بنزین گران می‌شود؟‌/ تصمیم بنزینی دولت و مجلس اعلام شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: فعلاً همه سیاست‌ها بر این است که مدیریت مصرف از طریق روش‌های غیرقیمتی دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا سپهوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سناریوهای مطروحه در خصوص مدیریت مصرف بنزین گفت: فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین اتخاذ نشده و سیاست مشترک دولت و مجلس، مدیریت مصرف بر پایه راهکارهای غیرقیمتی است.

مهر نوشت: وی در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در خصوص قیمت سوخت فراتر از وزارت نفت انجام می شور اظهار کرد: نخست این‌که ما سال قبل در هیئت وزیران و در سال‌های قبلی هم این موضوع را داشتیم. درباره تغییر قیمت سوخت، مجلس اختیار را به دولت داده و دولت هم سال گذشته ابلاغ کرد و قیمت سوخت را افزایش داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: متناسب با شرایط، دولت می‌تواند این قیمت را افزایش دهد، اما این موضوع با مشورت مجلس انجام می‌شود. طبق جلساتی که تاکنون داشتیم، مجلس و دولت فعلاً روی سیاست‌های غیرقیمتی برای مدیریت مصرف سوخت توافق کرده‌اند و در حال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت گرفته نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: سناریوهای مطروحه در خصوص سیاست های قیمتی برای مدیریت مصرف سوخت بیشتر در حد نظرات و پیشنهادها است.

سپهوند همچنین در رابطه با این‌که تصمیم‌گیری در حوزه قیمت سوخت فراتر از وزارت نفت انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد در این زمینه تصمیم‌گیری شود، این کار در سطوح بالاتر انجام می‌شود و با مجلس نیز مشورت خواهد شد. فعلاً همه سیاست‌ها بر این است که مدیریت مصرف از طریق روش‌های غیرقیمتی دنبال شود.

۲۲۳۲۲۵

کد مطلب 2220547

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۸
    0 0
    صف های طولانی بنزین و گازوئیل در استان کرمان
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۸
    0 0
    بله گران میشود / چون اسم گرانی بنزین به میان امد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۸
    0 0
    شب عید بدون اطلاع - ذخیره و صرفه جوئی خیلی ها رو از شش ماه کم کردین .حالا هی همش رو استفاده و دور دور میزنیم الکی که سوخت نکنید
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۸
    0 0
    کاش بنزین 5برابر میشد اما اجناس و تورم ده برابر نمیشد .از فلفل سیاه که از 75هزارتومن شده 600هزارتومن.تا کارت صدا 8700تومنی که شده 8میلیون 200.کمک فنر دومیلیونی شده 20میلیون و غیره
  • محمدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۸
    0 0
    علت و راه حل برای ترافیک، ناترازی سوخت، آلودگی شدید هوا در کشور و در نتیجه، خشکسالی و همچنین مشکلات اقتصادی مردم، مانند بیکاری و کم بودن حقوقها متاسفانه شرایط اقتصادی برای مردم بسیار دشوار شده و این موضوع امنیت مردم و کشور را تهدید می¬کند. از طرفی اگر قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی بالا رود ، مردم متحمل فشار اقتصادی میشوند، اما از سوی دیگر، اگر قیمت گذاری به همین روش کنونی بماند، فشار اقتصادی و آسیب آن برای مردم و کشور بسیار بیشتر است ( مثلا سالهای 76 تا 84 با اینکه، قیمت بنزین به قیمت جهانی یعنی حدود 1 دلار نزدیکتر بود، اما تورم، کمتر و اوضاع اقتصادی بهتر بود ). تعیین دستوری قیمتها ( در اقتصادهای کشورهایی مانند ایران، کوبا ونزوئلا و ...) ریشه اصلی مشکلات است و نتایج زیر را دارد: ۱- قیمت دستوری باعث کاهش تولید و درآمد و باعث مشکلات اقتصادی شرکتها و همچنین کسری بودجه دولت ، تورم و بیکاری و کم بودن حقوقها و فرار نخبگان و متخصصان میشود. مثلا یک نانوایی یا هر بنگاه اقتصادی یا شرکتی که محصولش توسط دولت، بصورت دستوری تعیین میشود، نمیتواند به نیروی کار ، حقوق بالا بده