شما نظر بدهید/ کالابرگ چند میلیون تومانی می‌تواند به معیشت شما کمک کند؟

در حالی که مقرر بود از ابتدای خرداد ماه سال جاری میزان افزایش مبلغ کالابرگ اعلام شود اما هنوز این مهم محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فاطمه مهاجرانی ، سخنگوی دولت در روزهای اخیر اعلام کرده است که افزایش مبلغ کالابرگ فعلا منتفی است. این در حالی است که موج تورمی رشد قابل ملاحظه قیمت کالاهای اساسی و اقلام ثابت سفره را سبب شده است.

 حال سئوال اینجاست. مبلغ کالابرگ یک میلیون تومانی در صورت چه میزان افزایش می‌تواند کمکی برای معیشت شما شهروندان محسوب شود .

 شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

223223

کد مطلب 2230361

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 178
  • نظرات در صف انتشار: 41
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    198 2
    دیگه فقط یک پول با ثبات می تونه ما رو نجات بده. ریال متاسفانه اصلا اعتباری نداره و اصلا نمی شه روش برنامه ریزی کرد. من خودم بخاطر قرارداد بستن بصورت ریالی الان بدبخت شدم.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      87 1
      اولین یارانه معادل ۴۵ دلار به ازای هر نفر بود برای همه . همون خوبه .البته همون سال یعنی سال ۱۳۹۰ ، حداقل حقوق معادل ۳۰۰ دلار بود . حقوق را هم به همین شکل اصلاح کنند . فقط ببینید از کجا به کجا رسیدیم
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      45 1
      ریال ما باید با یک ارز با ثبات مثلا ریال عربستان یا ریال عمان یا حتی دلار بشه. این کار در برخی کشورها انجام شد و تورم تا حد زیادی کنترل شد. حتی افغانی افغانستان از پول ما باثبات تره.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      51 3
      به عنوان یه مغازه دار با تجربه میگم.قبل از اینکه هر پرداختی به هر اسمی اعم از یارانه یا کالابرگ و ... به مردم صورت بگیره چند روز قبلش همه اجناس شروع به گرون شدن میکنن.در واقع اول ۵۰۰۰ تومن میره رو اجناس بعدش تازه ۱۰۰۰ تومن به مردم داده میشه.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      50 2
      معلم هستم و حقوقم جوابگو نیست با این سه تومن یبار چرخ کرده و مرغ و ماه بعدی گوشت قرمز میخرم اونم با صرفه جویی...
    • گرگ وال استریت IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      2 1
      عزیز؛ قرارداد رُ بصورت «دُخانی» ببند نه «ریالی» چون دخانیات %164.3 تورم نقطه به نقطه داشته بنابراین حتماً ثروتمند میشی. موفق باشید
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      52 1
      کالا برگ و یارانه رو نخواستیم ارزونی خودتون، قیمتها رو برگردونین سر جاش
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      11 0
      اقتصاد ایران دیگه تا ده سال دیگه همینه و هرچقدر هم کالابرگ بدن حتی به دلار باز هم باعث تورم هایی میشه که از خود دلار هم پیشی میگیره متاسفانه در مرز ورشکستگی کشور هستیم فقط یک توافق میتونه نجاتمون بده و وام های کلان از غرب چون چین هیچی بهمون نمیده 😂😏
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
      7 1
      اقا ریشه تورم چیه؟
  • مهدی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    165 0
    تورم که مهار نشه نفری ده میلیون هم بدهند کارایی نداره
    • سامان IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
      13 6
      سروسامان دادن به اقتصاد ایران با این ساختار حکومتی و با این مسوولان مملکتی غیر ممکنه
  • بازنشسته زیر خط فقر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    114 2
    هر چقدر به مبلغ کالا برگ اضافه بشه باز هم جوابگوی تورم و گرانی ها نخواهد شد،نمیدانم چرا هر چی جلوتر می‌رویم زندگی برایمان سخت تر میشه ،آیا وقتی قیمت به طور سرسام آور مثل دستمزدها و کرایه ها و دارو و لوازم و قطعات ،اجاره ها افزایشی میشه توان زندگی برای مردم باقی خواهد ماند؟واقعا نمی‌دونم چطور به دولت مردان و حاکمیت بفهونیم با این کالابرگ ها دردی از مردم دوا نمیکنه ،وسلام.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
      1 5
      تو رو خدا
  • مهندس IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    20 38
    با توجه به افزایش قیمت روزانه انواع کالاهای مصرفی خانوارها و خدمات عمومی دولت و بخش خصوصی هر نفر بیست میلیون تومان باید تعیین شود و هر سه ماه بیست درصد افزایش یابد و برای تامین بودجه آن دولت قیمت بنزین و گازوئیل و گاز و برق را دو برابر کند.
    • سهاب IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      28 12
      نگرش،مفت خوری.
    • حاج علی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
      14 0
      چرا وقتی پای حق مردم وسط میشه مفتخوری میشه ! ولی وقتی عده ی اندکی مثل تو بخورید اسمش چیزهای دیگه میشه . ملت مفتخور نیستن اونایی مفتخورن که مثل تو م.‌‌.....هستند .
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    51 2
    اصل نظر دولت و حاکمیت بر این هستش که نمی‌خواد مبلغ کالابرگ رو اضافه کنه ،پس هر چی ما بگیم کالابرگ اضافه بشه فایده ای نداره .
  • محمدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    59 3
    نفری 10 میلیون تومن
    • محمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      17 1
      البته فعلا الآن
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    94 1
    فاطمه مهاجرانی با این گرانی های بی در و پیکر چطور زندگی کنیم ؟سه ماه پیش مرغ کیلویی ۱۷۰ تومان بود ولی الان شده ۴۰۰ هزار تومان و بقیه کارهای اساسی دیگر که سه یا چهار برابر شده ،چرا اینو نمی‌فهمید ،
  • تقی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    53 4
    یارانه نقدی من مستمری بگیر رو بعد از 12سال پرداخت دولت قطع کرد بهانه اوردند و گفتند سفر خارجی داشتی ماشین داری سود سپرده میگیری داری نفس میکشی الان هم قطع کنید فشاری به مسیولین حکومت نیاد
  • فلاکت IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    76 6
    شما کالابرگ100میلیونی هم بدی باز هم اشتباه است.تزریق پول به جامعه آثارتورمی دارد.شما یارانه را به بخش تولید تزریق کنید قیمت تمام شده پایین بیاد.ودرنتیجه کالای ارزان تر به دست مردم برسه .فردااعلام کنید به هرنفر10میلیون تومان یارانه میدیم به نیم ساعت نکشیده قیمتها فلکی میشه.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      19 5
      بخش تولیدت رو هم دیدیم ببم جان . هیچ بخشی بحد کشاورزی یارانه نمیگیره خصوصا آب و برق رایگان . اونوقت یک کیلو میوه شده دویست سیصد هزار تومن . تولیدکننده خانگی که با اونهمه حمایت جنسش رو میده بازار 10 برابر قیمت . بس کن
  • مجید IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    22 44
    کالابرگ حل مشکل نیست ،باید ازخلق پول و تورم جلوگیری شود و در حال حاضر بهترین راه گران کردن بنزین است یعنی پول در جامعه جمع آوری شده دوباره هزینه شود و از خلق پول جلوگیری شود ،اگر لازم باشددلایل آن را می اورم
    • فلاکت IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      40 3
      پرفسور بفرمایید کجا فوق پرفسورای اقتصادگرفتید ماهم بریم بخریم .گران شدن بنزین یعنی افزایش کرایه یعنی افزایش قیمت قطعات ولوازم یدکی ودرنتیجه گرانی وتورم .
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
      44 0
      این احمقانه ترین پیشنهاد هست
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    24 0
    با این وضعیت و افزایش روز افزون قیمتها 500% البته تا 1 ماه دیگه، بعدش دوباره افزایش!10
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    24 0
    افرایش مبلغ کالابرگ اتفاق نمیفته
  • م IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    17 1
    7 میلیونی
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    29 2
    نیازبه افزایش کالابرگ نیست،اگه بلدن مدیزیت کنن شرایط جامعه رو درتمام زمینه ها،به حالت عادی برگردونن،مردم خودشون میتونن زندگیشون رو اداره کنن
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    26 0
    به اندازۀ دیۀ یک مرد بالغ تا صرفاً بتواند به حیات ادامه دهد!!!!
  • بازنشسته زیر خط فقر IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    30 0
    الان خبر رسید که مبلغ کالابرگ ۶ دهک پایین اجرایی شده ،دوماه بعد ۳ دهک پایین براشون اضافه میشه و بعد از چند ماه کلا این افزایش و کلا کالابرگ منتفی و قطع میشه ،دقیقا مثل یارانه ها . بیچاره ما
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    46 1
    ماشالله همه را کمیته امدادی بار آوردید ما کار می کنیم و انتظار هست حداقل حقوق به اندازه خط فقرباشه که محتاج کمک کسی نباشیم کالابرگ و کمک برای نیازمندان و ناتوانها باشه بهتره تا همه ی مردم
  • فرهاد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    5 28
    نفری 5تومن بدهند میشه گفت تا حدی مشکلاتمون کمتر میشه.چون قرارنیست که همینه هزینه ها رو پوشش بده.ما یحتاج وامرارمعاش تو طرح کالابرگ هدف هست
  • یوسف IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    26 0
    لطفا به نمایندگان مجلس و دولت مردان بگویید هنر شما ثابت نگهداشتن قیمتها باشد نه اینکه هر سری جدید تولید محصولات با قیمت جدید باشد. نظارت نباشد قیمتها کمر شکن میشوند. دو پیش رفتم خرید و دیدم قیمت یک جنس کالا ارزان تر شده (2000000 تومانه) و گفتم از آن جنس نیم کیلو می خواهم. برگشت و گفت که دادستانی اومده بازار قیمتها را پائین زدیم و یادمان رفته اصلاح کنیم قیمت آن 2400000 میباشد. دیدم بخاطر نظارت قیمت فقط یک قلم کالا را 400 هزار تومان آورده پایین.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    34 1
    معیشت و زندگی کردن معمولی از کالا برگ گذشته
  • حاج ولی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    14 5
    با این تورم حداقل نفری پنج میلیون درماه
  • عارف IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    7 20
    سلام اگر حقوق زیر 30 تومن باشه نفری 4 تومن . اگر حقوق بین 30 و 50 باشه هرنفر 2 تومن . اگر حقوق بین 50 تا 100 نفری یک تومن بالای 100 حذف بشه
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    29 0
    نه کالا برگ نه یارانه و نه چیز دیگری اثر نداره اول خرید خانه شد رویا بعد خرید خودرو بعد خرید لوازم خانگی حالا هم اخرین مرحله دست گذاشتید روی خوراک مردم که آخرین دلخوشی آنها بود با این دست فرمان تا سال دیگه خرید نان خالی هم آرزو میشه.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    36 0
    یک عدد مرغ میشه یک میلیون...کشور روی نفت و گاز
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    14 5
    به ازای هر ایرانی ماهی = ۲۰ میلیون تومن
  • حدی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    11 1
    دولت ها باید درآمد فرد را از خط فقر بالاتر ببرند،متاسفانه دست دولت از هر حیث خالی هست.
  • مهرزاد IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    1 0
    به قول شمالیها : ایبچه
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    16 0
    لعنت بر یارانه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    22 0
    دیگه میلیون اندازه تومان پارسال هم نیست
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    5 1
    اصلا و ابدا
  • US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    14 0
    سوال اساسی این که ماخذ تامین پولش کجاست؟؟؟
  • سعید IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    18 0
    سلام نفری یک برگ صد دلاری
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    5 1
    کالابرگ اینقدر کمه که زود تمام میشه.باید فقط بصورت نقدی باشه .2 الی 3 میلیون برای هر نفر.لااقل نفری چند تا تخم مرغ در یک ماه بخوریم
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    19 0
    والا کالا برگ صد میلیون باشه شاید جوابگوی تورم باشه البته به شرطی که جلوی این تورم گرفته بشه و محتکران اعدام بشند دولت اشتباه بزرگی کرد یارانه رو حذف کرد به جای این کار اون دانه درشتهل که ارز ها ر می گرفتند و پس نمیدادتد رو معرفی میکر با آنها مبارزه می‌کرد مردم هم پشت دولت بودند وقتی می دیدند با رانت‌خواری و اختلاس مبارزه میشه نه اینکه سفره مردم را ار روز کوچکتر کنند
  • محسن IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    13 0
    سلام دولت قرار شد مطابق با تورم جلو بره حالا که تورم افسارپاره کرده و دولت هم دیگر گرد آن هم نمی تواند جمع کند
  • هُ ش د ا ر IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    17 0
    متاسفانه بحران سوء تغذیه و بیماری های ناشی از آن در راه است و اگه با همین فَرمون بریم جلو طی سالهای آینده جمعیت به کمتر از پنجاه میلیون نفر خواهد رسید و نَسلمون منقرض خواهد شد مثل ببر سیبری
    • مازیار IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
      1 0
      اتیوپی سلام ؟..
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    10 1
    تخصیص اعتبار کالابرگ به سرپرستان خانوار باعث سوءاستفاده برخی تولید کنندگان در گرانفروشی اقلام کالابرگی شده است. دولت به جای افتادن در دور تسلسل و باطل افزایش مبلغ اعتبار کالابرگ و ناتوانی در کنترل نرخ اقلام کالابرگی در بازار باید متناسب با افزایش نرخ تورم سه ماهه اقلام برگی، اعتبار اقلام کالابرگی را تعدیل نموده و بطور نقدی به حساب سرپرستان خانوار یارانه بگیر واریز نماید. اعتبار کالابرگ الکترونیکی فقط به نفع تولید کنندگان کالاهای اساسی و اقلام کالابرگی است و برای مصرف کنندگان جز گرانتر شدن روز به روز کالاها استفاده چندانی ندارد.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    12 0
    هرچی اضافه بشه ماه بعد کفاف نمیده یعنی همون مثل قدیمی هشتش گرو نهش
  • PL ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    20 2
    قیمت ها برگرده عقب ،کالابرگ حذف بشه
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 12
    کالا برگ فقط به کسانی تعلق بگیرد که بیکار شده‌اند و خانه ندارند. هر نفر پنج میلیون تومان.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    13 1
    خدمت سربازی من در زمانی بسیار دور در شیراز بود. تو پیاده‌روی جلوی حافظیه معتادی ایستاده بود با قفسی در دست. قفس پر از گنجشک بود. هر کسی رد می‌شد معتاد می‌گفت «یه تومن بده تا یکیشو آزاد کنم». البته منظورش از یک تومن همان ده ریال بود. یک بار به او گفتم «چرا اصلاً میندازیشون تو قفس که بعد بابت آزادیشون پول بگیری؟» همین جوری گفتم. هیچ ربطی هم نداشت.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    18 0
    فعلا زیر 50 میلیون تومان فقیریم. پس 50 میلیون
  • مق IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    9 1
    حداقل ده میلیون تومن
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    9 1
    نمی‌داند چرا همین که پولی به مردم می‌دهند یا حقوق افزایش می‌یابد پشت‌بند آن همه چی چندبرابر گران می‌شود تا به‌نقد کمتر از قبلش شویم!
