عدالت در اعزام تیم‌ها به آسیا رعایت نشد!

محمدرضا واعظ آشتیانی با انتقاد تند از فدراسیون فوتبال، معرفی سه تیم به رقابت‌های آسیایی را غیرعادلانه خواند و تأکید کرد که ترک فعل مسئولان در ۵۰ روز فرصت از دست رفته، باعث شد حق باشگاه‌ها پایمال شود.

ایمان گودرزی؛ در حالی که فدراسیون فوتبال اسامی تیم‌های اعزامی به رقابت‌های آسیایی را بر اساس جدول هفته بیست و دوم به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده، اما موج انتقادها همچنان بالا گرفته است. محمدرضا واعظ آشتیانی، مدیر اسبق فوتبال ایران، در گفت‌گویی این تصمیم را «غیرحرفه‌ای و آماتور» توصیف می‌کند و می‌گوید مسئولان با ترک فعل در حدود ۵۰ روز فرصت باقی‌مانده، عملاً عدالت را نادیده گرفته‌اند. او تأکید دارد که نه جدول هفته بیست و دوم مبنای درستی است و نه جدول نیم‌فصل، و در انتهای جدول نیز تیم‌هایی با دو بازی کمتر در آستانه سقوط قرار دارند که تکلیفشان روشن نیست. واعظ آشتیانی همچنین نامه‌نگاری با کنفدراسیون آسیا را توجیه ناپذیر می‌داند و معتقد است فدراسیون می‌توانست همزمان بازی‌ها را برگزار کند. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اردوهای تیم ملی را مانع برگزاری لیگ نمی‌داند و هشدار می‌دهد که بازیکنان بدون فشار بازی‌های باشگاهی در ماه‌های اخیر، آمادگی کافی برای جام جهانی را نخواهند داشت.

 از وضعیت کلی فوتبال شروع کنیم. به نظر می‌رسد اوضاع اصلاً خوب نیست و برنامه‌ریزی مناسبی برای رقابت‌های پیش رو وجود ندارد؟

 وضعیت فوتبال سال‌هاست که شرایط خوبی ندارد. متأسفانه با اتفاقات اخیر بدتر هم شده. بعضی‌ها پشت سر این اتفاقات مخفی شدند و ناکارآمدی‌ها و نابلدی‌های خودشان را به گردن این اتفاقات می‌اندازند.

مهلت معرفی تیم‌ها به رقابت‌های آسیایی تمام شد و فدراسیون اسامی سه تیم را ارسال کرده. نظر شما درباره این اسامی چیست؟

 این اعتراض‌ها کاملاً درست است. نباید چنین اتفاقاتی رخ بدهد. متأسفانه در کمال تعجب شاهد تکرار رفتارهای غیرحرفه‌ای و آماتور در فوتبال حرفه‌ای هستیم.

این معرفی بر اساس جدول هفته بیست و دوم انجام شده. به نظر شما راه دیگری هم وجود داشت؟

 هر دو کار (جدول هفته بیست و دوم یا جدول نیم‌فصل) غلط بوده و هست. اصلاً مگر می‌شود با این وضعیت عدالت را رعایت کرد؟ ترک فعل مسئولان فوتبال کاملاً مشخص است. حدود ۵۰ روز فرصت برای برگزاری بازی‌ها داشتیم و متأسفانه آقایان یادشان رفته بود که مسئولیت دارند. چرا بازی‌ها را برگزار نکردند تا حق به حق‌دار برسد؟ حالا همین‌طوری سه تیم معرفی می‌کنند.

عدالت در اعزام تیم‌ها به آسیا رعایت نشد!

تکلیف تیم‌های انتهای جدول چه می‌شود؟

خب، برای انتهای جدول چه کار می‌خواهند بکنند؟ چند تیم در انتهای جدول امتیازات نزدیک به هم دارند و اتفاقاً تیم دومی که با این وضعیت سقوط می‌کند، دو بازی کمتر از تیم‌های بالای خود دارد. در این باره چه تصمیمی می‌گیرند؟ وقتی برنامه‌ریزی و هدفگذاری درستی نباشد، مشکلات روی هم انباشته می‌شود.

 فدراسیون به نامه‌نگاری با کنفدراسیون فوتبال آسیا امیدوار بود. این راهکار می‌توانست مؤثر باشد؟

 آقایان می‌دانستند که کنفدراسیون آسیا فرصت بیشتری نمی‌دهد. آنها بهتر از آقایان می‌دانستند که فدراسیون فرصت کافی برای برگزاری بازی‌ها را داشته است. به همین خاطر هم با درخواست فدراسیون موافقت نکردند. آقایان می‌توانستند هم نامه‌نگاری کنند و هم بازی‌ها را برگزار کنند.

بعضی می‌گویند این مشکلات به خاطر اردوهای تیم ملی بوده

 اصلاً این‌طور نیست. تیم ملی خارج از کشور نبود و در همه هفته‌های گذشته در ایران بود. بازیکنان ضمن حضور در اردوهای تیم ملی می‌توانستند در بازی‌های باشگاهی هم شرکت کنند. حالا با این اوصاف، بازیکنان تیم ملی بدون هیچ فشاری در ماه‌های اخیر، وارد جام جهانی می‌شوند و مشخص است که آمادگی کافی نخواهند داشت.

257 251

کد مطلب 2229300

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    23 5
    پیشنهاد می کنم 4 تیم انتهای جدول و پرسپولیس باهم مسابقه بدن .تا تکلیف لیگ مشخص بشه.دوتا تیم آخر برن لیگ یک
    • امیر IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
      0 1
      اونوقت اگه استقلال تو آسیا بازم هفتایی بشه باید مستقیماً بره دسته سوم.
  • علي IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    4 13
    خودتو ناراحت نكن فدراسيون بي در و پيكر تاج همينه
  • علی صادقی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    26 7
    حتما اگه تیم ششم میرفت آسیا عدالت اجرا می‌شود....
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    23 5
    حتما میخواستی تیم شیشم جدول پیروزی بره برای آسیا اونوقت عدالت برقرار میشد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    4 0
    کار از کارگذشت
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    1 0
    اولا چه چیزی در این مملکت عند عدالت است که این دومی ان باشد بعد با این وضعیت جنگی ایا می شد مسابقات بر گزار شود جناب پرفسور
  • مری IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    16 3
    مدیری پر ادعا با یکسال سابقه و 15 سال حرف و حرف و حرف
  • عبدا IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    3 0
    این چی میگا؟؟این اصلا فقط ادعا میکنه !ولی بهترین استقلال رو نابود کرد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
    2 0
    عدالت رعایت نشده تو کشورهای اروپایی تیم ششم میفرستن لیگ قهرمانان
  • حمزه IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام بله دو تیم پایین جدول باید سقوط کنند!!!!!!!!!!!!2
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۸
    0 0
    خدایی این انصافه که پرسپولیس یک بازی کمتر داره؟
  • حمیدرضا ملازینل IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    در هر صورت پیروزی باید بره جام جهانی،،،این تصویب شده در همه جا در سنا در بهارستان،در دوما روسیه کشور برادر ،،پس بفرستیدیش دیگه،عه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    اینا هرکاری میکنن تا تیم محبوب لنگ بره آسیا وگرنه چه قانونی هست که باید بازی بین سه تیم گل گهر..لنگ و چادر ملو برگزار بشه
  • پیمان رضازاده IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۹
    0 0
    کسی که داره این حرف رو میزنه مدیرعامل سابق استقلاله به عمرش از جلو در باشگاه پرسپولیس هم رد نشده. حرف بی حسابی هم نمیرنه. میگه باید لیگ رو تموم می کردید. اما لیگ رو امیرقلعه نوعی تعطیل کرد که روی ضعف های خودش برای رهبری تبم ملی در جام جهانی رو بپوشونه. رییس این فدراسیون امیرقلعه نوعیه نه مهدی تاج. تیم شیشم شیشم هم نکنید. لیگ ادامه پیدا میکرد حق به حقدار میرسید