چرا وزیر خارجه عمان دریافت «عوارض» عبور از تنگه هرمز را تایید نکرد؟

عضو کمیته رسانه تیم مذاکره‌کننده ایران در پاسخ به ابهامی که در فضای مجازی درباره توییت وزیر خارجه عمان درباره عدم دریافت عوارض عبور از تنگه هرمز مطرح شده است، گفت: قرار نیست آنچه دریافت می‌شود عنوان «عوارض» داشته باشد، بلکه هزینه دریافتی به عنوان «هزینه خدمات» موضوعیت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، امیرحسین یزدان‌پناه رئیس اداره اخبار مجلس در پیامی تصویری که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد به برخی فضاسازی‌ها درباره آنچه وزیر خارجه عمان در رابطه با تنگه هرمز و نوع دریافت عوارض از کشتی‌ها مطرح کرد پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، عضو کمیته رسانه تیم مذاکره کننده گفت که «بر اساس قوانین بین‌المللی اخذ عوارض از آبراه‌ها ممنوع است لذا ما هم قصد گرفتن عوارض نداریم اما چیزی به اسم «هزینه خدمات» وجود دارد مانند هزینه تأمین امنیت و... که طبق تفاهم نامه مشترک میان ایران و آمریکا قرار است ایران پس از ۶۰ روز از کشتی‌های گذری تنگه هرمز عوارض دریافت کند بلکه آنچه دریافت می‌شود هزینه خدمات است. 

وی در عین حال تاکید کرد که تنگه هرمز هیچوقت به شرایط پیش از جنگ برنخواهد گشت.

۳۱۰۳۱۰

کد مطلب 2237505

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

آخرین اخبار