ادعای ترامپ: ایران آتش‌بس را نقض کرد

رئیس جمهوری آمریکا مدعی پرتاب چهار پهپاد به سمت کشتی ها در تنگه هرمز شد و ادعا کرد که ایران آتش بس را نقض کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، دونالد ترامپ روز جمعه (به وقت محلی) در شبکه اجتماعی تروت سوشیال خود مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران دست‌کم چهار پهپاد تهاجمی را به سمت کشتی‌هایی که در حال عبور از تنگه هرمز بودند پرتاب کرده است.

به نوشته ایرنا رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: یکی از این پهپادها مستقیما به یک کشتی باری بزرگ و بسیار گران‌قیمت برخورد کرده و به آن خسارت وارد شده است، اما کشتی توانست به مسیر خود ادامه دهد.

ترامپ همچنین ادعا کرد: «ما سه پهپاد دیگر را سرنگون کردیم. بدیهی است که این یک نقض احمقانه توافق آتش‌بس ما است.»

به گزارش ایرنا، منابع خبری روز گذشته از حادثه دریایی در سواحل عمان خبر داده و اعلام کردند که این حادثه تلفاتی به همراه نداشته و آسیب زیست محیطی نیز نداشت.

این منابع گزارش دادند که یک کشتی باری در جنوب شرقی بندری در عمان مورد اصابت یک پرتابه ناشناس قرار گرفت.

همزمان سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد: گزارش حادثه ای در ۷.۵ مایل دریایی جنوب شرق بندری در عمان گزارش شده است. کاپیتان کشتی اعلام کرد که این حادثه آسیب زیست محیطی و تلفاتی به همراه نداشته است.

آرسنیو دومینگز دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: پس از طرح تخلیه توسط این نهاد که از طریق آن چندین کشتی با موفقیت تخلیه شدند، تصمیم گرفتم تا برای اطیمنان دوباره از تضمین‌های ایمنی لازم برای کشتی‌های موجود در لیست تخلیه ما و همه کسانی که در منطقه هستند، عملیات تخلیه را به طور موقت متوقف کنم.

این نهاد دو روز پیش اعلام کرده بود که در همکاری نزدیک با ایران، عمان و همه کشورهای ساحلی و آمریکا و صنعت دریانوردی عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد را که همچنان در منطقه هستند، آغاز می‌کند

۴۲/۴۲

کد مطلب 2238452

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    مرحبا به سپاهیان باغیرت و شجاع ایران ... ما نباید اثربخشی ایران در تنگه هرمز رو به باد فراموشی بسپاریم ... لیبرال‌های غربگدا این قدرت رو از ما گرفتند و احمقانه به آمریکا سپردند ...در حالیکه قویترین اهرم فشار بود تا بدون جنگ ، دشمنان مون رو به زانو دربیاریم و تحریم کنندگان مون رو تحریم کنیم ... اونوقت همون قدرتها از جمله آمریکا تمنای ارتباط با ما رو میداشت ... همون ارتباطی که غربگداهای احمق براش له له میزنند ... منتها اینبار از موضع قدرت ... به سلیقه ی امام و رهبر زیبا و نورانی مون سید مجتبی ...چرا تابناک پیامهای منو پخش نمیکنه ؟؟؟ فقط موافق غربگداها رو پخش میکنه ... افسوس بر تهمتهای دیکتاتوری به رهبر مهربان شهیدم ...
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    مذاکره کردیم تنگه باز شد هیچی نگرفتیم و نخواهیم گرفت فقط تنگه به باد رفت،این هم نتیجه اتحاد دوباره با اشعث و اشعری،قرآن بخوانید و بفهمید در داستان طالوت و جالوت خداوند در خصوص اتحاد با نادان چه حکمی داده،
  • نادر IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    شب‌ها هی به آسمون نگاه می کنم یه چیزی توش کمه هورا دوباره بمب و موشک و جنگنده و بمب‌افکن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین