امارات آزادسازی دارایی‌های ایران را تکذیب کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود امارات با آزادسازی در مجموع ۱۰ میلیارد دلار موافقت کرده که بیش از ۳ میلیارد دلار آن تاکنون تحویل داده شده است.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه امارات متحده عربی در بیانیه‌ای گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص موافقت با آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران را تکذیب کرد. 

به روایت فارس، در این بیانیه تصریح شده هیچ یک از دارایی‌های ایران آزادسازی، منتقل یا جابجا نشده‌اند. 

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع آگاه مدعی شده بود که امارات متحده عربی در یک چرخش تاکتیکی موافقت کرده است تا میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران را آزاد کند.

خبرگزاری رویترز نوشته خبر این اقدام که پیش از این گزارش نشده بود، هم‌زمان با مراحل پایانی مذاکرات گسترده‌تر میان تهران و واشنگتن برای پایان دادن به جنگ منتشر می‌شود. 

دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند این گفت‌وگوها می‌تواند به آزادسازی ده‌ها میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه‌شده ایران در بانک‌های خارجی تحت تحریم‌های آمریکا منجر شود.

رسانه انگلیسی به نقل از دو منبع در منطقه ادعا کرده که امارات با آزادسازی در مجموع ۱۰ میلیارد دلار موافقت کرده که بیش از ۳ میلیارد دلار آن تاکنون تحویل داده شده است.

در همین حال، دو منبع دیگر که در جریان این توافق هستند، رقم کل دارایی‌های مورد نظر را ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرده و افزودند که این اقدام در ازای توقف حملات ایران به امارات انجام شده است.

یکی از این منابع نیز تأیید کرد که قسط اول به مبلغ ۳ میلیارد دلار پیش از این در اختیار ایران قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آماده است: «امارات متحده عربی گزارش‌هایی را که از سوی برخی رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر انتقال پول از امارات به جمهوری اسلامی ایران هستند از جمله ادعاهایی درباره مبلغ ۳ میلیارد دلار را تکذیب می‌کند.»

پیش از این گزارش‌ها خبرگزاری فارس عصر پنجشنبه در مطلبی به نقل از یک منبع آگاه ادعای یک روز قبل‌تر رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر انتقال ۳ میلیارد دلار به ایران از طریق یک هواپیما را تکذیب کرده بود. 

در این گزارش آمده است: «اطلاعاتی که پنجشنبه‌شب به فارس رسیده نشان می‌دهد که این هواپیما حامل هیچ پولی نبوده است. البته به‌گزارش بلومبرگ امارات در تلاش است در چهارچوب روابط دوجانبه با ایران، دست به تنش‌زدایی بزند.»

315

کد مطلب 2232447

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی بابابخشی IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    0 0
    منبد هرکشوری که برعلیه منافع ماعمل کند مثل بلوکه کردن منابع مالی به اندازه1000برابرخسارت به آن کشوروارد می کنیم
  • علی بابابخشی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    0 0
    مسئولان دیپلماسی ودولت مردان بامردم صادق نیستند از حرف های پر حاشیه عباس عراقچی این طور برمی آید که مردم مالایق دانستن جزئیات تفاهم نامه نیستند مسئولینی که عورضه برقرای امنیت کشوررانداشتن وکنترل گرانی رانیز ندارند وقتی مردم به خیابان ریختن امنیت داخلی وعقب نشینی آمریکا ازحمله آغاز شده تنگه هرمز راتحت کنترل گرفتیم دردنیا قانون جنگل راحاکم کردند ولی غباس عراقچی حرف از قوانین بین الملی می زند وآبراه تحت مالکیت سرزمینی را ماراابراه بین الملل تصور می کند که حرف بیجاست یک توصیه دارم به عراقچی هرچه سریعتر استعفابده برو مردم ومیدان خودشان تکلیف کشور وجنگ وتنگه هرمزرا روشن می کنند مذاکره بخوره توسرت بله حقوق نجومی می گیری وبرعلیه مردم ومنافع مانظر می دهی دشمن به امثال شما آسیب نرسانده فقط به مردم عادی وکودکان آسیب رساند
  • علی بابابخشی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
    0 0
    تنها راه پایان جنگ کوبیدن ناوگانهاوپایگاهای آمریکا بدون وقفه وقرق کردن آنها با موشکهای مخرب وساخت بمب اتم است این طور معلوم شده دارائیهای مادر عمارات بلوکه شده باقدرت موشک وبستن تنگه هرمز می تواند دارائیها آزاد ومحاصره شکسته شودذخیره نفت وگازجهان روبه پایان است کشورهای دارای این منابع هوشیار باشند محاصره باشید به نفع شماست منبد قیمت نفت نجومی خواهد شد کنترل تنگه هرمزباما قیمت گزاری نفت وگاز باشما ریال ایران درمبادلات جهانی ملاک ایست باید جایگزین دلار شود پزشکیان لطفا جول وپلاست راجمع کن وزیرامور خارجه ات ترا لوداد جنگ وگرانی ومحاصره دریائی واختشاشات داخلی راتووهم حزبیهات برگرده مردم سوار کردید

آخرین اخبار