پزشکیان:ارز ترجیحی حذف نمی شد در جنگ با قحطی کالای اساسی مواجه می شدیم/ کالاهای مورد نیاز مردم در بازار موجود بود و کمبودی احساس نشد

رئیس جمهور گفت: در شرایطی که هم‌زمان با جنگ، ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز را نیز پشت سر می‌گذاشتیم، کالاهای مورد نیاز مردم در بازار موجود بود و کمبودی احساس نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در سخنانی با اشاره به اصلاح روند تخصیص ارز و تأمین کالاهای اساسی، اظهار کرد: سال‌ها به افراد مختلف ارز، یارانه و امتیازات ترجیحی داده می‌شد، در حالی که همه می‌دانستند این مسیر، راهکار درستی نیست.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: خدا کمک کرد که با اصلاح فرآیند تأمین و عرضه کالاها و با همکاری دستگاه‌های مختلف، بتوانیم این مسیر را مدیریت کنیم. در این میان حمایت و پشتیبانی شهید رئیسی نیز نقش مهمی داشت و اگر این همراهی‌ها نبود، اجرای برخی از این اقدامات بسیار دشوار می‌شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به منافع برخی گروه‌ها از سازوکارهای گذشته تصریح کرد: در این فرآیند منافع قابل توجهی وجود داشت و عده‌ای از منابعی که دولت در اختیارشان قرار می‌داد، بهره‌های کلان می‌بردند. با این حال دولت تصمیم گرفت این روند را اصلاح کند.

پزشکیان تأکید کرد: اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، در دوره جنگ با مشکلات جدی در تأمین کالاهای اساسی روبه‌رو می‌شدیم. معنای ادامه روند گذشته این بود که کالاهای اساسی از بازار ناپدید شوند و کشور با شرایطی شبیه قحطی مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن نیز تصور می‌کرد با ایجاد اختلال در تأمین کالاها، جامعه با کمبود و نارضایتی گسترده روبه‌رو خواهد شد، اما با لطف خدا، هدایت‌های مقام معظم رهبری، پشتیبانی دولت، همکاری بانک مرکزی و هماهنگی مستمر دستگاه‌های اجرایی، این سناریو محقق نشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در طول این دوره، مردم با کمبود کالاهای اساسی مواجه نشدند. در شرایطی که هم‌زمان با جنگ، ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز را نیز پشت سر می‌گذاشتیم، کالاهای مورد نیاز مردم در بازار موجود بود و کمبودی احساس نشد.

پزشکیان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر برای مدیریت شرایط اقتصادی کشور گفت: به‌صورت روزانه جلسات هماهنگی با حضور مسئولان و وزرای مرتبط برگزار می‌شد و برای مسائل و چالش‌های موجود راه‌حل‌های اجرایی تعریف و پیگیری می‌شد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت ادامه اصلاحات اقتصادی اظهار کرد: دولت در مسیر اصلاح ساختارها و ساماندهی نظام اقتصادی کشور حرکت می‌کند و برای موفقیت در این مسیر به همکاری همه دستگاه‌ها، شبکه بانکی و فعالان اقتصادی نیاز دارد.

