آمریکا در محاصره دریایی ایران از سیاست "سوسیس خرد شده" استفاده می کند/  روش ایران، بازدارندگی از طریق مجازات است

بعد از جنگ 40 روزه ایران با رژیم صهیونیستی و آمریکا تنگه هرمز امتیازی بود که در دست ایران قرار گرفت و جمهوری اسلامی سعی دارد به وسیله این تنگه مسئله «بازدارندگی از طریق مجازات متجاوز» را پیگیری کند.


به گزارش خبرآنلاین، روزنامه  همشهری نوشت: در ادبیات بین‌الملل روش ایران، بازدارندگی از طریق مجازات است که به وسیله آن عبور و مرور بی‌خطر از طریق تنگه هرمز برای انواع کشتی‌ها در ید اختیار و تشخیص مقامات ایرانی است. 
بعد از این اقدام ایران جاافتادن این رویه و همینطور شکست مذاکرات اسلام‌آباد، آمریکایی‌ها وارد فاز جدیدی از بحران‌های خود شدند. 
موضوع محاصره دریایی ایران و تنگه هرمز، واکنش آمریکا به بحران بسته شدن این آبراهه استراتژیک و مهم است که از سوی آمریکایی‌ها پیگیری می‌شود. 
واشنگتن قصد دارد از این طریق همچنان تنش و درگیری با ایران را حفظ و سیاست «سوسیس خردشده» را پیاده‌سازی کند؛  سیاستی که طبق آن خطوط قرمز طرف مقابل با اقدامات کوچک شکسته می‌شود، به‌طوری‌که واکنش طرف مقابل را در پی نداشته باشد. 
ایران در مقابل این اقدام خصمانه آمریکایی‌ها سعی کرد مسئله را از طریق دیپلماسی حل کند اما به نظر می‌رسد در حال حاضر مذاکره و دیپلماسی با چالش‌های مختلفی روبه‌روست که چندان نمی‌توان به آن خوشبین بود. 
جمهوری اسلامی در جدیدترین راهبرد خود به شکل مشخص محدوده کنترل بر تنگه هرمز و محیط‌های پیرامونی آن را مشخص کرد. 
این اقدام ایران، هم برای خنثی‌سازی سیاست محاصره دریایی آمریکا، هم گسترش محدوده تنبیه دشمن و بازدارندگی از طریق آن و هم برای کنترل امارات است که بیشترین همکاری‌ را با اسرائیل و آمریکا در ایام تجاوز به ایران داشت. 
ایران به شکل مشخص در این وضعیت کنترلش را بر خلیج‌فارس و تنگه هرمز افزایش داده و به شکل فعالانه عمل کرده است. 

23302

کد مطلب 2214573

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۵
    0 0
    سوسیس خردشده چیه عزیزان. جایش بنویسید برش‌های نازک سالامی. نازک‌نازک بریدن کالباس. آسه‌آسه پیش رفتن. آهسته که آسمان نفهمد. آهسته و پیوسته.
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۵
    0 0
    فعلاً مردم ایران تبدیل به سوسیس خورد شده شدن همین یک ماه پیش آمریکا بنادر ایران محاصره کرد نگذاشت کشتی رد بشه حکومت موند چطور جمعش کنه ضایع شد دوباره آمریکا یک نقشه جدیدی کشیده برای کشوندن اعراب به جنگ با ایران مردم حرف وزیر خزانه داری آمریکا رو باور می کنن که گفت کل تنگه هرمز دست آمریکا هست