محمد مهاجری: جمع‌کردن تندروها برای نظام مثل آب خوردن است اما.../ شورای عالی امنیت ملی همچون زمان شهید لاریجانی باید قاطع عمل کند

موضوع امضای تفاهم نامه با آمریکا شعله های خشم تندروها را برانگیخت و در این مدت خط و نشان های صریح و تندی از جانب مجریان صداوسیما و تجمعات خیابانی برای هیأت مذاکره کننده به طور مشخص محمدباقر قالیباف کشیده شده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره اوج گیری مخالفت تجمعات خیابانی با موضوع امضای تفاهم نامه بین ایران و آمریکا گفت: این تجمعات زیر 5 درصد جمعیت مردم ایران را تشکیل می دهند اما تریبون دارند و به افراد و شخصیت های مختلف فحش و ناسزا می دهند و به آنها تهمت می‌زنند.

وی با بیان اینکه کسانی که این مواضع تند را اتخاذ می کنند،  ناراحت و نگران به هم خوردن انسجام ملی نیستند، افزود: متأسفانه رسانه های معاند مثل اینترنشنال و بی بی سی اخبار و تصاویر این هتاکی ها را با شوق و ذوق منتشر می کنند؛ همین که این رسانه ها توانستند بگویند «تفاهم و انسجام ملی در داخل ایران درباره موضوع مذاکره وجود ندارد»، این را برای خود یک نوع پیروزی می دانند.

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: رهبری شهید  تأکید داشتند سیاست خارجی کشور در وزارت خارجه تدوین نمی شود بلکه در سطوح بالای نظام تصمیم گیری می شود، وزارت خارجه فقط مجری است. پس اینکه توافق شود یا نشود؟ چه زمانی توافق شود؟ شرایط آن چه باشد؟ در چند بند متن توافق نامه تدوین شود؟ موضوعاتی هستند که در سطح شورای عالی امنیت ملی مورد کارشناسی قرار می گیرد.

وی افزود: علت اصلی بروز چنین مسائلی در تجمعات خیابانی آن است برخی افراد درون حاکمیت با بعضی از این تصمیمات مخالف هستند اما چون در اقلیت قرار گرفتند، نظرات خود را در خیابان مطرح می کنند .

مهاجری افزود:اینکه تصور شود جبهه پایداری یا چند نماینده سطحی نگر مخالف این تصمیم هستند، شوخی ای بیش نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نظام اگر بخواهد تندروها را جمع کند، مثل آب خوردن 10 دقیقه ای آنها را جمع می کند اما علت فعالیت تندروها آن است که آنها به جاهایی از درون حاکمیت وصل هستند. این مجموعه های تندرو زمانی به وجود آمدند تا جلوی جریان اصلاحات بایستند اما الان دارند به سمت دیگری می روند.

وی افزود: اینکه عده ای بگویند «رهبری از تصمیم گیری ها برای مذاکره اطلاع ندارد یا مخالف این موضوع است» اما در عین حال شورای عالی امنیت ملی چنین تصمیمی بگیرد، این پارادوکسی است که باید حل شود. دفتر رهبری می تواند نظر ایشان را اعلام کند. همچنین دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی همچون زمان شهید لاریجانی باید قاطع عمل کند، یعنی رسما اعلام کند این تصمیم ،مصوبه شورا است و به تأیید رهبری هم رسیده است. در این حالت قوه قضائیه می تواند محکم با تندروها برخورد کند.

23302

کد مطلب 2233933

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 139
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    24 9
    آقا تکلیف روشن کنید تندرو کندرو مندروش نکنید مگه نمیگفتن پایان جنگ پس چی شد
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    31 26
    ول کن براشون یه کاری درست شده بیکاری و بیسوادی درد بزرگیه
  • SE ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    11 15
    زمان شکار هم با بوق و طبل و در قابلمه سرو صدا ایجاد میکنند تا شکار و گیج کنند یا به یک طرف هدایت کنند دیگه قرار نیست که این متصدیان سرو صدا ادعای شکارچی بودن بکنند
  • SE ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    34 26
    مشکل باز هم صدا و سیماست که آنچنان نقش پر رنگی به اینها میدهد که باز گرداندنشان به جای اصلی بسیار مشکل میشود و شاید مثل آنکه اسم پسرش را رستم گذاشت بعد میترسید صداش کنه !
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    48 32
    ازاولین روزهای انقلاب تند روها جزاینکه کشور را به طرف فقر برده اند سود دیگری نداشته اند علت اصلی این تحریم ها وعقب ماندگی ها تندروهای بودند که با چسباندن خود به رهبری ایده های خود را به نفع خودشان پیش برده اند.
  • سام علیک IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    46 21
    درمورد برخورد وجمع کردن براندازها همین عقیده را داشتی ؟!
  • حسین قربانی جانباز هشت سال دفاع مقدس IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    41 22
    جناب آقای مهاجری برادر گرامی با سلام مثل اینکه شما واقعاً فکر میکنید وارثان مطالبه خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید و با رأی و نظر عموم نیت پاک ملی و ملت ایران اسلامی و شهید پرور اهمیتی برای ادامه مسیر انقلاب ارزش قائل نبوده و نیستید عذرخواهی میکنم ریاست جمهور لغایت انتخاب شورای خبرگان رهبری با همین رأی اعتماد اقشار جامعه تعریف و تعیین شده ببخشید سه ماه و اندی ملت ایران عزیز کف خیابان با توجه به شرایط سخت اقتصادی و ازجان و مال حریم حمایت از رزمندگان اسلام و مسئولان کشور را حفظ کرده و هشت سال دفاع مقدس هم همین امت شهید پرور ایران بود ببخشید لات منشی و کوچه بازاری چال سر میدانی برای ملت شاخ و شانه پهن میکنی کدام مدرک دکترای تخصصی تحصیلی برای شما اینگونه تدابیر ویژه پیام به جمیع ملت شریف ایران اسلامی را تعبیر کرده ؟! تندرو و کندرو نداریم اختلاف نظر شاید اما متاسفانه باید بعنوان یک بسیجی ۵۸ ساله اعلام کنم هیچ کدام شما گمان نکنم بر مسند قدرت بجای خدمت سالیان متمادی تکیه گاه بر خود و فرزندانتان نشسته اید بازار جهت خرید مایحتاج زندگی رفته و کلا گذشته خود را فراموش کرده اید و.....غیره
  • علی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    44 22
    گیریم همه سخن شما درست اگر بعد از مدت اندکی باز لب ولوچه آویزون دیدید که تربابتون همین توافق را هم با تمسخر پاره کرد اونوقت هزینه سنگین این اعتماد شما غربکدایان را تمام ملت میدهند الا شما..چون شما پاداش و سکه و سرمایه گذاری کلان خود را در کشورهای غربی انجام دادید فقط ما ملت سرمون بی کلاه میمونه..و الا هیچ کس با صلح و امنیت مخالف نیست
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    21 27
    منطقی بود، به قول ضرب المثل معروف: هر چه بگنند نمکش می زنن وای به روزی که بگندد نمک! این تندروها سرمنشأ و محوری دارن یکی از اقمار اون محورن، به جایی وصلن و غیرمستقیم از همان قدرت نیرو و انرژی می گیرن و حمایت می شن. این وضعیت اگه وجود نمی داشت که کشور این جور اداره نمی شد، برای بقا به این وضعیت احتیاج دارن.
  • بازنشسته IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    14 15
    اگر شورای عالی امنیت ملی در جمع کردن تندروها قصور میکند ، از آنجا که منافع ملی بر منافع جناحی و شخصی و تعصباتی الویت دارد ، رهبر معظم و رییس شورای عالی امنیت ملی تغییراتی در ساختار شورای عالی امنیت ملی ایجاد کنند.
  • محمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    37 23
    شما عاشق امریکا هستید عاشف هم کوره
  • نیاز IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    43 18
    آقای مهاجری شما هم جزء ۳درصد ما بهترون هستید بزودی ملت از وجودت خلاص خواهند شد
  • جوادانصاری پور IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    28 9
    این ها که جمعیتشان 1درصد جمعیت ایرانه میخان 95درصد ورهبری تابع خودشان کنند تورا خدا منسجم شوید
  • حسین IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    17 6
    امان از میکروفون.
  • خسرو صادقی معلم بازنشسته IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    26 35
    جناب مهاجری ۵ درصد که سهل یک درصد هم نیستند اما با قول شما متاسفانه تریبون دارند .با این افراد باید برخورد قاطع وفیریکی کند وبه عنوان دشمن به انها نگاه کند
  • احدی از ملت ستمدیده از گرانی ها IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    18 3
    فرمودند که این تندروها را برای جلوی اصلاحات بوجود آوردن که مانع آنها شوند. کاش می فرمودند که کی بود که این ها را شکل داد و ساپورت قدرتی می کرد؟ که را کشتی تا کشته شدی زار
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    30 6
    منظور جنابتان از تند رو همون حزب الهی هاست دیگه ؟
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
      58 16
      چرا وقتی از تندروها انتقاد می شه عده ای میگن منظور حزب اللهی است؟ چنین برداشتی توهین به حزب اللهی ست. حزب اللهی هرگز تندرو نیست
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    45 30
    زنده باد تندروها
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    22 23
    اینها شعبه دوم اسرائیل هستند وسلام
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    18 26
    ای بابا جونمون رفت شما کار رو تموم کنید این تندروها دمشون باید چید هیچ چیز برای ما بهتر از آشتی با دنیا نیست .
  • یک نفر IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    39 18
    خودتان بال پر دادید به تندروها حالا برای خودتان شاخ شدنند وحتی تهدید هم می کنند الان وقت آن است جمع بشونند وگرنه به بعد دیر است
  • زهرا IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    46 27
    لعنت خدا بر اصلاح طلبان خاعن هروقت این خاعنان به قدرت رسیدن اقتصاد کشور به بن بست رسید کشور دچار جنگ هنجارشکنی فتنه واشوب شد لعنت به شماها
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    26 25
    تند روها . همان های هستند که بدون در نظر گرفتن شرایط مکانی و زمانی کشور در یک چهار چوب بسته فکری حتی از ولایت فقیه پیشی میکیرن و اصل رهبری را زیر سئوال میبرن . و از خطوط قرمز عبور میکنن! و جالب است خود را مدافع کشور میدانند . وحالا دنبال ایجاد شکاف در وحدت ملی هستند
  • سارا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    31 5
    بزار توافق امضا بشه ببینیم چن ماه عمر میکنه
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    10 2
    تندرو دقیقا کی هست حالا
  • سرباز خمینی کبیر IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    9 10
    با جمع کردن تندروهای مذهبی نما اسرائیل را عصبانی میکنید و ایران تهدید هسته‌ای میکند
  • حرف مردم IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    8 13
    در بین این همه گرفتاری اعم از جنگ شهادت گرانی بیکاری و.... دیگه وجود اینها که پیاده نظام امن دشمنان کشور هستند دنبال اهداف منافع و امراض سیاسیشون هستن خیلی زیادیه
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    19 20
    این جماعت اندک وبی حیا همیشه برای کشور وملت ونظام هزینه تراشی کردند در واقع حامی جنگ حامی تحریم حامی خشونت وبه هیچ مبانی اخلاقی و انسانی پایبند نبوده و نیستند حاکمیت باید به شدت با این جماعت برخورد کند
  • عباس IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    22 22
    اگر جلو تند روهای بی مغز را نگیریید این مملکت را ب فنا میدهید
  • شاهین IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    37 9
    چهل سال آدرس غلط دادید اصل تندرو خود شما هستید و انشاءالله در انتخابات آتی ریاست جمهوری مردم بساط شما را نابود خواهند کرد
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    19 2
    هرچی رهبر بگوید درست است منافع مملکت مهم است
  • شاپور IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    29 1
    من یکی فکر نمیکنم این جنگ تمام شده باشد و اگر تمام نشده باشد و جنگ زمینی هم اتفاق بیفتد اقای مهاجری میتونه بره جبهه وتندروها نرن تو جبهه باور کنین که من خودم هرچی رهبر تائید کنه بدون کم وکاست انجام میدم و اون افرادی که اون شب شعار میدادن برای قالیباف وعراقچی تنها دلسوزانی بودن که اطلاعی از تائید رهبر نشداشتن وافرادی بودن که طی این مدت تو باران برف سرما کف خیابان بودن و مستحق این نیستن که مهاجری تهدیدشان کند
  • فاطمه IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    4 10
    تند روها دیگه نمی تونند به بهانه اینکه شاید امریکا به مذاکره خیانت کند با مذاکره مخالفت کنند در حالی که امریکا در جنگ ومبارزه نظامی هم خیلی به ما خیانت کرده الا ۴۷ ساله که به ما خیانت کرده ولی ما همانطور که میدان را رها نکردیم گفتگو و مذاکره رو هم نباید رها کنیم
  • شاهد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۶
    31 16
    اگر اینهایی که تو تند رو می خوانی نبودند کشور هم نبود
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    8 11
    کشور تند رو و کند رو نداره یه عده دنبال اغتشاش هستن تا به منافع غیر شرعی خود برسن که اصالتشون هم ایرانی نیست
  • مؤمن IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    5 17
    چه بسا نفوذی های دشمن باشند در در لباس انقلابی ، وگرنه دلیلی نداره که با دشمن صهیونیستی همسو باشند
  • ناشناس US ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    11 1
    جوجه ها را آخر پاییز می شمارند ،اکثریت
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    4 11
    برای پیشگیری از دودستگی باید با اختشاگران برخورد قانونی شود صد روز تمام شد
  • بهمن IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    5 15
    البته که بی بی سی رو بزارین کنار چون همچینم این خبرو اینطوری پخش نکرده و نمیکنه اما من شخصا نمیدونم این پایداری چی ها با ۲ در صد رای نصفه نمیه که گزفتن رفتم تو مجلس به کنار صدا سیما با رئیس ضعیفش چرا در خدمت ایناس که عملا دارن تو زمین اسرائیل و آمریکا بازی میکنن رهبری همین الان و فوری باید رئیس صدا سیمارو عزل کنه و بساط این برنامه ها و تحلیلای آبکی و دروغ رو سریعا جمع کنه اینا حتی دارن به رهبری جدید و قدیم هم توهین میکنن و انسجام مردمو خراب میکنن به ایم انقلابی گری که حتما دروغ میگن و با علم و آگاهی کامل دارن برای دشمن کار میکنن که باید محاکمه هم بشن ولی متاسفانه بعد از جنگ به جاهای بالاترهم میرسن و همیناس که مردمو از کشور و حاکمیت دور و دورتر میکنه
  • یاسر IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    10 16
    درود بر آقای مهاجری حتما منافع شون و دلالی شون به خطر افتاده وگرنه داره ارزانی میشه طلا اومده پایین ، خودرو ، دلار و... حتما کاسب تحریم هستند دقیقا درست گفتید زیر ۵درصد هستند ۹۵درصد مردم خیلی تند رو نیستند تا کجا جنگ باشه آخر هر جنگ هم مذاکره است قالیباف و عراقچی و پزشکیان به مردم خدمتی کردن که تاریخ ساز میشه
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    15 16
    همین تندروها کشور را به این روز رسانده اند
  • نفرین بر وجدان خاموش IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    6 9
    احسنت
  • راغب IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۷
    6 2
    به نظرم بعضی دوستانی که کامنت گذاشته اند اصلا حرفهای مهاجری را نخونده اند. حرف مهاجری این نیست که کسانی که کف خیابانند 5 درصدند. او میگه تندروها 5درصدند. واقعا اینهایی که شبها میان توی خیابون به این و اون فحش می دهند و توهین می کنند؟ ماهایی که اکثر شبها بیرون بودیم دیدیم اکثریت طرفدار ایران و استقلال کشور و حمایت از رهبرند. یک عده هم هستند به این و اون فحش زشت می دن.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین