وزیر جنگ آمریکا: با قدرت به اهدافی در ایران حمله خواهیم کرد

«پیت هگست» وزیر جنگ آمریکا با تکرار تهدیدات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، تهدید کرد که واشنگتن در صورت عدم توافق، ضربه سختی به ایران وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پنتاگون عصر چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی خطاب به کارکنان فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در تامپا در ایالت فلوریدا ادعا کرد ارتش آمریکا در صورتی که تهران برای پایان دادن به درگیری میان دو کشور به توافق نرسد، به ایران «ضربه سختی» وارد خواهد کرد.

 به گزارش ایرنا، این ادعاهای وزیر جنگ آمریکا در واقع تکرار تهدیدی بود که پیش‌تر از سوی دونالد ترامپ مطرح شده بود. وزیر جنگ آمریکا مدعی شد: «ما دقیقاً بر همان نتیجه‌ای متمرکز هستیم که رئیس‌جمهور به نمایندگی از مردم آمریکا خواستار آن است و پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم. و همان‌طور که رئیس‌جمهور امروز گفت، اگر آن‌ها به توافق نرسند، ما به آن‌ها ضربه سختی وارد خواهیم کرد.»


پیت هگزث مدعی شد:
فرماندهی مرکزی (سنتکام) در مهار ایران کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است و ما اجازه نخواهیم داد که این کشور به سلاح هسته‌ای دست یابد.
ما از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، محافظت می‌کنیم و ایران قادر به متوقف کردن دریانوردی نخواهد بود.
محاصره بنادر ایران قوی و قاطع است.
ایران طرف ضعیف‌تر است و حمله‌ای که امروز یا فردا انجام خواهیم داد، قدرتمند خواهد بود.
تأسیسات کلیدی در ایران را بمباران خواهیم کرد.
حملات امشب به ایران واضح و قدرتمند خواهد بود.
ایران حق انتخاب دارد که یا تلافی کند یا مذاکره کند و ما یک تیم مذاکره‌کننده عالی داریم.
عملیات نظامی با هدف دادن فرصتی به ایران برای رسیدن به توافق انجام می‌شود و رئیس جمهور ترامپ بهترین معامله‌گر در جهان و آماده توافق است.
به نفع ایران است که همین حالا توافق پیشنهادی را بپذیرد و از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند.
اگر ایران توافق را رد کند، باید با طرح‌های نظامی سختگیرانه‌ای روبه‌رو شود که من همین الان دیده‌ام.
ما طبق شرایط خود و علیه اهدافی که در راستای منافع عملیاتی ما باشند، به شدت به ایران حمله خواهیم کرد.
ما قابلیت‌هایی را که ایران به دنبال کسب آنهاست، هدف قرار خواهیم داد.
ایران نمی‌تواند آنطور که ما می‌توانیم بر آنها تأثیر بگذاریم، بر ما تأثیر بگذارد.
حملات امشب، موضع دیپلماتیک و منافع نظامی آمریکا را تقویت خواهد کرد.

310310

کد مطلب 2231687

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • ناشناس IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۱
    0 0
    موقعیت حساس است لطفا نگذارید آقای پزشکیان با صحبت‌هایش نقطه ضعف نشان دهد ودشمن سو استفاده کند دلاوران رشیدایران انشاالله این بار انتقام خون امام شهید را خواهند گرفت
  • بی نام IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۱
    0 0
    شتر درخاب بیند پنبه دانه ...😴
  • ایرانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۱
    0 0
    ارباب شغالش غلتی نتوانست این وزغ چه غلتی می‌تواند بکند جا دارد از اقتدار آقای عزیزی تشکر کنم حرمت خون شهدا اصل است
  • یک نفر IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۱
    0 0
    آخرش کار بجای میزسد که ترامپ تمام زیر بنای کشور را می زند از سدها وجزیر نفتی و پرشیمی وبرق وپلها و غیره با اسراییل اواز منطقه می رود بیرون وایرا ن بتلافی کشورهای منطقه را می زند وخراب می کند وبعد مدتیکه آرامش به منطقه آمد امریکا با پول آن کشوره به بازسازی می پردازد وپول هنگفتی به جیب می زند وآن کشور بیشتر به امریکا واسراییل وابسته می شون ولی در ایران مردم مجبور به مهاجرت به کشورها دیگه میشوند وبه گدایی می افتن این نتیجه جنگ است !؟
  • یک نفر IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۱
    0 0
    آخرش کار بجای میزسد که ترامپ تمام زیر بنای کشور را می زند از سدها وجزیر نفتی و پرشیمی وبرق وپلها و غیره با اسراییل اواز منطقه می رود بیرون وایرا ن بتلافی کشورهای منطقه را می زند وخراب می کند وبعد مدتیکه آرامش به منطقه آمد امریکا با پول آن کشوره به بازسازی می پردازد وپول هنگفتی به جیب می زند وآن کشور بیشتر به امریکا واسراییل وابسته می شون ولی در ایران مردم مجبور به مهاجرت به کشورها دیگه میشوند وبه گدایی می افتن این نتیجه جنگ است !؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین