در دیدار عراقچی با نخست وزیر عراق چه گذشت؟

سید عباس عراقچی در دیدار با نخست وزیر عراق، بر ضرورت اهتمام همه کشورهای منطقه برای صیانت از امنیت و صلح، خصوصا از طریق جلوگیری از استفاده طرف‌های متجاوز از قلمرو و امکانات آنها برای حملات غیرقانونی علیه ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به‌منظور رایزنی با مقام های عالی‌رتبه دولت عراق به این کشور سفر کرده است، ظهر امروز یکشنبه با علی فالح الزیدی نخست‌وزیر عراق، دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار، ضمن ابلاغ پیام تبریک مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و گسترش روابط با عراق در همه زمینه‌ها تأکید کرد و توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، تجاری، فرهنگی و مردمی را تأمین ‌کننده منافع مشترک دو ملت و در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه ارزیابی کرد.
 

عراقچی همچنین با تشریح آخرین روند دیپلماتیک برای خاتمه جنگ تحمیلی آمریکایی-صهیونیستی علیه ایران، بر ضرورت اهتمام همه کشورهای منطقه برای صیانت از امنیت و صلح، خصوصا از طریق جلوگیری از استفاده طرف‌های متجاوز از قلمرو و امکانات آنها برای حملات غیرقانونی علیه ایران تأکید کرد. 

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، همچنین بر تداوم هماهنگی و همکاری‌های نزدیک ایران با عراق و گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق دوستی میان عراق و ایران، تأکید کرد: دولت جدید عراق مصمم به توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها است.

براساس این گزارش طرفین همچنین بر تداوم رایزنی‌های سیاسی، تقویت هماهنگی‌های دوجانبه و گسترش همکاری‌ها در راستای تأمین منافع مشترک، حفظ امنیت و ثبات منطقه و مقابله‌ با تروریسم تأکید کردند.

310310

کد مطلب 2239476

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

آخرین اخبار