  • fgg IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    12 0
    خبري جان عزيزم وقتي همه چي ٥برابر شده يارنه ٥ميليوني هم بزور جواب اين خرجاي داغون و وحشتناك و نميده خدا بداد مردم برسه ك نه توان خرج درمان و بهداشت و خوراك و پوشاك و....از عهده چي بر بيان
  • عرفان IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    12 0
    کالابرگ و یارانه و غیره نمیخوایم، کنترل تورم میخوایم.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    10 1
    همین که برای یارانه نظر سنجی گذاشتین خودش خنده داره . سوالیه که همه جوابشو از قبل میدونن
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 0
    دارین جراحی میکنین، و از اون طرف یه بیماری دیگه به مریض اضافه میکنین. ندین آقا، ندین و ... هم ندین. خرج زیرساختها بکنین
  • محمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    6 1
    باید نفری 8 میلیون تومان بده که متناسب باشه
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    15 0
    به جای این که جلوی رانت خواری رو بگیرید اومدید ارز تدریجی رو حذف کردید دردی از مردم دوا نشد که نشد من نمیدونم کسی اون بالا ها نبود که بگه قبل از اینکه ارز تدریجی رو حذف کنیم راه چاره داشته باشیم و مردم رو آگاه کنیم اصلا از خود مردم هم سوال کردید با این حقوق ها و درآمد کمی که مردم دارند زندگی سخت بود سخت تر هم شد معلوم نیست چیکار میکنید شما باید خدمت گذار مردم باشید
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    8 0
    کالابرگ رو در زمینه های ضروری مثل درمان و دارو هم فعال کنید تا شخص براساس اولویت و صرورت زندگی اش این مبلغ رو هزینه کنه. با شکم گرسنه میشه خوابید، گرچه سخته. ولی با تن بیمار و رنجور نه. لطفا به درد مردم با دیده شفقت نگاه کنید نه با بی تفاوتی
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    4 0
    148 میلیون به شرط ثبات قیمتها تا ده سال
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    6 1
    یارانه و کالا برگ فقط اوضاع رو بدتر می کند
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    3 0
    خانه از پای بست ویران است
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    7 4
    باعث وبانی این اقتصاد،تفکرلیبرالی وارداتی از غرب
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 2
    ۵ میلیون
  • محمد IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    12 0
    زمانی که یارانه راه افتاد دلار ۱۰۰۰تومن بود و اون موقع ۴۵ دلار می‌گرفتیم اگه الان دلار ۱۶۰/۰۰۰ تومان باشه میشه نفری تقریبا ۸ میلیون تومان یک خانواده ۴ نفره میشه ۳۲ میلیون تومان
  • محمد IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 0
    زمانی که یارانه راه افتاد دلار ۱۰۰۰تومن بود و اون موقع ۴۵ دلار می‌گرفتیم اگه الان دلار ۱۶۰/۰۰۰ تومان باشه میشه نفری تقریبا ۸ میلیون تومان یک خانواده ۴ نفره میشه ۳۲ میلیون تومان
  • محمد IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    13 0
    من که معتقدم هر چی ببرید بالا باز قیمت میره بالاتر
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    4 7
    نفری ۱۰ملیون فعلا تا وقتی که جنس همین قیمت بمونه پزشکیان ادم خوبیه دوست دارم پزشکیان عاشقتم
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 0
    انتظاری بیش از این نیست
  • بهزاد IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    10 0
    هیچ کسی نیاز به کالا برگ نداره، هر موقع در آمد مردم با توجه به تورم و قیمت دلار تنظیم شد همه چی درست میشود
  • حامد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 0
    هر نفر ۱۰ میلیون تومان
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    1 0
    صدبرابر این کالابرگ رو از ما ملت بگیرید فقط برید و دست از سرمون بردارید . ..
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    1 0
    کالا برگ بخوره سر حکومت که همه را گدا و کمیته ای کرد
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 0
    نفری ۵۰ میلیون تومن اگر مردم مبالغ کمتر از این را نوشتن یا خیلی نجیب هستن یا خیلی کم توقع و ناامید
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    1 0
    به معیشت نه.به زنده ماندن
  • طاهری IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    4 0
    از رهبران طالبان استدعا داریم راه حل اقتصادی ارائه بدن. والا ثواب داره. البته تندروهای ما عقل کل هستن.قبول نمیکنن!! طالبان کشور فقیر افغانستان را بخوبی اداره می‌کنه. تندروهای ما کشور ثروتمند ایران را به چوخ دادن🤦
  • ته چاه فقر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 0
    ما را بکشيد و ديه مونو بديد به خانواده مون تا اقلا آنها زنده بمونند.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 0
    حقوق ها را اگر بر مبنای طلا یا دلار می دادند ما مشکلی نداشتیم … موضوع اینه که حقوق را به ریال می دهند و اجناس با دلار میره بالا بعبارتی اگر دولت بی خاصیت حقوق را با دلار می داد اینقدر خودش دلار را بالا نمیبرد …
  • قدرت IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    1 0
    متاسفانه؛خود دولت مقصر همه گرانیها وسودجوییها؛همراه بامحتکران؛میباشد؛عده زیادی یک شبه بامانده کالایی خود؛پول مفت به جیب زدند؛وکارمندان وکارگران وبازنشستگان منتظر چندرغاز اضافه هستن؛ده ملیون هم کفاف معیشت وسوئ مدیریت رانمیدهد
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    1 0
    هر نفر حداقل ۱۰۰۰ دلار در ماه فقط برای زنده ماندن
  • حسن IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    2 0
    وقتی زیربنا کج بنا شده هرکاری کنی نمیشه. بعلاوه موشهایی که سرتاسر بدنه و سیستم حضور دارند اجازه بهبود اوضاع رو نمیدن چون پولها یی رو که میخورند و می‌برند و حیف و میل میکنند ازدست خواهند داد
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    1 0
    کاش به جای صدقه‌دادن به مردم با یارانه و کالابرگ، بیماریِ اقتصاد درمان بشه و مردم از لحاظ اقتصادی توانمند بشن! این‌طوری چرخِ اقتصاد خوب می‌چرخه و این به نفع همه‌س؛ چه بالایی‌ها و چه پایینی‌ها. تا کِی باید این چرخه ادامه داشته باشه که تورم و افزایشِ قیمت باشه، حقوق‌ها یه کم اضافه بشه و یارانه بدن، بعد دوباره تورم و افزایش قیمت؟
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    1 0
    با این گرونی حداقل 10 میلیون برای هر نفر
  • هادی تقی زاده IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 0
    همه یارانه ها و رانت ها صفر بشه و بانک مرکزی بدون جایگزینی یا سپردن نقشش به بقیه حذف بشه، دیگه اعتبار جدید خلق نشه و پول جدید چاپ نشه. قیمت گذاری دستوری و بنگاه داری دولتی و شبه دولتی و انحصارها یکجا حذف بشن. همین.
  • DE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    درکشوری که ثبات اقتصادی ندارد یک کامیون اسکناس هم کافی نیست ..
  • فاطمه IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    یارانه مثل دوران احمدی نژاد .
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    3 0
    مردم افزایش کالا برگ نمیخوان . فقط حقوق مسئولین وتصمیم گیران به ۲۵ و۳۰ میلیون کاهش پیداکنه اونوقت نتیجه روببینید چه سریع تمام مشکلات اقتصادی وغیره حل میشه
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    شصــــــــــــت میلیون
  • حسن IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 0
    هر نفر خانواده 300 دلار
  • علی IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    بجای کالابرگ مدیران و مسوولین بی دانش و متعصب رو برکنار کنید و افراد متخصص رو جایگزین کنید
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    100 میلیونی البته در حال حاضر
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    برایلین لحظه یا ایین‌ لحظه؟
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    با این گرانی سرسام آور این کالابرگ فقط قیمت دوتا مرغ است آیابا دوتا مرغ در یک خانو اده دونفره فقط طی یک ماه میتوان سر کرد؟! که اینقدر باآب و تاب اعلان میکنید؟!
  • محمد IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    ثبات اقتصادی و بدون تورم .
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 0
    نفری 20 میلیون تا 6 ماه دیگه تا بعد ببینیم چی میشه
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    بجای افزایش مبلغ کالا برگ تورم را مهار کنید
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    هر چی بالاتر بره تورم بالاتره
  • علی میرباقری IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    با تورم وحشتناک فعلی حداقل ۵ میلیون تومان
  • علی میرباقری IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    با تورم وحشتناک فعلی حداقل ۵ میلیون تومان
  • علی میرباقری IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    با تورم وحشتناک فعلی حداقل ۵ میلیون تومان
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    تورم باید مهار بشه والسلام
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    نفری ۵ میلیونم باشه هم کمه
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    کالابرگ که نشد دوای درد . به فکر مهار تورم باشید
  • کارشناس IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    افزایش روزانه اقلام با افزایش سالانه دستمزد هم خوانی ندارد . بایستی حقوق و دستمزد متناسب با تورم در سال و حداقل سه بار افزایش داشته باشد .
  • خلیج عربی - سردار آزمون IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    1000 دلار ایی دیر
  • حمید IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    باسلام خدمت همه دلسوزان بابا شما با این سیاست ها بلایی بر سر حداقل قشر متوسط رو به بالا اوردین که طرف یارانه لازم شده پلاستیک داره میفروشه یارانشو قطع کردین
  • ناشناس IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    مردم راضی به حذف کالابرگ به شرط کنترل قیمت ها و حذف قیمتهای واهی و خودسرانه در بازار هستند. افزایش میزان یارانه ها به شرط عدم افزایش قیمت اقلام و کنترل تورم که بعید به نظر می رسد برای هرنفر تا سقف حداقل 4 میلیون تومان می تواند کمک مردم باشد در غیر این صورت حذف آن بهتر بنظر می رسد تااینکه با این یارانه یک حلب روغن و یا یک کیسه برنج معمولی خریداری شود.
  • وحید IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    سوبسید رو از همه جا حذف کنید و مبلغش رو به کالابرگ اضافه کنید..با تورم هم مبلغ کالابرگ رو افزایش بدین.....
  • یوسف IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    مردم زیر بار گرانی و تورم نابود شدن اونوقت شما هنوز دنبال کالابرگ هستین
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    مشکل با کالابرگ درست نمیشه
  • - IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    با این تورمی روزانه مخصوصا اقلام غذایی نظر خودتون چیه
  • مسعود IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    کالابرگی بدن که بشه. باهاش مرغ و گوشت و برنج و حبوبات و شوینده و لبنیات یک ماه را خرید نه پولی که ارزشش کم میشه جنس بدن نه یه قلم دو قلم همه اقلام لازم حدود سی قلم میشه گوشت گوسفند مرغ لپه لوبیا قرمز چیتی سفید نخود عدس گندم جو پرک بلغور مربا ارده تخم مرغ سیب زمینی پیاز گوجه میوه فصل برنج ادویه لبنیات به اندازه نفرات در ماه شوینده های لازم به اندازه یک ماه. نسخه افراد بیمار معمولی و صعب العلاج برای مبتلایان مازاد افزایش قبضها مصرف معمولی هرخانوار گرفته شود بقیه رو کالابرگی بزنن وگرنه همه مخارج جنگ از مردم گرفته میشه.
  • مجید IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    پول ندن اقلام لازم رو به اندازه ماه بدن ولی می‌دونن چخبره پول میدن
  • امید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    سلام نفری 5 تومن
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    به قول سعدی خانه از پای بند ویران است. خواجه در بند نقش ایوان است.
  • محمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    بهترین راهکاربادلار بایدپرداخت کرد یعنی اگه دلارقیمتش پایین آمدیارانه طبق آن پایین واگه قیمت دلاربالارفت یارانه هم افزایش داشته باشد .حدود30دلار
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    همه از این وضع ناراضی و ناراحت هستند
  • محمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    نفری 10 میلیون تومان
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    3 0
    دولت وقتی اعتبار کالابرگ الکترونیکی به سرپرستان خانوار تخصیص می دهد در واقع می خواهد در شرایط رکورد تورمی به تولید کنندگان کالاهای اساسی و اقلام کالابرگی کمک کند تا سرپا بایستند و به تولید خود ادامه دهند در حالیکه این لطف دولت باعث سوءاستفاده برخی تولید کنندگان شده و با تداوم تخصیص ماهانه و منظم اعتبار کالابرگ الکترونیکی به تولید کنندگان این اطمینان خاطر را داده که مشکل تقاضای کالاهای اساسی و کالابرگی در بازار اصلا وجود نخواهد داشت و آنها می توانند نرخ محصولات تولیدی خود را بطور ماهانه و گاها هفتگی گران‌تر کنند چونکه با تخصیص اعتبار کالابرگ الکترونیکی مشکلی در تقاضای خرید اجباری مردم وجود ندارد! سود هنگفت و سرشار تخصیص اعتبار کالابرگ الکترونیکی فقط به جیب تولید کنندگان کالاهای اساسی و اقلام کالابرگی و مالکان فروشگاه‌های زنجیره‌ای می رود و اعتبار بگیران ناچار به خرید اجباری چند قلم کالا هستند و حق انتخاب برای مدیریت و نحوه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی خود برای خرید انواع کالاها و خدمات را ندارند! نبایستی با تخصیص اعتبار کالابرگ اختیار نخریدن کالای گران از مردم سلب شود.
  • محمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 0
    بهترین راه کمک به مردم باشرف ایران، عدم زیاده خواهی دولت در فروش مواد اولیه و انرژی به تولید کنندگان محترم است و این موضوع بسیار بهتر از پرداخت نقدی به مردم است. از طرفی پرداخت نقدی به مردم در این زمان مدین کاری ناپسند است
  • داوود پناهی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    20میلیون تومانی
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    سلام اولین راه حل مشکلات اقتصادی مبارزه با تورم است
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    سلام با این گرونی و بدبختی نفری 10 میلیون حداقل کالابرگ باید باشه
  • حسین IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    به نظر من افزایش صددرصدی مبلغ کالابرگ ضرورت انکار ناپذیر است. موفق باشید
  • مجید IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    با این گرونی بله میشه کمک کرد دیگه یک تومن پول یک مرغ
  • قیصر IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 0
    100 دلار برای هر نفر
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    خبري جان عزيزم نبه فکر افزایش کالابرگ نباش
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 0
    سال 90 حقوق من 1500 دلار بود امروز حقوق من 350 دلار مابقی را حساب کنید به قیمت امروز کالا برگ بدید // اگر از امروز به فردا شد قیمتها تغیر کرد به قیمت دلار بدید
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 0
    یارانه اشتباه ترین مسیر بود
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 0
    این حربه ای برای توجیح گران کردن کالاهاست وگر ن چه لزومی به این کار می باشد،خود دست اندرکاران مجوز گرانی داده وآنوقت قسمت کوچکی از این گرانی خود ساخته را با عنوان کالا برگ به ما ارئه میدهند. اگر راست میگویید جلو گرانی وتورم را بگیرید تا ارزش پول ملی بالا رفته وکالا ها ارزانتر بدست مصرف کننده برسد .
  • GE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    3 0
    متاسفم بابت اینکه ملت به کالابرگ نیاز دارند
  • اصغر GE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 1
    برای یک خانواده سه نفری که برا صبحانه و نهار وشام هر کدومشون 2 تا تخم مرغ اب پز بدون روغن و نون هزینه بالای 10 میلیون میشه کالا برگ و یارانه ؟؟؟؟ یه جک بسیار مسخره و درد اوره دریافتی برای یه خانواده 4 نفری باید حداقل 100 میلیون باشه تا بتونه دورو برش رو جمع کنه اجاره میدونین چقدره ؟ ؟ بس کنید
  • پیمان IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 1
    به نظرم باید دو میلیون بشه یک میلیون جواب گو نمی باشه
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 1
    تا وقتی تورم دو رقمی و سه رقمی وجود داشته باشه، کالابرگ مشکلی رو حل نمیکنه. برداشت غیر مستقیم از جیب مردم رو متوقف کنین، کسی به یارانه و کالابرگ نیازی نداره.
  • مجید گل IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    2 1
    حداقل ده تومان...ما که دیگه سفره نداریم ..جمع شد...حیف از نازنین کشور و مردم...چی بگم...
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 2
    در حال حاضر حداقل ۵ میلیون تومان به ازای هر نفر
  • سعید IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 1
    دولت بهتر است به جای پرداخت یارانه، سبد معیشتی ارائه دهد. در سبد معیشتی نه تنها سود دلال و واسطه حذف میشود بلکه کرامت انسانی به اوج می رسد. سبد معیشتی برای هر ایرانی باید شامل نان، سیب زمینی، پنیر، مرغ، گوشت، زردچوبه و دوغ باشد
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    کالا برگ برای کشورهای گدا گشنه اس نه ایران اقتصاد درست کنید
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    بنام خدا، کالا برگ اسمش با خودشه، یعنی برگه دریافت کالا لذا بهتره بجای پول نقد که دائماً از ارزشش کم میشه، بر اساس کالا برگ، کالا تحویل شود.
  • US ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    کار، مسکن و ازدواج برای جوانان حقوق مکفی برابر تورم برای کارکنان و بویژه بازنشستگان دولت توزیع بدون فساد تولیدات جلوگیری از اختلاس و احتکار اعدام گرانفروشان، محتکران و خائنان تعطیل ربا و بانک‌ها تعطیل خودروسازان و آزادسازی واردات و ... اینها مواردی از رگهای حیاتی مردم و کشور است کجای کارید که ما نفری ماهی ۳ میلیون به دولت میدیم که اینها را فراهم کند کالابرگ پیشکش شما.
  • خبر IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    خبر انلاین عزیز، اینبار تو نظر بده کالابرگ نهایتا معادل نیم کیلو گوشت، یک مرغ، یک روغن و یک کیلو تخمه است آیا بود و نبود این، در زندگی کسی که زیر ۲٠ میلیون درآمد دارد، تاثیری می تواند داشته باشد..
  • محمدرضا سلیمانی US ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 1
    یارانه هر ماه برای هر نفر حداقل ۵ میلیون تومان
  • احمد IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 1
    ارز ترجیحی را گران کردید الان گدا پروری می کنیدسر ملت فخر می فروشید تف به شرفتون...
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    کالا برگ و صدقه برگ و یارانه گدایی ارزانی خودتان ! فقط به نرخ ارز کاری نداشته باشید، چیزی لازم نیست بدهید...
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 1
    حداقل ۱۰ تومان
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    افزایش کالا برگ بی معنی است . باید اقدام جدی برای کاهش سریع تورم از طریق کاهش هزینه های دولت و قوای سه گانه و کارایی نظام خدمات و تولید کرد.افزایش شصت درصدی دستمزد نه دردی از کارگران دوا می کند و نه از کارفرما. برای مثال فقط در بخش سرایداری ساختمان های مسکونی بزودی تعداد زیادی کرگر به علت عدم توانایی ساکنین به تامین شارژ واحد های مسکونی بیکار خواهند شد.اجرای کورکورانه توصیه های مکتب اقتصادی شیکاگو ایران را به ورطه خطرناکی خواهد برد. آقای پزشکیان هم بجای نصیحت دایمی و توصیه به مردم همکارانش به کارعلمی باکیفیت توصیه کند.
  • قاسم IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    اگر حقوق ما هم مثل حضرات وزراء دولت و نمایندگان مجلس محاسبه شود مشکلی نیست
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    کمک به میشعت مردم از نان شب هم برای کشور واجب‌تر است اگر تورم مهار نشود هر‌ماه باید مبلغ کالا برگ افزايش پيدا کنند
  • mehdi IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    طبق اعلام رسمی بانک مرکزی فروردین اردیبهشت ۱۴۰۵ ۵۵ درصد تورم داشتیم براساس همین فرمون منه سه نفره سه ملیون بهم میدن دمشونم گرم ولی یعنی یک میلیون و پونصد ارزش داره که باید ۵۵ درصد نه گردش مبکنبم پنجاه در صد بیاد روش یعنی ۴میلیون و پونصد ... ولسلام تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مُجمل
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    با سلام فکر می‌کنم که در حال حاضر با توجه به تورم و گرانی اجناس می‌بایست یارانه وکالابرگ راحداقل ۳ یا ۴ برابر افزایش داد تا جبران فشار و تورم فعلی را بنماید
  • محمود IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    برید از مرحوم امیر عباس هویدا راهکار بگیرید . همه ی عقل کل ها و دکترها دراین سالها اومدن وراهکاردادن نتیجه ش شده این ی که امروز می بینید ...
  • مازیار IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    5000000تومانی برای هر نفر
  • لادن IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    تنها راهش اینه که افراد با سواد و کارامد در راس امور قرار بگیرند و اینکه به جای اینکه به فکر جیبشان باشند درد مردم و آینده کشور هم براشون اهمیت داشته باشه
  • محمدرضا IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    چرا مردم را سر کار می گذارید .هر آنچه در توان دارید مبلغ کالا برگ را اضافه کنید حال که منابع هم از آزاد سازی طلب ایران که آمریکا آزاد می کند پرداخت کنند البته بایستی پولی را که قبلا زمان روحانی به ایران داده شد در کجا هزینه وتمام شد
  • جوان IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    الان همه چیز بیش از سه برابر شده نفری سه ملیون لازمه معیشته کرایه منزل و مغازه سال هاست معیشت را بلعیده قانون بذارید لااقل یکی دو سال افزایش نباشه مردم نفس بگیرند
  • مقیمی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    1 0
    تا تنش‌های سیاسی بصورت واقعی تمام نشه و سرمایه گذاریهای خارجی به کشور وارد نشه هیچ راه علاجی نیست !!
  • مصطفی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    0 0
    ابتدا باید از ارزان‌سازی کالاهای گران قیمت که بیشتر درآمد خانوار صرف آن می‌شود، شروع کرد. مثل خانه و خودرو. راه‌حل این است که اینها را از حالت سرمایه‌ای خارج کرد به این صورت که قانونی تصویب شود که تا ۳ سال آینده هر کد ملی تنها می‌تواند یک سند ملک و خودرو به نامش ثبت شود و تا آن زمان بر آنها مالیات وضع شود یعنی خانه یا خودرو اول شخص معاف از مالیات خانه یا خودرو دوم ۲۵ درصد قیمت به‌روز آن مالیات برداشته می‌شود و همینطور پلکانی افزایش یابد.
  • زهره IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    2 0
    صد میلیون تومنی
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    1 0
    فقط در قبمت سیگار من ماهانه پنج میلیون افزایش قیمت از اسفندماه تا حالا اتفاق افتاده قیمت گوشت ۱۰۰ در صد قیمت مرغ ۳۰۰ در صد قیمت تخم مرغ ۴۰۰ درصد در طول یکسال افزایش داشته است والی ماشاالله بقیه ما یحتاج نیز به همین منوال وارزش حقوق دریافتی من نیز در طول ۶ سال فقط ۱۰ درصد شده است
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    0 0
    23 قلم کالا رو بدهند هر ماه، حالا می خواهد دولت همش 100 تومن بده یا 20 میلیون، کالا بده، نه اینکه 2 میلیون بده همه چی گرون بشه ،کارت کالا باشه نه کارت پول، کارتی باشه 22 قلم دریافت کنیم کارتی باشه مرغ،گوشت، ماست، تخم مرغ، حبوبات و....
  • هادی IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    1 0
    با این فساد سیستمی امکان کنترل قیمت وجود نداره پس کالابرگ و یارنه ده برابر هم بشه سوی نداره چون تو م نفس کالابرگ و یارانه و میگیره. ملت به هم رحم نمیکنن.
  • ARB IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    1 0
    تنها چیزی که می تونه به معیشت مردم کمک کنه، افزایش ارزش پول ملیه
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    0 2
    در زمان شهید رئیسی این آقای همتی هر روز توئیت می زد ملت دلار رسیده به ۶۰ هزار تومان مردم بیچاره شدند اقتصاد فلج شد چی چی ... حالا این طرح را با همکارانش دادند یک میلیون تومان کت شلوارش اتو می زنند
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    0 0
    باید بجای واریز ریالی یک سبد اقلام مشخص طراحی و آن را به مردم تحویل دهید با توجه به وضعیت تورم پرداخت ریالی ثابت هر ماه کاهش ارزش خواهد داشت
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    1 0
    هروقت یه چیزی گرون میشه وزیر و وکیل میاد میگه هزینه تولید بالا رفته لذا گرونی طبیعیه، بجای اینکه مغزشون بکار بندازن و از خودشون بپرسن چرا هزینه تولید بالا رفته و اونو کنترل کنن میگن طبیعیه.بیمه رو کی دو برابر می کنه که باعث میشه هزینه تولید بره بالا؟
  • کارشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    1 0
    ریال دیگه ارزشی نداره و مبادلات کلا به دلاره درکشور و درامد ها هم خوانی نداره > یک تغییر اساسی در حوزه اقتصاد نیاز است .
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    1 0
    حالا چرا اسم " کوپن " ؛ را گذاشته اند " کالا برگ ؟؟؟؟ "
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    1 0
    والا ما که سواد اقتصادی نداریم متوجه شدیم که کالابرگ و یارانه هیچ دردی را درمان نمی کنه چطور مسئولین متوجه نشدن تزریق پول باعث تورم بیشتر میشه اگر مسئولین خیلی دلشون برای مردم می سوزه جلوی تورم بگیرن اگر وضع به همین منوال جلو بره چند وقت دیگه فروپاشی اقتصادی کامل میشه
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
    1 1
    کالا برگ را یه قیمت ثابت اما به دلار بدهند مشکلی نیست