از قهرمانی تا سقوط؛ دو روی سکه فرهاد مجیدی / با معمولی‌ها نمی‌شود قهرمان شد!

تیم فرهاد مجیدی به دسته پایین‌تر لیگ امارات سقوط کرد.

مرتضی رضایی؛ فراز و فرود در فوتبال.یک روز محبوب عالم و آدمی و یک روز حتی شاید نتوانی از رختکن خارج شوی. اینجا دنیای فوتبال است و فاصله قهرمانی تا سقوط گاهی فقط چند تصمیم اشتباه است.امشب فرهاد مجیدی با تیم البطائح به دسته پایین‌تر لیگ امارات سقوط کرد؛ شاه فرهاد آبی ها که استقلال را بدون حتی یک شکست قهرمان لیگ برتر ایران است حالا با تیمش به دسته دوم سقوط کرده.

برای او که در اوج و با فشار بالای هواداران و در رقابتی نفس گیر با پرسپولیس،سپاهان،تراکتور و ...استقلال را قهرمان لیگ کرد شاید این تجربه، یکی از تلخ ترین تجربه های دنیای فوتبالش باشد.

با این حال به نظر می رسد که مجیدی در فوتبال امارات یک چیز را فراموش کرده بود، اینکه فوتبال بیرون از ایران کاملا متفاوت است و قواعد خاص خودش را دارد! بدون شک آنجا ساختار محدوتر است،بودجه(به نسبت استقلال) کمتر است و چالش ها متفاوت. در فوتبالی که به اصطلاح به آن عرب پسند می گویند هیچ حاشیه امنی وجود ندارد و چمدان مربیان همیشه دم در است. چند نتیجه بد،گاهی مصدومیت بازیکن کلیدی و شاید یک ناهماهنگی تاکتیکی می تواند به سرعت یک تیم را در آستانه سقوط قرار بدهد؛دقیقا همین اتفاقی که برای فرهاد مجیدی و تیمش افتاد.

مجیدی با استقلال قهرمان شد چون ابزارش را داشت.تیمی پر مهره، پر مهارت و با انگیزه. استقلال فرهاد یک تیم منظم بود، کم ریسک و مبتنی بر کنترل بازی. آن تیم فرهاد شاید خیلی هم زیاد زیبا بازی نمی کرد اما باختن را بلد نبود.البته که دانش فنی فرهاد هم در این بین نقش زیادی را ایفا کرد اما امارات جایی نبود که مجیدی بتواند آن تجربه شیرین را تکرار کند.در فوتبال مدرن، هرگز موفقیت پایدار نیست و فوتبال، به همان اندازه که فرصت می دهد بی رحم است.

از استقلال تا البطائح و از ایران تا امارات؛ دو روی سکه فرهاد مجیدی با تفاوت های فاحش. آن سال استقلال برای قهرمانی بسته شده بود و امسال البطائح برای بقا! تفاوت بین این دو زیاد است. سرمربی قهرمان از میان هیاهو و افتخار یک مرتبه به قلب رقابت برای بقا پرتاب شد، جایی که بازیکنانش معمولی بودند و همه انتظارها حداقلی! جایی که هدف جام نبود و همین تفاوت کار را برای مجیدی سخت کرده بود.

او امشب با البطائح سقوط کرد اما این سقوط طبق این دیالوگ معروف ایرانی ها " چیزی از ارزش های " مجیدی کم نمی کند. او با استقلال قهرمان شد اما آن قهرمانی هرگز تضمینی برای موفقیت نبود و نیست.این تجربه تلخ بدون شک پایان فرهاد نبود و احتمالا باز هم روزهای شیرین برای این سرمربی جوان خواهد رسید.

251 251

کد مطلب 2220058

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۶
    44 16
    فرهاد مجیدی در امارات ، کمیته داوران انضباطی اخلاقی و استیناف را همراه خود نداشت پس به جای قهرمانی تیمش سقوط کرد
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۶
    33 16
    این سقوط فپقهرمانی استقلال را زیر سوال برد که کل فدراسیون همراه استقلال بودند و لی در امارات مجیدی اون پشتوانه را نداشت
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    39 12
    تیم ابطایح خیلی بیشتر از استقلال خرج کرده بود ولی در کمیته داوران و انضباطی امارات همراه نداشت وگرنه تیمش مثل استقلال قهرمان میشد
  • رضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    16 12
    اون تیم استقلال که قهرمان شد به خاطر بازیکنان خوبش بود ، نه مربیگری فرهاد مجیدی . بار فنی فرهاد مجیدی همینه که در تیمش در امارات دیدیم . اگر مربی خوب باشه ، تیم رو هر جور شده بالا میکشه .
    • مجید IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
      10 13
      این فصل رتبه جدولی پرسپولیس کجاست؟ به شاه فرهاد کاری ندارم٪
    • علیرضا IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
      1 0
      مجیدجان دلبندم. جهت یاداوری، رتبه استقلال به یک تیم کامل از سرمربی های مختلف در طول یک فصل کجا بود؟ حتی تا سقوط رفتید. با کمکهای موعود جون، تونستید جام حذفی رو به جام موعود تبدیل کنید و اون نتایج تاریخی در لیگ ۲ اسیا و ۷ گل از الوصل و الحسین به بار بیارید. کافیه یا بازم دفترچه خاطرات رو ورق بزنم؟
  • علی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    15 8
    این، همه اون چیزیه که این آدم هست. ضعیف، بی‌مایه و پرمدعا. آدمی که به پشتوانه جنجال‌سازی‌‌ قهرمانی گرفت اما جرات نشستن روی نیمکت استقلال در آسیا رو نداشت چون می‌دونست چه سرنوشت تلخی در انتظارش خواهد بود!
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    19 8
    امتیاز معیشتی و پنالتی معیشتی تو امارات نداریم.... اونجا باید سواد داشته باشی
    • مری IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۸
      0 2
      اینجا هم یه کم سواد لازمه دوست عزیز وگرنه بعد از VAR وضعیت پیروزی این نبود
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    12 7
    "شاه فرهاد آبی ها " ... با همین گنده کردن های بیجای آدما نابجا ، گند زدین به غونبال
  • محمد IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    12 5
    البته باید در نظر داشته باشیم که فرهاد مجیدی، فصل قبل تونست این تیم رو که در آستانه سقوط بود با نتایج خوب تو لیگ حفظ کنه و امسال تعدادی از بازیکن های خوبشون رو از دست دادن و تقریبا بازیکنی هم جذب نکردن
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    15 9
    اونجا آجورلو حضور نداشت در راهروهای فدراسیون کلکسیون پنالتی معیشتی امتیاز مفت بستونه عیار فنی فرهاد مجیدی همین هر شخص غیر از این فکر کنه به شعور خودش توهین کرده
  • حامد IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    0 7
    طرفدارای تیمی درمورد قهرمانی ناپاک صحبت میکنن که کل تیمهای لیگ قهرمانیاشونو قبول ندارن، ودریغ از یه تبریک بهشون بعد از جامهای اسنپی دمت گرم فرهاد مجیدی با اون قهرمانی بدونه باخت و اون تونلهای قهرمانی که قبل بازی برای اسقلال میزدن آب رو بریزید ...
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    11 0
    آقا فرهاد به امید خدا تیم بعدی رو به مقام قهرمانی می‌رسونه ،البته با حمایت رئیس فدراسیون و کمیته داوران دبی و امارات ،راههای رسیدن به قهرمانی برای آقا فرهاد فقط لابی گری ،خخخخ
  • رضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    1 0
    تیم اماراتی بی پول با بازیکنان معمولی فقط برای بقا بسته شد همین کار را بر ای مجیدی سخت کرده بود اما درايران با فدراسیون آقای تاج ونبی که تمام قد با داورانش در خدمت پرسپولیس بودند استقلال را بدون باخت با رکوردهای تاریخی قهرمان کرد اما درامارات تیم بی پول و معمولی او همیشه برای بقا می جنگید. شاه فرهاد استقلال منتظر توست
  • گل پونه ها IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
    0 2
    چقدر لنگی این جاست!!! پرسپولیس قهرمان،این فصل رتبه چندمه!؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین