۲۵ نفر
۱۶ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۸:۰۵
پاسخ سنگین عراقچی به رئیس جمهور لبنان

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور لبنان علیه کشورمان گفت: اگر لبنان برای ایران ابزار چانه زنی بود، ما مدت‌ها پیش به توافق رسیده بودیم.

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به رئیس جمهور لبنان در شبکه ایکس نوشت:

بر اساس اظهارات آقای عون، ظاهرا این ایران است که یک پنجم خاک لبنان را اشغال کرده، یک چهارم لبنانی ها را آواره کرده و کشور او را روزانه بمباران می‌کند.

اگر لبنان برای ایران ابزار چانه زنی بود، ما مدت‌ها پیش به توافق رسیده بودیم.

لبنان را از دست دشمن واقعی خود نجات دهید، آقای رئیس جمهور!

پاسخ سنگین عراقچی به رئیس جمهور لبنان

315

کد مطلب 2229123

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 52
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • BG ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    کلا به ما مربوط نیست یک کشوری که مرز مشخص و پرچم مشخص دارد خیر و‌ شرش به خودش مربوط است کدخداگری ما این روزها را ساخت وگرنه چه کسی جرات داشت سفیر ایران را این طور با خواری بیرون کند
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
      64 55
      لبنان و سوریه سد دفاعی کشورمونه. این قدر ساده نباشید. سیل رو باید از سرچشمه بست. اسراییل با هر پیشروی به ما نزدیک تر میشه. یک مزیت سرزمینی ایران، دور بودن از اسراییله. می فهمید؟
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
      58 42
      من از همه این کخاطبانی که می گن سرمان به کار خودمان باشه یه سوال دارم شما مطمئن هستید اگر حزب الله نبود وضع ایران بهتر بود یا زودتر از اینها تبدیل به لیبی و ..... نشده بود؟؟؟؟؟؟؟ واقعا شما که جز قشر روشن فکر تحصیلکرده و اهل مطالعه هستید باور دارید که آنچه نظام امپریالیسم می خواهد آبادانی ایران با حکومت مرکزی و یکپارچه است؟؟؟؟؟؟؟ ایران مدعیانی مانند اروپایی ها، چینی ها و روس ها و ...... هم دارد وگرنه مطمئن باشید تا الان هزارتکه شده بود و همین که همه هنوز بر سر تقسیم آن به اجماع نرسیدند باعث پایداری مرزهای کنونی هست!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    عجب پاسخ سنگین و قانع کننده ای داده. حالا دیگه رییس جمهور لبنان فراموش می کنه که اینجا فریاد می زنید تشکیل حزب الله و مجهز کردنش به صد ها هزار موشک و پهپاد برای این بوده که به جای جنگیدن در مرزهای ایران در جاهای دوردست با "رژیم صهیونیستی " بجنگید. از اون گذشته باید این میشل عون بی بصیرت بفهمه که شما بیشتر از اون و بقیه لبنانی ها صلاح لبنان رو می خواهید و برای همین در داخل کشور مستقل لبنان و بدون اجازه از دولتش ارتش خصوصی بوجود آوردید.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
      43 0
      ژوزف عون! نه میشل عون!
    • مریم IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
      48 22
      بدون شک حزب الله برای تحقق آرمان نابودی اسرائیل تشکیل شده ولی حواستون به طرح اسرائیل بزرگ باشد که در آن صددرصد لبنان برای اسرائیل است خدا وکیلی آتش بس میان حزب الله و اسرائیل را چه کسی نقض کرد ؟ شاید بگید اصلا به ما چه چون ضرری به ما نمیرسد ، مردم کشورمان حق دارند معترض باشند چون برای چنین آرمانی بسیار هزینه شده و خانواده های بسیاری در فقر فرو رفته اند حال سوال اینست که اگر حزب الله سلاحش را بر زمین بگذارد اسرائیل به مرزهای خود عقب نشینی میکند ؟ اصلا اگر ایران دست از آرمان نابودی اسرائیل بردارد اسرائیل فلسطین را برسمیت میشناسد ؟ و دست از رویای اسرائیل بزرگ برمیدارد ؟ آیا منطقه رویی از آرامش خواهد دید ؟
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    عامل ویرانی لبنان موشک پرانی به سمت اسرائیل است
    • اسماعیل IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
      49 41
      بله لبنان اکثریت مسلمانند بایدازمسلمان حمایت کرد عون بیشرف هم وطن فروش مثل یه عده ایرانی وطن فروش لعنت بر وطن فروش
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
      52 20
      یعنی‌ می‌فرمایید پس از تجاوز نطامی اسراییل و امریکا، ایران باید دست رو دست می‌گذاشت تا خاک کشور را به توبره بکشند؟ از شدت غیظ متوجه نتیجه‌ی تحلیل‌تان نیستید.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    اقای عراقچی شما سرت تو کارت خودت باشه به شما چه مداخل در کشورهای دیگه .لبنان و به ما ربطی نداره برای چی اسراییل حمله کرد خاک لبنان را گرفت خودتان بهتر میدانید و هر روز بمباران .شما سوریه را از دست دادید وگر نه همچنان میخاستید مدافع حرم شوید .چرا کسی هیچ حرمی را خراب نکرد .همه شما شالاتان هستید.
    • محسن IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
      68 33
      همین اراجیف را گفتید که اسرائیل به ایران حمله کرد.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    اقای عراق چی تا حالا کسی بهت گفته به تو چه که تو کشور دیگه دخالت میکنی
  • تقی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    87 5
    این توافقی هست که انجام شده تا اسراییل اول حزب اله را نابود کند
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
      27 20
      اگه حزب الله نیروی نیابتی نیست و مستقل است پس دیگه به تو چه مربوط
  • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    از کی تا حالا لبنان جزیی از ایران شده بهتره بفکر مردم ایران باشیم
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    ما اگر در امور لبنان دخالت نکنیم مجبور نمی شویم در معرض تهمت های مختلف قرار بگیریم
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    92 48
    چرا باید وزیر خارجه جواب یک رئیس جمهور را بدهد ؟ اقای پزشکیان چرا نمی دهد؟ الان عون جوابت را ندهد یعنی اهمیتی به حرفتهایت نداده و در سطح خود ندانسته و اگر هم بدهد خواهد گفت رئیس جمهورت سوال کن ؟ امان از بی خردی مئوسلین بی سواد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    بزرگ مرد حقیقی ❤️
  • یک نفر IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    29 12
    لبنان مانند غزه می شود!؟ ویرانه وخرابه اسرائیل جنایتکار !؟ چون نزدیک اسرائیل است داغون می کند
  • نوذر IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    23 96
    احسن اما کاش جواب دان شکنی به این عامل سگیونیسم داده بودید
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    27 34
    بی سوادا ریختن اینجا میگن لبنان به ما چه ربطی داره؟ همون ربطی که اسراییل پایگاههای مخفی در صحراهای عراق داره.و امریکا دور تا دور جهان
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    18 20
    دلیل اینکه ما در لبنان شریک داریم اینه که موساد در داخل ایران شریک دارد.بفهمید
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    18 11
    پس وقتی که تانک های اسرائیلی تا بیروت در زمان بعد از جنگ شش روزه پیش آمدند حزب الله وجود داشت ؟ این غیر انکاره سلاح دست کسی نباشه اسراییل به نیل تا فرات میرسه
  • کرمی زاده IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    20 4
    چیزی خوبه اسراییل ازبین بره(تمام پایگاهاش)ولی متاسفانه داره برعکس میشه،اسراییل داره همه را ازبین میبره،موقعی ک نمیتونید کوتاه بیایید،شما حاضرید لبنان هم مثل غزه بشه ولی کوتاه نیاین،چرا سران اسراییل راترور نکردین،چرا باعث شدین مردم ایران بدبخت بشن ولبنان وشیعها ازبین برن
  • ایرانی مظلوم و نجیب IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    36 12
    وقتی در کشورهای دیگه دخالت بی جا میکنید باید هم این جواب رو بشنونید،پس لطف کنید به کشور خودمون توجه کنید و برای کشورهای دیگه کاسه داغ تر از آش نباشید .
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    35 12
    رییس جمهور لبنان حق گفته ،ای کاش حاکمیت متوجه دخالت های بیجاش در لبنان بشه و فقط به فکر نجات ایران باشه ،ولی افسوس که بقای بعضیا در همین جنجال هاست .
  • مهاجر IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    30 10
    خیلی سخت نیست درک شرایط.لبنان و دولت قانونی آن ، ایران را یکی از عوامل مهم گرفتاریهایش می داند و تصمیم گرفته از بند این عامل رهایی یابد.آقای عراقچی هم خیلی دنبال به در و دیوار زدن و بی ربط گفتن نباشد.
  • م IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    46 13
    اقا خیلی شیک گفت دست از سر ما بردارین ،،حالا تو فک کن اسرائیل خاکشو تصاحب کرده. به شما چه ،،،ب ما چه ،،، دلش نمیخواد ب کشورش کمک کنین باید کی رو ببینه جنگ نمیخواد
  • در. IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    28 9
    الان که دولت ما داره تو لبنان دخالت می‌کنه میخوام بدونم اگه یک کشور دیگه تو ایران ما دخالت میکرد مسئولین ما ساکت میموندن؟؟؟!صدالبته خیر پس به ما چه ربطی داره که تو لبنان دخالت کنیم وقتی دولتش و مردمانش خشمگین هستند باید حق داد.خپدشون می‌دونن و کشورشون به ما چه
  • حسین IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    26 10
    مشکل ما دشمن تراشی بر مبنای دشمن فرضی هست ..اخرشم خودمون وسط میدون جنگ انداختیم بخدا قسم ایران نیازی به جنگ خونریزی و اینهمه موشک و تحریم نداره
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    28 8
    آخه چرا ایران با این همه مشکلات... بی ارزشی پول ملی و فقیر شدن مردم گرانی ووو..دست بردارید بیدار شوید ول کنید این جماعت عرب رو
  • کارگر IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    26 7
    امپریالیسم و استکبار در واقع تعریفی از یک رویکرده، نمیشه به یک کشور فحش بدیم که امپریالیسمه، ولی خودمون همون کار رو انجام بدیم و لباس ایدئولوژی تنش کنیم و بگیم کار ما درسته. لطفا بزارید هر مردمی، با جغرافیا و پرچم مشخص، تعیین کننده سرنوشت خودشون باشن. همین
  • Niko IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    21 7
    این قدر اومدید برادر برادر کردید! میگید حمله به لبنان یعنی حمله به ایران! شرط مذاکره گزاشتید لبنان هم توش قرار دادید؛ بفرمایید اینم تشکرشون؛ وقتی قبلا حرف هایی علیه ایران زدن دوباره میزنن فکر نکنید عاشقتون شدن !
  • ح IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    25 5
    متاسفانه ناکارآمدی سیستم مردم سالاری و تامین آسایش و آرامش مردم ایران اینقدر عیان هست که لازم به تکرارش نیست ولی یک نکته مهم اینه که این عصبانیت از حکومت باعث شده هر کاری حکومت میکنه یا هر حرفی میزنه بعضی مردم سریع گارد میگیرن ولو اینکه درست هم باشه. متاسفانه آمار مطالعه هم به شدت پائین اومده و مخصوصا نسل جدید که عمده درک (نه حتی فهم) سیاسیش رو از ایران اینترنشنال گرفته حتی یک لحظه فکر نمیکنه دلیل حتی حمایت پهلوی از احزاب لبنانی در مقابل اسرائیل چی بود. بر میگرده به مسائل ژئوپلیتیک که فراتر از مسئله جمهوری اسلامی و پهلوی و ... اینهاست. عصبانیت زیاد و به حق مردم از حکومت باعث شده هر حرف و کاری از سمت حک.مت با واکنش معکوس روبرو بشه.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    14 11
    ما لبنان رو آشغال کردیم ؟ واقعا که عون خائنه
  • مهران IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    21 5
    دشمن واقعی لبنان ، همه می دونن چه کسانی هستند و چه گروهی هست.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    11 4
    تو که راست میگی
  • هموطن IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۶
    31 6
    دخالت نکنید به فکر ایرانه خودمون باشین.اونا پس فردا آشتی میکنن.به فکر این گرونیها باشید.ول کنید.جنگ به درد مردم نمیخوره.حقوقها کمه .همه چیز گران.چطوری خرج بچه بدیم مرتب میگین فرزند آوری ۸۰۰ هزارتومن پوشک باحقوق ۱۵ ملیون هرسال میخواد ۲ ملیون بره بالا.الانم که خردادیم کو گفتن ۱۶ خرداد حقوق کمی میره بالا.ولی تا بخواهیم گرونی ثانیه‌ای میره بالا.چرا به درد ملت فکر نمی‌کنید.بلد نیستین.بکشید کنار.یکی بیاد دلسوز ملت باشه.