۲۹۲۱۸

کد مطلب 2236290

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 35
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    2 2
    خداقوت آقای رییس‌جمهور محترم و صادق
  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    8 0
    دلیلش را میدونی؟ چون گرون کردی و مردم نتونستم بخرن،به همین سادگی
  • Mahmood a IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    3 0
    آره ارز ترجیحی را حذف کنید تا کسی نتواند کالا بخرد این جوری حداقل بازار انباشته از کالا هست
  • ایرانی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    8 0
    ...اجناس گرون بود مردم نتونستن بخرند کمبود ارزاق نداشتید ربطی به مدیریت شما نداشت
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    4 0
    پس می‌دانستی جنگ میشود به استقبال گرانی رفتی از ارز و کالا های مصرفی و بنزین
  • کوروش کبیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    3 0
    مردم پول ندارن، صحبت از کالا می‌کنی!!!
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    3 1
    والله اگر قحطی می شد خیلی بهتر از آن است که قیمت‌ها سرسام آور شده وننی توانیم چیزی بخریم
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    4 0
    قدرت خرید وجود نداشت و آنرا از بین بردید. حالا افتخار کنید کالا در بازار بفور بود چه فایده؟!
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    5 0
    جناب خیلی مدیر و کاردان ، یکشبه قیمت رو میکنی 10 برابر طوریکه اقشار ضعیف دیگه قادر بخرید نیستن . هی پشت ویترین مملو از مواد خوراکی وقتی طرف فقط نگاهش میکنه و با دست خالی میره خونه با قحطی چه فرقی میکنه . چرا از آخرت نمی ترسیم ؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    3 0
    چراهمه شماها دروغ میگید؟! مردم هیچ وقت باکمبود کالا روبرو نبودند، از گرانی سرسام آورکالاها رنج می‌برند؟!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    4 0
    جه منطق مسخره ای همیشه به کار میگیرید اگر فلان نمیکردیم بهمان میشد و همیشه بهمان بدتر بوده است و این همیشه توی دهان مسِولان بوده به عنوان مثال اگه ما نبودیم دلار 10000 تومان میشد و این مال زمانی است که دلار به 5000 تومان رسیده بود و همینطور تا حالا که دلار 170 هزار تومان است و اظهار میدارند اکز ما نبودیم 200 هزار تومان بود و این قصه ادامه دار است
  • بازنشسته IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    4 0
    راست میگه بنده خدا،ارز ترجیحی رو برداشت کالا اساسی مردم قیمت بالای۳برابر شد،انوقت قدرت خرید پایبن اومد.خدا رو شکر قحطی نشد؟!
  • FR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    3 0
    قحطی و کمبود کالا وجود داشت !!! البته کالای که کمبود بود "" پول "" !!! با گران فروشی قدرت خرید مردم را گرفتید و پول جیب ملت را به جیب دولت و الیگارش ها ریختید !
  • ایرانی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    2 0
    رییس جمهورعزیزمنی که به شمابه عنوان رییس جمهوررای دادم انتظاردارم شماتصمیم قاطع بگیریدانعطاف پذیری شماباعث سو. استفاده افرادی که هیچ مسولیتی ندارن بشه وحتی یک مداح برای شماشاخ وشونه بکشه واقعا متاسفیم .قلبمان سوراخ شده لطفااین چنین مواردرامدنظربگیرید.تادیگه تکرارنشه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    1 0
    بله آقای پزشکیان کمبودحس نشد اما نبودقدرت خریدکاملا حس شد.واقعابااین طرزتفکرممکلت داری میکنید؟؟!!مدیریت ارزترجیحی مهمه که ازعهده شماخارجه.خدارحمت کندشهیدرییسی رو.هزاران حیف
  • 4370594685 IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    1 0
    سلام بله کاملا درسو می فرمایید ولی ما بااین حقوق ها قادر به خریدن ضروری ترین کالاها بودیم حتی لبنیات رو هگ داریم ازسفره حذف می کنیم هرسال حدود نیم کیلو اجیل می دا ن اونو هم نذف کردک الان دوساله ما روی ماه انیل رو ندیدیم
  • پینیکیو IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    2 0
    کالا فراوان ولی به قیمت خون مردم اقای رئیس جمهور ، از قیمت دارو دیابتی ها وسرطانی ها خبر داری یا جون مردم مهم نیست ،مهم مالکان کمپانی ها واست مهمه
  • علی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    0 0
    لعنت خدابرقوم الظالمین
  • منوچهر کردمسلک IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    1 0
    آقای رئیس جمهور ،حذف ارز ترجیحی باعث شده مردم دیگر حداقل های ضروری روزمره را هم نتوانند تهیه کنند الحمداله شما ۵الم به غیب هم هستین شما از کجا تشخیص دادین قرار جنگ بشه که چند ماه قبلش ارز ترجیحی را حذف کردین ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!@@@ درسته کالابرگ بازار بود ولی پولی تو جیب مردم نبود که با قیمت های چند ده برابری کالای مورد نیازشان را تهیه کنند ای کاش می گذاشتید روال قبل ادامه پیدا می کرد اگر هم با گفته خودتان قحطی پیش می یابد آنوقت همه بالا و پایین باهاش مواجه می شدیم خودتونم می دونید گفته هایتان از پای بست دروغ است همین و بس
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    0 0
    دستت در نکنه دولت محترم جناب دکتر پزشکیان درسته ۴۰روز جنگ کسی احساس نکرد که تو این مملکت جنگه خدا قوت
  • محمدرضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    0 0
    بله ولی...
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    0 0
    آقای ریس جمهور محترم بفکر قشر کم درآمد باشید تورم لحظه ای و گرانی کمر این اقشار ضعیف رو شکونده فکری بحال مردم بکنید جلوی این تورم رو بگیرید
  • ناشناس IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    0 0
    با چه قیمتی موجود بود وهست وقتی مردم قدرت خرید حتی نان خالی را ندارند و در فقر و بیچارگی زندکی میکنن چه مزیتی داره
  • مهدی IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    اگر این ارز ترجیحی که داده میشد کنترل میشد و طرف مجبور بود کالای مربوط با ارز ترجیحی را تحویل دهد چنین اتفاقی نمی افتاد شما ارز ترجیحی غذای دام و طیور را به جای دادن به یک وارد کننده به خود مسیولان دام پروری می‌دادید این سود واردات هم به جیب دامدار می‌رفت و می‌توانست قیمت گوشت و شیر و مرغ کاهشی شود چون سود واردات را داشت سود خود را در تولید کم میکرد
  • ناشناس IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    کالا بود ولی گران بود کالا برگ تو هم ارزش خودش را ازدست داده بود کلا در این دوسال پدر ملت رادرآوردی شما چقدر از عملکرد خودت هم دفاع میکنی دربین مردم نبودی که بفمی مردم چه ذابی میکشند
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    0 0
    وقتی مردم توان خرید نداشته باشند با کمبود فرقی نمیکنه
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    با حذف ارز ترجیحی پدر مردم از گرونی در اومده.آدرس غلط نده..راهت اشتباه آقای رئیس جمهور
  • سمند IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    0 0
    چقدر واقع بین و آینده نگری شما آقای دکتر غرق در رفاهیات آیندمون کردی تشکر
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    چه فایده؟ وقتی کالاها اینقدرگرون بودکه مردم توان خریدش رونداشتن فرقش چی بود؟ درهرصورت سفره مردم خالی بود. کاش اصلا توبازارکالا نبود.. اینجوری حداقل مردم دلشون هوس نمیکردو آه کشیدن بچه هاشونو تماشا نمیکردن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین