این اشقلا میکنن
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    18 7
    مثل خودروهای داخلی افتضاح, نمی خواهم به تولید داخل سرکوفت بزنم اما صادقانه بگم در این مورد بر خلاف خودروسازها مشکل اصلی خود این پلتفرمها نیستند مشکل اصلی قوانین و سیاستهای اشتباه کشوره, شرحش مفصله , اما نتیجه اش اینه که همه به دید جاسوس و ابزار حکومت میبینند این پلتفرمها رو, در این فضا چه انتظاری می توان داشت!!! با توجه به شرایط بخواهیم ببینیم در مجموع می شود گفت بد نبودند دستشون درد نکنه
  • امیر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    13 20
    مسلما از واتس آپ که پیام‌ها رو پاک می‌کرد بهتره
  • کیارش IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    20 12
    هیچ کدام خوب نبود. یکی از یکی آشغال تر
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    9 6
    افتضاع
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    12 17
    خیلی وقت هست واتساپ را حذف کرده ام چرا که به اجبار میخواهد به لیست تمام مخاطبین دسترسی پیدا کند و این خطرناک هست که ارتباطات را در اختیار یک نرم افزار خارجی از یک کشور متجاوز قرار بدیم. ایتا و بله همیشه نصب دارم تماس تصویری بله خوب بود اما چرا داخلی چرا آپلود ویدیو را بسته اند؟
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    6 6
    ای بـــــــابـــــــا!.... بازم خبرانلاین ما رو مجبور به دروغ گفتن کرد. چَرندرسان فقط ایتا و روبیکا و بله و سروش و اسنپ باکس!!!
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    9 9
    مزخرف به تمام معنا
  • محمدرضا IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    15 6
    عجیبه نظرات انقد بد بیشتر حس میکنم بخاطر نبود اعتماد و لج بازی هست درسته ک واتساپ و تلگرام بین الملل هست و خیلی بهتره ولی من از بله راضی بودم.البته ک تماس تصویری ضعیف بود ولی فک کنم به اینترنت ربط داره. ولی کارایی زیاد داره ک من خبر نداشتم و کانال های اخبارش هم خیلی خیلی بل درصد زیاد از صدا و سیما بهتر و بی طرف تر البته بسته به کانال خبری داشت بدون حب.بدون اغماض
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
      0 0
      مجبور بودم از ذره بین به جای گوگل استفاده کنم از ده تا جستجو نه تاش هنوز داره می چرخه که برای من دانلود کنه یه مطلب ساده را ! دلم می خواست گریه کنم
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    4 5
    فقط ناچار از اینا استفاده کردم
  • مومیایی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    5 8
    نا امن ،غیر جذاب و بدافزار و زنده با رانت و عید به اجبار روبینا رو نصب کردم که خودش و واتس اپ و ایتا رو حذف کرد
    • اب IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
      1 0
      آنگونه که من بررسی کردم،اغلب افرادی که از نسخه های وب پیام های داخلی،خصوصا روی سیستم عامل iOS،استفاده می کنند،مشکلات بیشتری دارند. اما در خصوص کارکرد،در مدیریت و ویرایش تصویر ، و بارگذاری ویدیو روبیکا بهتر از بله است.ایتا،سروش،ویراستی،آی گپ،گپ هم هستند. هر کدام مزیت و عیوبی دارند، اما شاخصی که به عنوان ضعف میشه در همه اونها یاد کرد،مشکل سخت افزاری در اوج بار شبکه ست. با توجه به تعدد پیام رسانه‌ای داخلی،لزوم ادغام برخی از آنها،با تکیه بر تجارب هم افزا،ضروری به نظر میرسه. عموم نرم افزارهایی که در دنیا به صورت رایگان در اختیار کاربران هستند،دارای بانک های بزرگ داده و تحلیل روی آنها هستند.در همه کشورها علیرغم قوانین حفاظت اطلاعات بین المللی،عملا رعایت نمیشه. دغدغه برخی مبنی بر اینکه پیام رسان داخلی ما رو رصد میکنه،اما خارجی رصد نمیکنه،گزاره درستی نیست.وقتی دسترسی های پیام رسانه‌ای خارجی رو هم ببینید،متوجه خواهید شد تسلط کاملی روی سخت افزار (موبایل و ...) شما داره و همون ابتدا برای کار،از شما تمام مجوز ها رو گرفته، وگرنه نصبی اتفاق نیفته. درصد بالایی از پیامها غیر فنی است.
  • مومیایی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    1 8
    نا امن ،غیر جذاب و بدافزار و زنده با رانت و عید به اجبار روبینا رو نصب کردم که خودش و واتس اپ و ایتا رو حذف کرد
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
      1 0
      وقتی کار با گوشی رو بلد نیستی چرا نظر میدی؟ چطور بقیه رو حذف کرده؟ :))
  • Ti IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    2 3
    اینا اصلا برای من باز نشد. عکس پروفایلم رو هم تو باه نمی شد تغییر بدیم. کلا فایل خیلی محدودیت داشت.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 1
    کار منو راه انداخت قطعا ایراداتی داره که داره بهتر میشه من دیگه واتساپ و اینستارو غیر فعال کردم
  • رضا IS ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 1
    همین که اینترنت وصل شد هر دو را پاک کردم وحشتناک بود. حتی نمی توانستم یک فایل چند مگی بفرستم
  • علی IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 1
    تجربه تلخی بود
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 1
    استفاده از پیام رسانه‌ای داخلی به خصوص آنهایی که به سیستم بانکی مرتبط هستند خطرناک‌تر از همیشه است. دشمن به صورت خاموش در این پیام رسان ها حضور دارد و منتظر فرصت مناسب است.
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 0
    پیام رسان بله
  • محسن IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 0
    1 - در خصوص نرم افزار بله باید بگم که مشکل اولش عدم اتصال سریع به شبکه بود که باید چند ثانیه ( 10 الی 15 ) صبر میکردم تا اتصالش پایدار بشه و مشکل دومش عدم ارسال فیلم و عکس ( به خصوص فیلم ) بود که بیشتر مواقع باید چندین مرتبه تلاش میکردیم تا ارسال میشد . 2 - در خصوص روبیکا که باید بگم واقعا نرم افزار بیخودی هست . اولا که اومده قابلیت های چند نرم افزار ( اینستا و پیام رسان ها و شبکه نمایش فیلم ) رو با هم ترکیب کرده بدون هیچ زیرساخت درستی و مدام با قطع و وصل شدن های مکرر خیلی باعث اذیت و آزار کاربر میشد . بزرگترین مشکل روبیکه عدم اخترام به حریم خصوصی کاربر با ارسال های مکرر پیام بصورت پیام کوتاه بود که روزانه گاهی تا 20 پیام با مضامین مذهبی و جنگ و مراسم تدفین و ... بود که بنده اینقدر سر شماره روبیکه رو بلاک کرده بودم که خسته شده بودم و نکته بعدی نمایش کانالهای خبری در بخش تبلیغات با عنوان های خبری دروغین برای جذب مخاطب . خلاصه ترجیح میدم روبیکا نداشته باشم اصلا .
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 1
    اولا حس می کنی دهها چشم داره نگات می کنه بعدش چرا ایقد مصرفش زیاده شما باید ترغیب کنید که با خرید ده گیگ ماهانه نامحدود استفاده کن نه چند برابر اینسا و تلگرام مصرف کنه
  • رضا رحیمی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 1
    برای مسایل کاری استفاده کردم. آنهم از سر ناچاری. هیچ اعتمادی به این پیام رسانها ندارم
  • فرزاد IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 0
    بهتر بود بجای اینهمه یک یا دو پیام رسان قوی بود یعنی ۷چاه نیم متری تبدیل به یک چاه مثلا ۴متری با اب انبوه می شد.دوم شائبه حکومتی بودن موجب عدم اعتماد مردم به انهاست و علت عدم اصلی مقبولیتشان است.سومین مطلب عدم احترام به حق کاربر در خروج از ان است که چنین نیست چون وارد شدی به هیچ وجه امکان حذف اکانت نداری.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 0
    روبیکا که خوشم نمی‌اومد از تجربه و رابط کاربری‌اش. بله قابل تحمل‌تر بود ولی فایل‌ها بعضی وقت‌ها ارسال یا دانلود نمی‌شدند. و خیلی طول می‌کشید، بعد یهویی به اندازه کلیک‌هایی که روی فایل کرده بودی دانلود می‌شد.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 1
    درست مثل اینه که از یه ماشین لوکس بگذارنت توی ماشین ایرانی
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 0
    فیلم تدریس می خواستم بفرستم از ۵ مگابایت بیشتر نمی شد ! هرچه کوچک می کردم باز هم نمی شد. اوایل یه کانال پشتیبان تو ایتا بود اول برای اون می فرستادیم بعد از اونجا می فرستادیم توی کلاس ها . اما بعد همونم دیگه قبول نکرد . شاد هم تا ساعت ۱۰ کار می کرد
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    2 0
    سایبری های عزیز زود رفتید چرا؟
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    0 0
    خیلی عالی درست مثل خودروی ایرانی
  • US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    2 2
    پیام رسانه‌ای بومی همچون ایتا، بله، سروش و آیگپ هیچگونه امنیت لازم و کافی و استاندارد های رعایت حریم خصوصی را ندارند و آنتی ویروس ها و آنتی بدافزارهای بسیار قوی نصب شده بر روی موبایل و کامپیوتر موقع نصب اینگونه برنامه های فاقد مجوز آلارم می دهند و نصب این طور برنامه ها را بطور خودکار مسدود می کنند. ما پیام رسانها و شبکه های اجتماعی که در فروشگاه گوگل پلی و مایکروسافت استور و فروشگاه اپل و فروشگاه گلکسی استور موجود نیست از منابع غیرمجاز دانلود و نصب نمی کنیم.
  • آرش IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 1
    خوب بود ولی اینکه نمی‌دانستیم نفر سوم حاضر در مکالمه زن هست یا مرد بد بود
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 1
    مزخرف بود
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 1
    تجربه من که خوب بود
  • سعید IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    1 0
    خوب بود. فقط سرور ایتا کم آورد
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    2 2
    دمشون گرم به ویژه بله. متاسفانه همیشه هجمه سنگین در عدم استفاده از کالای ایرانی و نرم افزارهای ایرانی هست. و طیف روشنفکر نما در صف چنین کاری هستند. در جاهایی مثل کره ، چین دیدم که از اپ های داخلی استفاده می کنند، حتی کره جنوبی که خیلی به غر ب نزدیکه از کاکاتاک، نیور، و ... استفاده می کنند. چون هم کلی بازوهایی کمکی مثل بانک، پست و ... براشون داره، هم امنیتی بهتره. ولی بسیاری از دوستای من اصلا حاضر نیستند استفاده کنن، می گن اعتماد نمی کنیم، یا اینا فضای رقابتی ندارن. ولی خوب همین حرف خودشون جور دیگه هم می تونه صادق باشه، کلی اطلاعات مهم کشور به راحتی در واتز اپ و غیره جابجا می شه، امکانات بازوهای کمکی حذف می شه. کسب و کار ایرانی فناورانه شکست می خوره. سالها دیدم نرم افزارهای ایرانی شبیه سازی در دانشگاه ها چطور جلو رفتن ولی چون حق کپی رایت نبود و نرم افزار خارجی مفت بود، از بین رفتن. ببخشید ولی ساده بگم، به نظرم تعصب ایرانی بودنمون کمه. کاش در شرق دنیا زندگی کنیدمدتی ، یا کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست را بخوانید، متوجه می شید چی می گم.
  • حسین IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    2 0
    برای مواقع ضروری که اینترنت رو بی دلیل قطع میکنن تو اون شرایط بله از بقیه شون بهتر بود ولی باز هم هر روز چند بار هنگ میکرد کند بود در کل مثل نسخه های ۵ سال پیش اپ های خارجی بود و در ارسال و باز کردن فایل های بالای ۱۰ مگ واقعا مشکل داشت
  • یک تهرانی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    3 0
    من کارم بازرگانی خارجی است برای یک شرکت اروپایی کارم میکنم از ایران واتساپ ،اینترنت بین المللی .تیمز مایکروسافت زوم ... ابزار کارم است اپلیکیشن های داخلی به دردم نمیخوره و در مدت قطعی اینترنت مجبور شدم برم از ترکیه کار کنم.اپلیکیشن های داخلی هنوز خیلی کار دارند و دردنیا خارجی ها کسی استفاده نمیکنه از اینها .
  • مجید IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
    2 0
    این که واضح است بین نوشابه ودوغ البته نوشابه نداریم چه انتخابی؟!!! ازسرناچاری بله