حمله کیهان به عادل فردوسی پور و امیرحسین قیاسی/ فضای رسانه را از وجود این افراد پاکسازی کنید

در روزهای گذشته، مواجهه با جنایت وحشیانه و تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی و آمریکا به مرزهای کشورمان-به‌ویژه فاجعه دردناک و نقض حقوق بشردوستانه در مدرسه شجره طیبه میناب- آزمونی بزرگ برای سنجش شرف، وطن‌دوستی و حریت مدعیان رسانه‌ای بود. اما چهره‌هایی مثل عادل فردوسی پور و امیرحسین قیاسی در این آزمون مردود و رسوا شدند.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه کیهان نوشت:به نظر می‌رسد زمان «پاکسازی فضای رسانه‌ای» فرا رسیده است.

عادل فردوسی‌پور همه موجودیت، شهرت و ثروت خود را مدیون ملت ایران، تریبون‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی و بیت‌المال این مردم است. او که ادعای هوش رسانه‌ای دارد، در جریان گزارش بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در پلتفرم اینترنتی، در مواجهه با فاجعه عظیمی که بر کشور گذشت، تنها به یک تسلیت کلی و مبهم برای «جان‌های عزیز» بسنده کرد!

آقای فردوسی‌پور! چطور هوش سرشار شما متوجه این نکته ساده نشد که نبردن نام از متجاوز آمریکایی و اسرائیلی و اشاره نکردن به شهادت مظلومانه کودکان هموطنتان در میناب، عملاً پاک کردن صورت‌مسئله و تقلیل دادن یک فاجعه ملی است؟

این مسیر غلط و رو به انحطاط به مستطیل سبز ختم نمی‌شود. امیرحسین قیاسی، کمدین نوظهوری که او نیز با صداوسیما چهره شد، پس از شروع جنایات آمریکا و رژیم صهیونی در ۹ اسفند سال قبل، عملاً کل بحران و تجاوز به خاک وطن را به قطع شدن اینترنت تقلیل داد؛ انگار بزرگ‌ترین چالش مردم در میانه یک نبرد ملی، سرعت دانلود است! افکار عمومی حق دارد بپرسد این چهره‌ها که به وقت موج‌سواری از غار بیرون می‌آیند و طلب اینترنت می‌کنند، چرا در برابر خون پاک شهدای میناب لال‌مانی می‌گیرند؟

باید صراحتاً گفت ما با غفلت روبه‌رو نیستیم. فردوسی‌پور و قیاسی ابعاد رسانه را خوب می‌فهمند؛ لذا فرضِ «سهو» رد است. این خط دیکته‌شده از اتاق فکرهای ناپیدایی تزریق می‌شود که منافع تجاری و پاداش سکوت را به شرافت رسانه‌ای ترجیح می‌دهند. اوج وقاحت این جریان آنجاست که پلتفرم‌های نمایش خانگی، نام بازیگر شریفی چون «آرمان درویش» را به جرم انتشار مستند و موضع‌گیری صریح علیه جنایت میناب، از تیتراژ خود حذف می‌کنند تا باج خود را به اربابان غربی پرداخت کنند!

خطاب به این ستاره‌های حلبی و مدیران مصلحت‌سنج پلتفرم‌ها باید گفت مسئولیت ملی و رسانه‌ای شما کجاست؟ کودکان مظلوم میناب که در آتش کینه دشمن سوختند، فارسی‌زبان و مخاطب همین برنامه‌های شما بودند. چرخه‌ باطل «سکوت، فاصله و بازگشت به پروژه‌های پردرآمد» بدون پاسخگویی باید متوقف شود. مراجع نظارتی باید با تشکیل کمیته‌های ویژه، راه را بر بازگشت بی‌هزینه این کاسبان مصلحت بازدارند و هوش رسانه‌ای و توان اقتصادی کشور را از چنگال این سلبریتی‌های نمک‌نشناس رها کنند.

23302

کد مطلب 2227424

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    45 0
    در ابتدا خودش را نابود کنید
  • سعید HR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    9 77
    اولین بار هست که وجدانم نمیپذیره با حرف کیهان مخالفت کنم
  • بابک IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    82 3
    کیهان خودش رو عقل کل میدونه در صورتی که با راجیفش عامل تفرقه و تنفر شده
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    92 7
    از نظر كيهان مجري تراز ، شهبازي و امثال آن هستند صدا و سيما هم ارث پدري
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      9 24
      کاری ندارم که یک حرف درست از کیهان سراغ ندارم. ولی امثال آقایان فردوسی پور و دیگران باید از کلی گویی و گنگ حرف زدن دست بردارند یا رومی رومی یا زنگی زنگی. نمیشه هربار یه طور گرد حرف بزنند نه سیخ بسوزه نه کباب. دیگه روزگار وسط خوابی و دوگانه سوزی تمام شده است.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    16 0
    باید مسبب این حادثه مشخص بشه .
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    67 3
    روزنامه ی کیهان باید درش رو تخته کرد مرد حسابی یه چرتکه بنداز ببین مملکت در چه بحراهای وحشتناکی قرار داره جز خفت و خواری و ندانم کاری و فراری دادن مغزها و هدر دادن سرمایه ها و کم رنگ شدن دانش و علم و ..بی بندوباری چه بار این کشور کرده یی و چه ثمری داشته یی
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      21 0
      iQ ها در سطح کلی جامعه رقیق شده و با ادامه این روند فرار مغزها نسل های بعدی باقی مانده وضعیت بدتری خواهند داشت
  • ناشناس IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    45 6
    چه جالب که اگه همین بازیگرا برای حوادث آذر و دی ماهی که به گفته ی خود آقایون کار عوامل اسرائیل و منافقین بود تسلیت بگن باید احتمالا منتظر ممنوع التصویری و زندان باشن ولی اگه در مورد جنگی که همون اسرائیلی های تروریست راه انداختن چیزی نگن باز باید منتظر ممنوع التصویری و زندان باشن. اسرائیلی که اسرائیلیه حالا چجوری یه جا باید تسلیت بگن یه جا نه معلوم نیست
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    4 40
    من نمیدانم چرا اشخاصی که از حکومت پول می گیرند رفتارها و اقدامات ضد حکومتی دارند. این خیانت نیست پس چیست؟ لااقل مثل اینترنشنال و منو تو طبق سیاست حکومتی که به آنها پول می دهند باشید.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    78 18
    مقصر حادثه میناب جمهوری اسلامی است هیچ انسانی داخل پادگان مدرسه نمیسازه
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      11 24
      شما که رو دست اینترنشنال بلند شدی!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      4 16
      بیمارستان چطور؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      11 24
      عجب! خود امریکا قبول کرده و فقط در عمدی بودنش شک داره اون وقت شما حکم قطعی رو صادر کردی! خیلی پرتی
    • محمود IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      1 7
      چه افاضاتی .!!امریکا چرا بعد از ساعت تعطیلی مدرسه (بقول شما پادگان)اونجا را نزد.بابا کمی خجالت بکش!
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      6 0
      دمت گرم بلاخره یکی حرف حساب رو زد
    • ح IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      0 4
      پسر جان تو پادگانهای همون آمریکا هم مدرسه هست. حالا بماند که این مدرسه 10 سال پیش از محیط نظامی جدا شده ولی توی اکثر پادگانهای ارتش که کلی خانواده زندگی میکنن مدرسه هست مغازه هست سینما هست .... پس یک دفعه بگو کی تو پادگان زندگی میکنه؟ درسته هزار تا ایراد به حکومت میشه بگیریم ولی دلیل نمیشه هر جنایتی علیه کشور شده رو ماله بکشیم. باز هم تاکید میکنم تو پادگانهای خود آمریکا هم مدرسه هست. بچه های نظامی ها درس نخونن؟
    • ح IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      0 7
      پسر جان تو پادگانهای همون آمریکا هم مدرسه هست. حالا بماند که این مدرسه 10 سال پیش از محیط نظامی جدا شده ولی توی اکثر پادگانهای ارتش که کلی خانواده زندگی میکنن مدرسه هست مغازه هست سینما هست .... پس یک دفعه بگو کی تو پادگان زندگی میکنه؟ درسته هزار تا ایراد به حکومت میشه بگیریم ولی دلیل نمیشه هر جنایتی علیه کشور شده رو ماله بکشیم. باز هم تاکید میکنم تو پادگانهای خود آمریکا هم مدرسه هست. بچه های نظامی ها درس نخونن؟
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
      2 8
      اول آن که آمریکا به سرزمین ما تجاوز کرده و مرتکب جنایت شده و پادگان هم بخشی از سرزمین ایرانه.حالا فرض کنید جمهوری اسلامی در پادگان مدرسه ساخته باشد، مگر پادگان جبهه‌ی جنگه که و سربازانی که در پادگان هستند فرسنگ‌ها از جبهه دورند. متاسفانه گرفتار روابت‌سازی آمریکا و رسانه‌های فارسی‌زبان شده‌اید. با استدلالی که شما می‌کنید یعنی آمریکا بی‌گناه و جمهوری اسلامی مرتکب جنایت جنگی شده. نعل وارونه به همین می‌گن.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    32 4
    توصیه به آقای کیهان هنوزازهمه ابعاداین جنایت که دل هرانسانی روحتی برخی ازدشمنان این کشورروبه درد آورده کمال استفاده را نکردی .بشین بیشتربررسی کن ببین دیگه چه گروه وچه افرادی رامیتونی بااستفاده ازاین موضوع درجامعه تخریب کنی.چرا که جزحذف وتخریب ،راه دیگری وجودندارد.
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    91 3
    در ابتدا حسین شریعتمداری و کیهانیان باید از خود بپرسند که چرا پنج ماه قبل به گلوله بستن جوانان در کف خیابانها را محکوم نکردند ؟ دختران بیگناه و مظلوم دبستان شجره طیبه توسط دشمنان ما به شهادت رسیدند اما جوانان معترض ما توسط خود ما !!!براستی کدامیک دردناک تر و عذاب اور تر است اقای حسین شریعتمداری !!!! علی نمینی جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی از تبریز
  • مجید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    36 1
    تو نماینده کدام افکار عمومی هستی؟! 😃چقدر مخاطب داری ؟!
  • پرستو IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    39 1
    حرف های عادل خان❤️ خیلی ها رو سوزونده
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    10 0
    این شریعتمداری ها و پایدارچی ها و اصولگراها چرا از کشتار ناجوانمردانه دی ماه حرفی نمی‌زنند ؟مگه ادعا نمی‌کردن کشتار دیماه کار تروریست ها بوده و چرا هر شخصی از کشتار دیماه حرف یا استوری می‌زاره سریع بهش حمله میکنند و توسط اطلاعات کشور بازجویی میشن؟برای چی شماها از حرف امثال فردوسی پور میسوزید.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    9 0
    درود بر عادل فردوسی پور
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    0 9
    عادل فردوسی پور دوست و رفیق و همبازی اون جادوگر فراری و خائن کریمی پاشاکی بوده و هست و خواهد بود . از او انتظار نداشته باشید.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    7 0
    چرا این حرفها رو در مورد محمدرضا گلزار نمی زنید که سالهاست میلیاردها تومن داره از صدا و سیما می گیره و هروقت اتفاقی میفته به دوبی فرار می کنه؟؟؟؟؟!!!!!!
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    6 0
    لعنت خدا و رسول خدا و ائمه و شهدا عزیز ، بر هر آن کسی که تن و بدن و دل بازنشستگان مظلوم و بی پناه را میلرزانند ! و آنها را تحقیر میکنند . انشاللله الرحمن و الرحیم خداوند قهار روزی هزار مرتبه تن و بدن تان را بلرزاند و تحقیرتان کند و بی آبرویتان کند تا بلکه بفهمید با این مظلومین بی پناه دارید چه کار میکند . خداوند ازتان نگذرد که ما هم نمیگذریم .
  • سحر SE ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    8 0
    اگر می خواستن در مورد جان های عزیز از دست رفته در ۱۸ و ۱۹ دی هم صحبت کنن اوکی بود؟یا فقط جان بچه های میناب عزیز بود و جان های از دست رفته در دی،جان نبود
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
    3 7
    با جماعتی طرف هستیم که حاضر نیستن آمریکا و عوامل داخلی اش را باعث و بانی وضع موجود بدونن. حاضر نیستن حرف صریح رژیم صهیونسیتی (اعلام رسمی نتانیاهو)در ماجرای دی ماه رو بشنوند. و قاتلین مامورین و مردم رو معترض می نامند. حاضر نیستن جنایات بیشمار آمریکا رو در جنگ های اخیر محکوم کنند. جماعتی که سرمایه دارهایی که باعث این وضع اقتصادی رو مردمی ، قهرمان و .... می نامند. رسانه های این جماعت مردم مبعوث شده را افراطی و تندرو و بیسواد میخوانند. به والله خون های ریخته شده به گردن شما تسلیم طلبان هستش
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۳
    7 0
    امثال همین شریعتمداری و پایدارچی ها باعث میشن یه عده بخاطر همین حرفها و فشارها به اینترنشنال پناه ببرند ،چرا اینقدر مزخرف میگید علیه دیگران ؟شما چکاره این مملکت هستین ؟
  • شهروز IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۳
    7 2
    ای‌کاش می‌فهمیدبم که دشمنی با آمریکا به نفع منافع ملی ما نیست . پنجاه ساله که داریم از این دشمنی ضربه می‌خوریم و باز آقایون دست‌بردار نیستند .
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۳
    6 0
    خجالت بگش مدیر گیهان چرا به گرانی خدا تومانی تیتر نمی دهی فقط دنبال جو ناارام کنید